Dagwaarde discussie met verzekeraar..

Nou na wat navraag kom ik op het volgende uit: bij deze motor (10 jaar oud) wordt de uitkering bij diefstal vastgesteld op de dagwaarde (daar heb je 'm). Die dagwaarde wordt vastgesteld door de schade-expert op het moment van schademelding en zal gelijk zijn aan de prijzen waarvoor een soortgelijke motor op dit moment verkocht wordt. Er kan nu geen dagwaarde opgegeven worden, daar moet dus die expert voor ingeschakeld worden en dat kost geld (doen ze dus niet).
Verder nog de tips:
1. Lees goed de polisvoorwaarden door, daar staat veel over wanneer er wel en juist niet uitgekeerd wordt (neem vooral die laatste goed door).
2. Als ANWB-lid kun je opvragen wat een redelijke prijs is voor een motor (zie anwb-site), dit zal ongeveer gelijk zijn aan die dagwaarde.
Suc6!
 
De dagwaarde van mijn gestolen motorscooter werd vastgesteld door de expert. De verzekering kent deze zeker niet. Het advies van de expert wordt 99 van de 100 keer overgenomen.
De expert bepaalde hem door advertenties te bekijken en bij vele dealers te kijken waar dezelfd scooter stond met vergelijkbare kilometerstanden.

Ik had er een gloednieuwe uitlaat onder en die werd niet meegeteld. Het slot ook niet. Het gereedschap, regenpak en handschoenen welke onder mijn zadel lagen moest ik opgeven aan mijn inboedelverzekering. Echter moest ik daar braakschade voor hebben welke ik niet aan kon tonen omdat de scooter weg was :? Ik heb dat ook niet vergoed gekregen.
Toen mijn scooter was teruggevonden had ik de braakschade wel weer bij me maar ik ben vergeten dit alnog op te geven.

Wat wel een zeer groot voordel was was dat ik van de expert alle motorzaken die dezelfde scooter hadden staan doorkreeg incl alle km standen en prijs. Ik heb daar dan ook gebruik van gemaakt.

Je zou dus zelf een expert in kunnen schakelen maar dat kost je een hoop geld. De verzekering kan je in ieder geval zeker niet de dagwaarde zomaar vertellen.
 
Bij de glasheldere verzekeraar wordt er bovenop het verzekerd bedrag per gebeurtenis nog vergoed:
1. accesoires en bijzondere constructies (met uitzondering van mobiele telefoons) tot € 1.000,-
2. schade aan helm en motorkleding van bestuurder en passagier tot € 1.000,-
 
Bij de glasheldere verzekeraar wordt er bovenop het verzekerd bedrag per gebeurtenis nog vergoed:
1. accesoires en bijzondere constructies (met uitzondering van mobiele telefoons) tot € 1.000,-
2. schade aan helm en motorkleding van bestuurder en passagier tot € 1.000,-
Dat is bij schade denk ik. Niet bij diefstal.
 
Dit is dus pure oplichterij...

Daar ben jij dus zelf verantwoordelijk voor.
Jij zegt zelf al dat je hem tegen nieuwwaarde verzekerd hebt terwijl ie dat allang niet meer is.
Zo wil ik ook wel verz.agent zijn. Verzeker mijn YZF even voor €13500,- en ik hoef er maar €2500.- terug als er iets is.
Dat moet je dus niet doen of 'm laten taxeren.
En dus niet gaan zitten mekkeren dat het oplichters zijn , dit geval duidelijk door jouw eigen gemakzucht.
 
Dat is bij schade denk ik. Niet bij diefstal.

Yep is bij schade, excuses

Daar ben jij dus zelf verantwoordelijk voor.
Jij zegt zelf al dat je hem tegen nieuwwaarde verzekerd hebt terwijl ie dat allang niet meer is.
Zo wil ik ook wel verz.agent zijn. Verzeker mijn YZF even voor €13500,- en ik hoef er maar €2500.- terug als er iets is.
Dat moet je dus niet doen of 'm laten taxeren.
En dus niet gaan zitten mekkeren dat het oplichters zijn , dit geval duidelijk door jouw eigen gemakzucht.

Hoe hoger je 'm verzekerd hebt, hoe hoger de premie! Zonde van het geld zou ik zeggen. Verzekeraars lichten je niet op, maar je moet gewoon even de polisvoorwaarden goed doornemen, die zijn er niet voor niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan