Databasecrash en de backup....[update]

Helaas hebben we een backup terug moeten zetten van 27-9 (05:00).
Hierdoor zijn alle postings (en useraccounts) van gisteren en vandaag verloren gegaan.

Mocht je iets vreemds tegenkomen, geef dat dan aan via de mail of via Vragen en opmerkingen.
Verkeerde nicknames kan je melding in Rare nicknames.

Er moet nog iig één dingetje gebeuren, de topicnummering klopt nog niet. Hier wordt vanmiddag naar gekeken. Mocht je een foutmelding krijgen bij het posten, controleer dan eerst of je bericht er wel staat voordat je het gelijk opnieuw gaat posten.

Excuses voor al dit ongemak...


Update: De problemen met het reageren of wijzigen van berichten zou nu opgelost moeten zijn. Meld problemen als je ze tegenkomt aub...



Wat nou excuses.... niks excuses.. (wat mij betreft dan O-) )

Iedereen geniet hier van HET motor-forum, en de gehele crew steld geheel belangeloos hun aandeel hierin.
Chrash!.. okee kan gebeuren...




hoop alleen niet dat m'n vrouw nu weer zwanger is O-) *D


Zeg crew, bedankt voor alles wat jullie doen :}
 
Helaas hebben we een backup terug moeten zetten van 27-9 (05:00).
Hierdoor zijn alle postings (en useraccounts) van gisteren en vandaag verloren gegaan.

Mocht je iets vreemds tegenkomen, geef dat dan aan via de mail of via Vragen en opmerkingen.

Er moet nog iig één dingetje gebeuren, de topicnummering klopt nog niet. Hier wordt vanmiddag naar gekeken. Mocht je een foutmelding krijgen bij het posten, controleer dan eerst of je bericht er wel staat voordat je het gelijk opnieuw gaat posten.

Excuses voor al dit ongemak...


De problemen met het reageren of wijzigen van berichten zou nu opgelost moeten zijn.
Meld problemen als je ze tegenkomt aub...

Dank voor jullie harde werk Dude en Pierre en wie er aan meegeholpen heeft.

En excuses... :? :?
Waarvoor ??

Een stroomstoring waar jullie niets aan konden doen, daarna werken jullie hard in je vrije tijd om alles weer in orde te krijgen voor deze gratis website en dan nog heb je zeiksnollen die het nodig vinden kritiek te hebben ??


Niks excuus, een lichte buiging, glimlach en een vochtig ooghoekje tijdens het in ontvangst nemen van een daverend applaus !!!
 
Volgens mij zijn er wat posts en topics de twilight zone ingezogen... :X



Heb al gekeken, maar kan hier nergens wat vinden :N Moet nodig weer eens opruimen -O-






Dank voor jullie harde werk Dude en Pierre en wie er aan meegeholpen heeft.

En excuses...
Waarvoor ??

Een stroomstoring waar jullie niets aan konden doen, daarna werken jullie hard in je vrije tijd om alles weer in orde te krijgen voor deze gratis website en dan nog heb je zeiksnollen die het nodig vinden kritiek te hebben ??


Niks excuus, een lichte buiging, glimlach en een vochtig ooghoekje tijdens het in ontvangst nemen van een daverend applaus !!!





:^

Is er al een snelcode voor de klapsmiley :?


full
full
full
full
full
full
full
full
full


Zo dan maar
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie harde werk Dude en Pierre en wie er aan meegeholpen heeft.

En excuses... :? :?
Waarvoor ??

Een stroomstoring waar jullie niets aan konden doen, daarna werken jullie hard in je vrije tijd om alles weer in orde te krijgen voor deze gratis website en dan nog heb je zeiksnollen die het nodig vinden kritiek te hebben ??


Niks excuus, een lichte buiging, glimlach en een vochtig ooghoekje tijdens het in ontvangst nemen van een daverend applaus !!!


Dát zeg ik..... Gamma!
 


Nou nee dus, die staat er en werkt ook.
Het probleem was een interne stroomstoring, die backup generators gaan pas werken als de stroomtoevoer uitvalt (dus naar redbus toe). De storing hier was in het gebouw zelf (op een paar afdelingen). Wij zitten ook in Redbus en hebben geen uitval gehad.
Nu hadden de UPS van de servers moeten werken, echt kritische apparatuur zijn dus voorzien hiervan en hadden dit dus wel opgevangen.
Dat de stroomuitvalt is natuurlijk niet goed te praten echter die generator had in dit geval niets kunnen doen.
 
Dank voor jullie harde werk Dude en Pierre en wie er aan meegeholpen heeft.

En excuses... :? :?
Waarvoor ??

Een stroomstoring waar jullie niets aan konden doen, daarna werken jullie hard in je vrije tijd om alles weer in orde te krijgen voor deze gratis website en dan nog heb je zeiksnollen die het nodig vinden kritiek te hebben ??


Niks excuus, een lichte buiging, glimlach en een vochtig ooghoekje tijdens het in ontvangst nemen van een daverend applaus !!!


:^
 
Nou nee dus, die staat er en werkt ook.
Het probleem was een interne stroomstoring, die backup generators gaan pas werken als de stroomtoevoer uitvalt (dus naar redbus toe). De storing hier was in het gebouw zelf (op een paar afdelingen). Wij zitten ook in Redbus en hebben geen uitval gehad.
Nu hadden de UPS van de servers moeten werken, echt kritische apparatuur zijn dus voorzien hiervan en hadden dit dus wel opgevangen.
Dat de stroomuitvalt is natuurlijk niet goed te praten echter die generator had in dit geval niets kunnen doen.
Als er iets echt kritisch is, dan is het wel het MF serverpark -O-
 
Nou nee dus, die staat er en werkt ook.
Het probleem was een interne stroomstoring, die backup generators gaan pas werken als de stroomtoevoer uitvalt (dus naar redbus toe). De storing hier was in het gebouw zelf (op een paar afdelingen). Wij zitten ook in Redbus en hebben geen uitval gehad.
Nu hadden de UPS van de servers moeten werken, echt kritische apparatuur zijn dus voorzien hiervan en hadden dit dus wel opgevangen.
Dat de stroomuitvalt is natuurlijk niet goed te praten echter die generator had in dit geval niets kunnen doen.

Ik vind het een vreemd verhaal. Klinkt mij in de oren alsof Redbus geen goede risico-analyse heeft uitgevoerd, want waarom staat die apparatuur aangesloten op interne stroomtoevoer zonder beveiliging :? Kost je geld om die back-up generatoren aan te schaffen en te onderhouden en dan sluit je niet alles erop aan?

Ach..ben maar een simpele hollander :+
 
Ik vind het een vreemd verhaal. Klinkt mij in de oren alsof Redbus geen goede risico-analyse heeft uitgevoerd, want waarom staat die apparatuur aangesloten op interne stroomtoevoer zonder beveiliging :? Kost je geld om die back-up generatoren aan te schaffen en te onderhouden en dan sluit je niet alles erop aan?

Ach..ben maar een simpele hollander :+
:^ ik vind RedBus echt de allerslechtste serverbunker OOIT :P
 
Nou nee dus, die staat er en werkt ook.
Het probleem was een interne stroomstoring, die backup generators gaan pas werken als de stroomtoevoer uitvalt (dus naar redbus toe). De storing hier was in het gebouw zelf (op een paar afdelingen). Wij zitten ook in Redbus en hebben geen uitval gehad.
Nu hadden de UPS van de servers moeten werken, echt kritische apparatuur zijn dus voorzien hiervan en hadden dit dus wel opgevangen.
Dat de stroomuitvalt is natuurlijk niet goed te praten echter die generator had in dit geval niets kunnen doen.
Voor wat ik er van begrepen heb is deze stroomstoring juist veroorzaakt door de UPS. Die hebben 'slechts' één tiende van een seconde een spanningsdip veroorzaakt, waar servers niet zo goed over kunnen.
 
Voor de crash deed MF al een beetje raar en traag reageren.
Ik merkte het vooral als ik naar een andere pagina wilde of wilde reageren dat ie super traag was of zelfs bleef hangen.

Het kan aan mijn verbinding liggen, maar ik heb er nu weer last van.

Tis misschien niets, maar ik denk, ik zeg het maar even :Y
 
Voor de crash deed MF al een beetje raar en traag reageren.
Ik merkte het vooral als ik naar een andere pagina wilde of wilde reageren dat ie super traag was of zelfs bleef hangen.

Het kan aan mijn verbinding liggen, maar ik heb er nu weer last van.

Tis misschien niets, maar ik denk, ik zeg het maar even :Y

:^

Same here
 
Ik vind het een vreemd verhaal. Klinkt mij in de oren alsof Redbus geen goede risico-analyse heeft uitgevoerd, want waarom staat die apparatuur aangesloten op interne stroomtoevoer zonder beveiliging :? Kost je geld om die back-up generatoren aan te schaffen en te onderhouden en dan sluit je niet alles erop aan?

Ach..ben maar een simpele hollander :+


Je leest niet goed..

Voorbeeld:
STROOMNET <-1-> GENERATOR <-2-> GEBOUW <-3-> UPS <-4-> INTERN NETWERK

Zo zie de situatie eruit
Als het stroomnet uitval (punt 1) dan merkt de generator dat en springt aan en voorziet stroom voor stap 2, 3 en 4

Wat was nu het probleem?
De storing was niet in stap 1 maar ergens in stap 3 of 4, dus wat heeft het voor nut als je simpel gezelf de hoofd kabel van de generator afknipt dat die generator aan springt?
Niets, dat was dus het geval in Redbus, de stroomstoring was intern veroorzaakt en dus viel alleen een gedeelte van het gebouw de stroom uit.
Echter een UPS voor alle servers is simpelweg technisch onmogelijk, iedere hoster of server eigenaar zal zelf moeten zorgen voor hun eigen UPS

Dus als MF zo belangrijk is dan zal MF of de hoster van MF zelf een UPS moeten kopen, als je weet wat die dingen kosten kan ik je vertellen dat deze er niet zal komen.

Ik ben het er wel mee eens dat zo'n storing niet mag gebeuren wat er is gebeurd maar die generator (die ze wel hebben) heeft in deze specifike storing totaal geen nut.
 
Voor de crash deed MF al een beetje raar en traag reageren.
Ik merkte het vooral als ik naar een andere pagina wilde of wilde reageren dat ie super traag was of zelfs bleef hangen.

Het kan aan mijn verbinding liggen, maar ik heb er nu weer last van.

Tis misschien niets, maar ik denk, ik zeg het maar even :Y

Nu doet ie het weer goed *O*
 
Voor de crash deed MF al een beetje raar en traag reageren.
Ik merkte het vooral als ik naar een andere pagina wilde of wilde reageren dat ie super traag was of zelfs bleef hangen.

Het kan aan mijn verbinding liggen, maar ik heb er nu weer last van.

Tis misschien niets, maar ik denk, ik zeg het maar even :Y
ja.....we waren een lijstje aan het maken met ban-gegadigden...


je staat er dus op :)
 
als er interesse is in een UPS, heb hier een 3U 3kva compaq ups liggen, werkt helemaal alleen de preciese staat van de accus kan ik niet garanderen, zal hem binnekort wel eens testen (ligt nu niets anders te doen als aan mijn enkele server te hangen die niet uitvalt :P )
 
gemarkeerde topics (onder profiel)geeft slechts één enkele pagina aan terwijl ik er zeker 2 pagina's vol had staan.
Is dat vanwege terugzetten van de backup of een foutje ?
 
Laatst bewerkt:
als er interesse is in een UPS, heb hier een 3U 3kva compaq ups liggen, werkt helemaal alleen de preciese staat van de accus kan ik niet garanderen, zal hem binnekort wel eens testen (ligt nu niets anders te doen als aan mijn enkele server te hangen die niet uitvalt :P )
Tsja, je kunt nog zoveel UPSen achter elkaar knopen, ze blijven een Single Point of Failure. De kans op problemen is met een extra UPS zelfs groter geworden. Het voordeel van een eigen UPS is wel dat in geval van externe spanningsuitval je de server netjes af kunt sluiten om een corrupte database te voorkomen.

Dit soort storingen is niet makkelijk te voorkomen. Een manier om de kans zo klein mogelijk te maken is het kopen van een STS. In een datacentre krijg je vaak twee spanningslijnen binnen, die onafhankelijk van elkaar werken. De kans dat beiden down gaan is erg klein. Een STS sluit je aan op beide lijnen, valt er een lijn uit dan schakelt hij zonder onderbreking over op de andere.
Maar ook hier weer is de STS een single point of failure. Een STS heeft wel de naam betrouwbaarder te zijn als een UPS EN hij heeft geen onderhoud nodig.

http://www.mgeups.com/products/pdt120/pdu/sts/index.htm

Onze servers staan er overigens ook, van ons is er maar 1 uitgevallen. Database was gelukkig te herstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan