- Onderwerp starter
- #201
dus in feite koppel je de beide veerbewegingen aan elkaar?
juist
helpt het nou juist voorkomen dat de bak duikt met het remmen, of neemt het zijspanwiel het achterwiel juist mee en zakt de hele combinatie dan in de veren?
allbei eigenlijk
nog even ter verificatie of ik de plaatjes goed begrijp:
de ronde as kan vrij draaien onder de bak (is die gelagerd of, zit die juist in rubber?),
draaid in busjes, maar dat rammelt dus rubber 'scharnier' zou beter zijn. Dan kan omdat de draaihoek heel klein is, bij auto's zit het ook in rubbers.
de armpjes die eraan zitten zorgen dat als 1 van de twee wielen omhoog gaat (door inveren) dat die de andere meeneemt omhoog, of de tweede voorkomt juist dat de eerste omhoog kan. (werkelijkheid zal wel tussen beide smaakjes inzitten?)
Allebei dus, je achterwiel veren helpen het zijspanwiel mee met veren en andersom ook.
de lengte van de beide hefboomarmen is dat op goed geluk bepaald? of is daar een formule voor?
Die heb ik gelijk gehouden, en de punten waar de armpjes op de draagarmen zitten zitten ook even ver van de as af. Als het achterwiel 10mm inveert dan doet het zijspanwiel dat ook, min het aantal graden dat de stang tordeerd. Dit is allemaal op goed geluk gedaan.
de as is die van massief staal? een stuk standaard constructiepijp tordeert te makkelijk?
20mm massieve as van staal 52, gevonden op het werk
heb eigenlijk geen idee of ik nog voldoende grondspeling over heb onder mijn eigen span, maar als dit de wegligging echt ten goede komt ga ik het toch eens overwegen
ik vind het een hele vooruitgang en ben blij dat ik het geprobeerd heb.