Verkeerde motor geleverd door dealer (wijkt af van offerte)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meestal niet.
Ok dus als iemand een verhaal bezigd van 1 kant is het dus volgens jouw waar.
Vreemd maar afijn dan trek ik jouw uitspraak in het onzinnige dan hebben dictators en ene putin ook gelijk toch als ik zijn kant dat eenzijdige geklets van hem geloof.
Afijn merk hier op het forum sterke afkeer tegen dealers en motorzaken want de klant verteld toch de waarheid.
De TS staat het vrij om advies te vragen.
Daar is dit forum ook voor bedoeld lijkt me.
Hij heeft de dealer niet met naam genoemd en pogingen gedaan het anoniem te houden.
En natuurlijk komt er dan een discussie op gang.
Niets mis mee lijkt me.
Beter dan 100x dezelfde vraag “advies aankoop motor.
Niet helemaal waar.
Onder zijn aankoop bon staat de naam verkoper.
Even googlen en je weet meteen om wie het gaat.
Hij had die naam ook moeten door krassen.
Is het vreemd dat ik het nog niet begrijp?

23-4 offerte 2023 motor
25-4 kopie orderbevestiging motor 2022 (enige met handtekening)
26-4 factuur motor 2022.

Vind dat de dealer het netjes oppakt, je hebt gekregen wat er op papier staat.
Dat er in de gesprekken wat anders overeen is gekomen geloof ik wel, maar geloof niet dat dit bewust is gedaan.
We waren niet bij die gesprekken, dus voor ons blijft het gissen.

Fijn voor jou dat hij zijn fout erkent en het oplost.
Is voor ons ook gissen toch we waren er allemaal niet bij.
Snap dit hele topic ook niet koper tekent tenslotte toch voor die offerte op 25-4.
Juridisch gezien had als dit tot aan rechter komt had de dealer gelijk.
Er is door topic starter getekend op 25-4 voor een BMW motor met een andere uitlaat maar zonder extra uitrusting verder.
Zo staat het wel op papier met handtekening koper erbij.
 
Ok dus als iemand een verhaal bezigd van 1 kant is het dus volgens jouw waar.
Vreemd maar afijn dan trek ik jouw uitspraak in het onzinnige dan hebben dictators en ene putin ook gelijk toch als ik zijn kant dat eenzijdige geklets van hem geloof.
Afijn merk hier op het forum sterke afkeer tegen dealers en motorzaken want de klant verteld toch de waarheid.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de waarheid meestal niet in het midden ligt.
En in het geval van Poetin ook niet, die heeft toch niet half gelijk?
 
Beetje -off topic-

Heb specifiek in dit filiaal een goeie ervaring en een 'prima' ervaring:
Goeie ervaring:
Paar jaar geleden (andere motor dan nu) stopte de dynamo (en dus na een tijdje mijn motor) ermee. Werkte toen in de stad van dit filiaal... Kon de motor daar inleveren, kreeg een leenmotor en zij hebben een dynamo besteld en gemonteerd. Dat duurde een week (vanwege slechte levering van de dynamo). Heb de motor een week geleend (alleen benzine betaald) zonder kosten en zonder gemor. Was daar geen klant omdat ik zelf in Noord-Holland woon en daar mijn motor in onderhoud had. Prima service! Heb een week heen en weer gereden tussen Den Bosch en Noord Holland met de leenmotor. Geen probleem!

'Prima ervaring';
Op zoek naar een andere motor hadden zij het type motor staan dat ik zocht. Met dezelfde verkoper contact gehad. Ik vond de motor 'slecht rijden'. Klaarzetten duurde al lang omdat de accu leeg was. Verder wat andere 'kleine' gebreken maar zou hersteld worden bij de afleverbeurt. Maar hij reed niet fijn. Zeker nadat ik bij een andere dealer een zelfde exemplaar heb gereden. Dat reed stukken beter! Heb een mail gestuurd dat ik een andere heb gekocht en mij werden veilige kilometers gewenst. Prima afgehandeld.

Deze dealer is officieel een BMW dealer. Daarom heb ik, denk ik, mijn huidige motor daar ook niet gekocht ;-)
Positieve ervaringen kom je haast niet tegen op’t internet omdat gezeik de boventoon voert. Vandaar dat bij mij omtrent die keten een negatief gevoel naar boven komt. Daar kunnen die mensen dus niks aan doen en het internet, dat kun je niet stoppen, da’s komt op net als poepen en stinkt net zo hard.
 
Positieve ervaringen kom je haast niet tegen op’t internet omdat gezeik de boventoon voert. Vandaar dat bij mij omtrent die keten een negatief gevoel naar boven komt. Daar kunnen die mensen dus niks aan doen en het internet, dat kun je niet stoppen, da’s komt op net als poepen en stinkt net zo hard.
Ik reed al vele jaren motor voordat er internet was, en toen was er ook vaak "iets" met bepaalde motorzaken en ik denk dat het toen erger dan nu was.
 
Exact. Op naar het volgende topic.
Moraal verhaal koper tekend voor offerte op 25-4.
Iedereen kan lezen wat er staat.
Een BMW zonder extras-alleen een andere uitlaat.
En niet anders.
De inkt is amper droog en topic starter denkt shit .
En wil er onder uit komen onder het mom van de dealer heeft me onjuist voorgelicht etc .
Nee niet waar de offerte van 23-4 is net zo als degene die hij tekend op 25-4.
Juridisch had topic starter niks om dit aan te vechten.
Hij tekend er tenslotte zelf voor.
De dealer verandert dit en topic starter mag hierover wel even anders schrijven vind ik.
En dealer hiervoor dankbaar zijn.
Nee erna onstaat er nog modder gooien en wantrouwen van zijn kant naar dealer toe.
Afijn vraag me af of topic starter wel helder van geest was toen hij offerte tekende op 25-4.
Maar iedereen verklaard hier de dealer voor gek en die is slecht.

Beetje nare zure smaak over dit topic nu .
 
Laatst bewerkt:
Positieve ervaringen kom je haast niet tegen op’t internet omdat gezeik de boventoon voert. Vandaar dat bij mij omtrent die keten een negatief gevoel naar boven komt. Daar kunnen die mensen dus niks aan doen en het internet, dat kun je niet stoppen, da’s komt op net als poepen en stinkt net zo hard.
Postieve ervaring schrijven mensen niet.
Alleen maar dat negatieve gedoe en daar baseren mensen die dat lezen hun mening dan weer op.
Als ze echt zo slecht waren waren ze er al lang niet meer en failliet.
Dan hebben ze in motorland geen bestaansrecht meer als ieder er niet meer komt.
Dus het zal wel meevallen allemaal.
 
Daar kan je een topic over openen.



Wacht ff. 8)7 De eerste pagina nog eens doorlezen.
En de offertes goed bekijken .
Dan zie je dat dit topic 8 pagina,s onzin is.
Wie tekend willen en wetens de offerte-- de topic starter .
Maar ja erna schijnt het opeens de fout van motorzaak/dealer te zijn.
 
In andere worden , ik vertrouw ze niet !
Emergency Call zit er nu wel op , nu nog alarm zien te vinden in de instellingen .
De rest is grotendeels visuele controle
Bandenspanning meter
Dynamic ESA
Headlight Pro etc dus ik ben daar ff bezig .
Nu vraag ik me af of de componenten per frame nummer geregistreerd worden
Gezien dat je hun niet vertrouwt kun je toch heel simpel om een uitdraai vragen met de fabrieks opties en vergelijken met wat jij hebt gekocht en ontvangt hoe moeilijk kan het zijn, ik wou geen motor met achter af allerlei opties er op geknutseld ivm waarde motor bij evt ongeval of diefstal.
 
Maar denken dat een officiele dealer niets smerigs uitvreet is een utopie.
Baas van mijn moeder wilt een nieuwe BMW kopen, is bij de BMW en die bieden een hele mooie jonge occasion aan, volgens verkoper splinternieuw bla bla bla, want oude eigenaar wilde toch een 5 ipv een 3 serie.
Baas koopt deze en raakt in gesprek met een klant die zegt, jij heb mijn oude bmw. Weet jij dat die een grote schade had rechts achter?
Baas ontkent want was een vrijwel nieuwe auto volgens dealer ect.
Klant zegt ik heb hem na de schade weg gedaan want ik bleef lekkage houden bij de achterdeur, mat is steeds weer nat.
Ze lopen beide naar de auto en inderdaad, de achtermat is nat.

Baas terug naar BMW en hebben hem terug betaald.
Je moest eens weten hoeveel showroom auto's er al schade hebben opgelopen bij transport en het van de boot rijden.
Ze worden gerepareerd en in de showroom gezet. Waarom denk je dat er altijd schadebedrijven zitten rondom de dealers.
Daarom ook bij nieuwe auto's goed kijken naar kleurverschil en of de naden gelijk zijn (links en rechts van de auto) en goed aansluiten.
 
Ik heb bij aankoop niets getekend was ook nieuwe BMW en ik was geen klant bij die dealer.
 
Je moest eens weten hoeveel showroom auto's er al schade hebben opgelopen bij transport en het van de boot rijden.
Ze worden gerepareerd en in de showroom gezet. Waarom denk je dat er altijd schadebedrijven zitten rondom de dealers.
Daarom ook bij nieuwe auto's goed kijken naar kleurverschil en of de naden gelijk zijn (links en rechts van de auto) en goed aansluiten.
klopt ook, ik weet het. Maar een beetje lakschade of de hele zijkant heeft in elkaar gezeten en ook na reparatie nog steeds lekkage vind ik toch net even iets anders.
 
En de offertes goed bekijken .
Dan zie je dat dit topic 8 pagina,s onzin is.
Wie tekend willen en wetens de offerte-- de topic starter .
Maar ja erna schijnt het opeens de fout van motorzaak/dealer te zijn.
Tje, als een dealer een nieuwe motor met 500km terugneemt en direct een nieuwe besteld zal er toch wel iets scheef zitten denk je niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan