Motor omvergereden door auto, diens verzekeraar weigert offerte garage en stelt zelf herstellen voor

voor de duidelijkheid, polis voorwaarden hebben alleen betrekking op hetgeen van jou dat jij verzekerd. Niet op schade berokkend aan een ander of door een ander aan jou.

Zodra je in deze casus daarover begint snap je er heel weinig van en ben je gewoon af.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit. Werkt hier niet
 
voor de duidelijkheid, polis voorwaarden hebben alleen betrekking op hetgeen van jou dat jij verzekerd. Niet op schade berokkend aan een ander of door een ander aan jou.

Zodra je in deze casus daarover begint snap je er heel weinig van en ben je gewoon af.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit. Werkt hier niet
Maar ontopic. Wel uniek dat een garagist 3000 euro wil besteden aan het repareren van een fiets die een dagwaarde van 2600 euro heeft. Ik ken de Belgische regelgeving niet maar begrijp wel waarom dat niet doorgaat. Hilarisch
 
Economisch totall loss heeft niks te maken met op de weg mogen. Daarvoor zou hij technisch totall loss moeten zijn, dat wordt niet in een garage bepaald. Dat had ter plaatse van het ongeluk moeten gebeuren.
Technisch tl kan altijd nog worden bepaald.
Alleen is technisch TL nogal een dingetje.
 
Laatst bewerkt:
Maar ontopic. Wel uniek dat een garagist 3000 euro wil besteden aan het repareren van een fiets die een dagwaarde van 2600 euro heeft. Ik ken de Belgische regelgeving niet maar begrijp wel waarom dat niet doorgaat. Hilarisch
Haast poging tot verzekeringsfraude?
Of slechts extreem naïef en hebberig?
 
Haast poging tot verzekeringsfraude?
Of slechts extreem naïef en hebberig?
Lijkt ook wel verzekeringsfraude en als de verzekering tegenpartij er achter komt heb je een groot probleem.
Daarom zei ik eerder al in dit topic zet niet alles op het internet want iederen leest mee ook verzekerings maatschapijen.
Maar ontopic. Wel uniek dat een garagist 3000 euro wil besteden aan het repareren van een fiets die een dagwaarde van 2600 euro heeft. Ik ken de Belgische regelgeving niet maar begrijp wel waarom dat niet doorgaat. Hilarisch
Dag waarde motor word vaak bepaald aan de hand van wat vergelijkbare motoren of dezelfde kosten in andere motorzaken.
Hier over ook eens gedoe gehad na schade .
Eerste expert zei een dagwaarde waar ik het niet mee eens was.
Dus contra expertise laten doen.
Contra expertise zei opeens dagwaarde is niet te bepalen door verkoopwaardes in andere motorzaken daar die motorzaken niet eens een dagwaarde mogen bepalen .
Daarop kwam contra expertise met veel hogere dagwaarde.
Na overleg tussen de twee experts moest de eerste toegeven dat hij dagwaarde ook fout bepaalde aan de hand van een verkoop prijs.
Bij autos is dagwaarde vaak na veel jaren niks meer.
Bij motoren kan een dagwaarde nog best wel hoog liggen.
Maar het is er in geslopen dat motorzaken met een schade taxatie een schade taxateur een verkoopprijs geven en daar baseert die expert zich dan vaak op als zijnde een dagwaarde.
Weet nu na contra expertise dat dit niet klopt.
 
Dag waarde motor word vaak bepaald aan de hand van wat vergelijkbare motoren of dezelfde kosten in andere motorzaken.
Rekenen ze dat dan niet zelf uit?
Na laatste keer dat ik uit het zadel gereden was door een blikker, wilde diens verzekeraar ook gaan vergelijken, maar was er een probleem:
met (destijds) maar drie geregistreerde exemplaren en geen ervan als occasion, was er simpelweg geen vergelijkingsmateriaal...
Vergelijkbare motoren op peut waren in verhouding veel goedkoper, en zo ging die vergelijking gemakkelijk mank.
Hier over ook eens gedoe gehad na schade .
Eerste expert zei een dagwaarde waar ik het niet mee eens was.
Dus contra expertise laten doen.
Contra expertise zei opeens dagwaarde is niet te bepalen door verkoopwaardes in andere motorzaken
Dit dus, maar puntje bij paaltje ging de verzekeraar alsnog akkoord met de offerte van de hersteller...
 
Terug
Bovenaan Onderaan