Verkeerde motor geleverd door dealer (wijkt af van offerte)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moest eens weten hoeveel showroom auto's er al schade hebben opgelopen bij transport en het van de boot rijden.
Ze worden gerepareerd en in de showroom gezet. Waarom denk je dat er altijd schadebedrijven zitten rondom de dealers.
Daarom ook bij nieuwe auto's goed kijken naar kleurverschil en of de naden gelijk zijn (links en rechts van de auto) en goed aansluiten.

Ik werk vlakbij een plek waar ze van de boot komen , en op de trein gaan en op de auto transporters.

Als je ziet hoe ze er daar mee omgaan, koud tot in de toerbegrenzer racen van die boot ....
en wat er daar "effe aan de kant word gezet"

kolere..

ik koop wel een goed gebruikte, zelfde :)
 
Ik werk vlakbij een plek waar ze van de boot komen , en op de trein gaan en op de auto transporters.

Als je ziet hoe ze er daar mee omgaan, koud tot in de toerbegrenzer racen van die boot ....
en wat er daar "effe aan de kant word gezet"

kolere..

ik koop wel een goed gebruikte, zelfde :)
Ik heb op RoRo schepen gewerkt. Er zijn ook nog auto's die niet op eigen kracht van boord komen. :+ En wat dacht je van een Hummer met roestige wielbouten.
En de dure merken zijn beter beschermd, met folie en schuimrubber.
 
Wat een beetje eng is, het aantal mensen hier dat stellig gelooft dat het of bewust of een fout is.
Mensen die niet meer kunnen erkennen dat het niet meer dan een gevoel is en ze eigenlijk geen idee hebben wat er precies gebeurd is.

Dat gedrag zie je ook bij complotfiguren. Zien iets, trekken gelijk een conclusie die niet meer te veranderen is.

Als je akkoord geeft op een offerte, dan geldt die. Dat mag ook per mail of mondeling zijn (lastig voor bewijs natuurlijk) Als er daarna iets fout staat in de daadwerkelijke koopovereenkomst, dan is die fout. Ook al teken je hem, hij klopt niet. Als je wilt weten hoe dat precies qua stappen gegaan is, zullen we dat eerst TS moeten vragen, niet zelf gaan gissen.
En we kunnen alleen een mening vormen op basis van wat TS vertelt; daarover krijgt hij advies. Liegt hij, dan krijgt hij nog steeds advies over hetgeen hij voorschotelt. Dus wat heeft hij daaraan.
 
Ik heb op RoRo schepen gewerkt. Er zijn ook nog auto's die niet op eigen kracht van boord komen. :+ En wat dacht je van een Hummer met roestige wielbouten.
En de dure merken zijn beter beschermd, met folie en schuimrubber.

Heb ook zo m'n trein dingen gedaan in het groen.

Als t niet start.. beuk je em d'r af met wat er achter staat..

en ja, je kan er 3 duwen als de 4e het wel doet.. in de lage giering ..


"wat ga je doen.. startkabels zoeken ? , die trein MOEST leeg "
 
Ik ben blij te horen dat het in korte tijd wordt opgelosd, hoe ik denk is dan het leergeld/tijd dat je beter controleerd wat je tekend.
Daarna de verkoper een hand schudden en klaar. En daar bedoel ik mee opgelosd, dus ik zou er wel terug komen.
 
Wat een beetje eng is, het aantal mensen hier dat stellig gelooft dat het of bewust of een fout is.
Mensen die niet meer kunnen erkennen dat het niet meer dan een gevoel is en ze eigenlijk geen idee hebben wat er precies gebeurd is.

Dat gedrag zie je ook bij complotfiguren. Zien iets, trekken gelijk een conclusie die niet meer te veranderen is.

Als je akkoord geeft op een offerte, dan geldt die. Dat mag ook per mail of mondeling zijn (lastig voor bewijs natuurlijk) Als er daarna iets fout staat in de daadwerkelijke koopovereenkomst, dan is die fout. Ook al teken je hem, hij klopt niet. Als je wilt weten hoe dat precies qua stappen gegaan is, zullen we dat eerst TS moeten vragen, niet zelf gaan gissen.
En we kunnen alleen een mening vormen op basis van wat TS vertelt; daarover krijgt hij advies. Liegt hij, dan krijgt hij nog steeds advies over hetgeen hij voorschotelt. Dus wat heeft hij daaraan.
TS geeft alleen zijn versie van het verhaal en niet anders.
Hij tekend voor offerte die hij 23-4 zag dus twee dagen kon bekijken want hij tekend dan 25-4 voor akkoord.
Wat er na gebeurd is hierzo op dit forum is aan TS en leden hier en komende door een eenzijdig verhaaltje van de kant van TS.
Tje, als een dealer een nieuwe motor met 500km terugneemt en direct een nieuwe besteld zal er toch wel iets scheef zitten denk je niet?
En hier geloof ik dus helemaal niks van.
Vind je het niet raar TS krijgt een motor die verkeerd is volgens hem.
Dan ga je er niet nog eens 500 km mee rond rijden.
Ik had hem direct terug gegeven en gezegd los het maar goed op als het werkelijk zo gegaan is als TS beweerd.
Ergens klopt er iets niet .
Maar afijn dealer kan ten alle tijden terug vallen op het door TS ondertekende koopcontract/offerte.
En dat is helaas niet anders wat anderen er ook van proberen te maken.

Jij gaat zelf @Fast Bas toch ook niet met iets akkoord wat je niet wilde hebben.
En gebruikt het dan ook niet.
En heb verder geen belang hierbij ken dealer en topic starter niet en het is mijn motor ook niet.
 
Hij tekend voor offerte die hij 23-4 zag dus twee dagen kon bekijken want hij tekend dan 25-4 voor akkoord.
offerte lijkt niet op de kopie-orderbevestiging van 25-4, hier gaat het mis.
Hij tekent voor wat hij 25-4 denkt overeen te komen (lees het goed)

TS maakt het verwarrend door een orderbevestiging een factuur te noemen

(Witschge was even eerder, dit klinkt vriendelijker :) )
 
offerte lijkt niet op de kopie-orderbevestiging van 25-4, hier gaat het mis.
Hij tekent voor wat hij 25-4 denkt overeen te komen (lees het goed)

TS maakt het verwarrend door een orderbevestiging een factuur te noemen

(Witschge was even eerder, dit klinkt vriendelijker :) )
Enigste wat er anders is is dat schrijven over een andere uitlaat niet meer en minder.
Maar verder boeit het me verder niet zo die BMW van TS.
Probleem TS niet de mijne doei.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zie je het dan betreft die 18K voor een motor zonder opties?
Geen idee heb me niet verdiept, in prijzen van BMW.
En ik vind het niet zo intressant heb vandaag vrij dus dacht meng me efjes hier in dit topic.
Maak me nog drukker om rtl koffietijd wat vandaag gestopt is..laatste aflevering dan TS met zijn bmwtje.
Doe ik tablet dicht is het BMW verhaal voor mij weer weg simpel.
Fijne avond.
 
Enigste wat er anders is is dat schrijven over een andere uitlaat niet meer en minder.
Ik val de dealer niet af, maar probeer te kijken waar het mis gaat .
Offerte mist alleen de 2 jaar garantie extra, een uitlaat met volledige korting hoef je niet op de factuur te zetten.
Het is een offerte met geldigheidsduur(5-7-2023),die verander je niet maar trek je in en maakt een nieuwe.
Een offerte zondergeldigheidsduur word geldig als beide partijen hem accepteren.
 
Geen idee heb me niet verdiept, in prijzen van BMW.
En ik vind het niet zo intressant heb vandaag vrij dus dacht meng me efjes hier in dit topic.
Maak me nog drukker om rtl koffietijd wat vandaag gestopt is..laatste aflevering dan TS met zijn bmwtje.
Doe ik tablet dicht is het BMW verhaal voor mij weer weg simpel.
Fijne avond.
Je bent anders wel egocentrisch.
 
Ik reed al vele jaren motor voordat er internet was, en toen was er ook vaak "iets" met bepaalde motorzaken en ik denk dat het toen erger dan nu was.
En daarom probeer ik er wat positiefs in te gooien. Het is zo makkelijk om van alles af te zeiken.
 
En de offertes goed bekijken .
Dan zie je dat dit topic 8 pagina,s onzin is.
Wie tekend willen en wetens de offerte-- de topic starter .
Maar ja erna schijnt het opeens de fout van motorzaak/dealer te zijn.
Lol ik wil is jou reactie zien als je opgelicht bent ..
Dealer is verplicht dit te vermelden bij de aankoop maar dat doen ze niet , en vertellen niet dat het op moet staan , dus jij als een groentje ben je de sjaak
 
Moraal verhaal koper tekend voor offerte op 25-4.
Iedereen kan lezen wat er staat.
Een BMW zonder extras-alleen een andere uitlaat.
En niet anders.
De inkt is amper droog en topic starter denkt shit .
En wil er onder uit komen onder het mom van de dealer heeft me onjuist voorgelicht etc .
Nee niet waar de offerte van 23-4 is net zo als degene die hij tekend op 25-4.
Juridisch had topic starter niks om dit aan te vechten.
Hij tekend er tenslotte zelf voor.
De dealer verandert dit en topic starter mag hierover wel even anders schrijven vind ik.
En dealer hiervoor dankbaar zijn.
Nee erna onstaat er nog modder gooien en wantrouwen van zijn kant naar dealer toe.
Afijn vraag me af of topic starter wel helder van geest was toen hij offerte tekende op 25-4.
Maar iedereen verklaard hier de dealer voor gek en die is slecht.

Beetje nare zure smaak over dit topic nu .
En jij zit fout vriend , jij als de koper sta je enorm sterk in je schoenen omdat je in de malen wordt genomen bij het ophalen van de motor .
Vraag het maar na bij de rechtsbijstand want mijn werk heb ik al gedaan .
Factuur en Offerte zijn twee dingen en op papier heb ik niets staan dat ik met offerte niet akkoord ben gegaan
 
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de waarheid meestal niet in het midden ligt.
En in het geval van Poetin ook niet, die heeft toch niet half gelijk?
lol we zullen zien als Puttin Nederland binnenvalt dan praat je anders . Hij voert oorlog niet voor niets
 
Ik zie hier aantal reacties over positieve ervaringen schrijven , dat ze niet op de topics komen te staan etc , stoere praatjes hoor . Eens zien wat jij doet als 20k van je rekening verdwijnt .
Voor degene die wel begrip voor hebben .
Motor heb ik gisteren opgehaald
Het was wel moeilijk voor de dealer om de toegevoegde opties op papier te zetten ( eerst de vraag / waar heb je het voor nodig ) ?
Dus nu alles op papier met de handtekening en stempel .
Motor goed nagekeken ; in de software en visueel / chassisnummer klopt nu wel .
Motor loopt ook vele malen beter dan de oude dus tevreden ben ik nu wel maar tis logisch .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan