ik heb nu zowel voor als achter de meeste sportieve instellingen volgens het boekje
Gebeurd dat tijdens terugschakelen?
tussengas!
Als je met hoge snelheid hard gaat remmen en je gebruikt je achterrem niet dan wil het achterwiel met dezelfde snelheid rechtdoor. Aangezien dit niet kan gaat-ie een andere weg proberen te zoeken, vandaar het 'stuiteren' naar links en rechts. Makkelijkste oplossing hiervoor is even je achterrem aantikken om de grootste snelheid eruit te halen. Daardoor blijft de motor voor het ingaan van een bocht stabieler en kun je vloeiender gaan rijden. Anders ben je zo bezig met de onstabiliteit van je fiets voor de bocht dat je je aandacht pas (te)laat bij het rijden van de bocht zelf hebt. Succes!
als het dan toch met veringinstellingen te verminderen is dan wil ik het toch wel even in de groep 'vering-experts' hier op MF gooien. is toch makkelijker dan mn rijstijl aanpassen denk ik.Een gedeelte kan zeker met vering te maken hebben en is hier dan ook mee op te lossen, maar het snelheidsverschil van de voor en de achterkant is maar op één manier snel en effectief te verkleinen en dat is de achterrem gebruiken! Sleutelen aan de vering is echter een aardig complexe materie waar je echt wel wat verstand van mag hebben! Iedereen kan wel ergens aan gaan draaien (stelschroeven bedoel ik dan!), maar weten met welke veringsaanpassingen je welke problemen oplost is toch wel aan de experts voorbehouden.