Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Daytona 675/650/600 #11 vol met nieuwe spanning(regelaars)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Circuit Maniac

MF veteraan
4 apr 2006
8.000
1
Lint, antwerpen


Vorige delen:
Het grote Triumph Daytona 6xx topic

Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deel II

Het-Triumph-Daytona-6xx-600650675-topic-deeltje-triple

Het-Triumph-Daytona-6xx-600650675-topic-deel-IV

Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic V

Triumph Daytona VI(75) (600/650/675) Daytona all the way?

Triumph Daytona 675/650/600 Deeltje 7

Triumph-Daytona-675650600-deeltje-8-Ready-to-Rumble

Triumph Daytona 675/650/600 deeltje 9 Glimmend de zomer door

Triumph Daytona 675/650/600 deel 10 DE wintervacht.




Algemene info:

Daytona 600 Motorcycle encyclopedia
Het eerst 6xx model. De 600 (600CC v4-cilinder) werd gebouwd in 2003 en 2004.
Stijf frame, goede geometrie. Fijne zithouding en zeer opvallende looks. De 600 is geleverd in racing yellow, Tornado red en aluminium silver.
Helaas minder koppel en vermogen vergeleken met de 600CC Jappen. Daardoor nooit echt hoog geëindigd in de rijtesten, terwijl de Daytona op alle andere punten zeer goed mee kon komen.
Tweedehands vrij goed te vinden in Nederland, maar zeker in Duitsland.


Daytona 650 Motorcycle encyclopedia
De 650 is een door ontwikkeling op de Daytona 600. De 650 (650CC 4-cilinder) werd alleen in 2005 gebouwd. In Nederland zijn er <50 van verkocht. Kleuren waren racing yellow en tornado red.
Door een iets grotere slag nu 50CC meer. Daardoor duidelijk merkbaar meer koppel en vermogen, meer dan de 600CC Jappen. Daarnaast paar kleine wijzigingen (kleur demper, passagier voetsteunen).
Zeldzame zwaar onderschatte motor, in Nederland tweedehands vrijwel onvindbaar. In Duitsland staan er enkele te koop.


Daytona 675 Motorcycle encyclopedia
Volledig nieuw ontwikkelde motorfiets met een 675CC 3-cilinder blok. Het frame, 3-cilinder motorblok en alle overige onderdelen werden nieuw ontwikkeld. De 675 werd gebouwd van 2006 tot heden.

2006 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey
2007 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey, Jet black
2008 kleuren: Tornado red, Neon blue, Jet black, Phantom black (SE)
Daarnaast is er in 2008 een gelimiteerd aantal Neon blue SWA motoren gebouwd.
2009 kleuren: Tornado red, Jet black. Pearl white (SE)

Veruit de populairste motor in de 6xx reeks. Rij eigenschappen gedeeltelijk vergelijkbaar met de 650 (feedback, scherp insturen), maar wel sterk verbeterd. Geometrie gewijzigd waardoor de motor een stuk smaller en wat hoger is geworden. Redelijk extreme zitpositie, maar tijdens het rijden "klopt" de zitpositie exact!
Betrouwbare motor, eigenlijk geen echte / structurele problemen mee bekend. Winnaar van eigenlijk alle 600CC vergelijkingstesten in 2006 en 2007.

Daytona 675 bouwjaar 2009
Licht gewijzigd model voor 2009. Nieuwe topkuip, nieuwe vorkpoten met high en lowspeed demping, monobloque remmen. Paar kg minder zwaar (demper en wielen), 3 pk winst door hogere toerenbegrenzer.
Zie hier onder het totaal lijstje

• Nieuwe cockpit, screen en koplampen
• Zwart motorblok, covers en cilinderkop
• 3Kg lichter
• 3Pk meer vermogen
• 400rpm hoger max. toerental (nu 13,900rpm)
• High en low speed compressiedemping verstelling voor én achter
• Nieuwe Nissin monobloc remklauwen
• Langere 1e versnelling
• Hydraulische nokkenasketting spanner
• Nieuwe kleppen, drijfstangen en uitlaatdemper
• Nieuwe cilinderkop met andere uitlaatkanalen (betere flow)
• Nieuwe kortere inlaatkelken voor meer vermogen bij hoger toerental
• Magnesium nokkenas deksel





Handige links:

Daytona600.org Forum met veel info over de Daytona 600 en de Daytona 650

Triumph675.net Groot forum met veel leden en veel informatie over de Daytona 675 en de Street triple

How to's Overzicht met alle how to's van triumph675.net

Onderdelen Exploded views met alle 675 onderdelen. Kunnen direct besteld worden, of handig om het onderdeelnr op te zoeken

Jack Lilley De grootste online Triumph onderdelen webshop. En aangezien het Britse Pond weinig waard is...

Triumph675.Net

HOW TO DISABLE EXUP VALVE
dankzij Timj

How To Remove Air Intake Flapper
dankzij Timj




De uitgebrachte modellen van de 675

De 675 masterbike uitvoering speciale uitgave 100 stuks


De 675 model 2006 t/m 2008



De 675 SE uitvoering 2008


De 675 SE uitvoering 2009


De 675 model 2009


De 675 SE model 2010


Daytona 675R





Frequent visitors:

AvanL


Basia


Bitaktus_Snellus

Opties/accessoires:
- Powercommander III-usb
- Leo Vince SBK-demper
- uitlaatbochten zonder KAT en EXUP;
- TRW Lucas rearset
- Bitubo XXF31 (hi/lo-demping en hydraulische veervoorspanning)
- K-tech ombouw voorvork (geen cartridge)
- lichtgewicht kuipsteun
- haakse ventielen
- race clip-ons
- pazzo-look levers;
- blokbescherming (GB-racing)
- alles geborgd;
- vaste wielbussen;
- toeguard (haaievin);
- diabolo's;
- exposafe.

Blacky85

Daytona 675 2009
Mods:
- Speciale aftermarket goud gecoate velgen
- Rizoma 'Action' Knippers black
- Rizoma bar-ends gold
- Rizoma bobbins
- MRA Zwart double bubble ruitje
- Buddy cover
- Korte kentekenplaat houder
- Xenon 6000K
- Alarm
- Running lights module
- Zwart coated heat shield
- Zwart coated uitlaat cover
- Haakse ventielen
In de reservebak: Watsen design knippers

Circuit Maniac

Daytona 675 SE 2011
Mods:
Special edition
quickshifter
arrow slip-on + mapping
pinkers geïntegreerd in achterlicht
bike-design valtoppen
Watsen design pinkers vooraan
Triumph zwarte race hendels
carbon achterspatbord
carbon uitlaat hitte schild
carbon binnenkuip
doorzichtige tankbeschermingsfolie
korte kentekenplaathouder
Triumph gel seat
witte wheelstriping

De_Spijker

Mods:
Arrow Slip-on + mapping
Seat Cowl Phantom Black (Triumph)
Gel Seat (Triumph)
Datatool alarm (Triumph)
Steunen steps zwart gepoedercoat (BMG)
Heel guards goud gepoedercoat (BMG)
Lower chain guard goud gepoedercoat (BMG)
Steunen duo-steps zwart gepoedercoat (BMG)
Valblokken kuip met zwarte montagebeugels
Valblokken frame/as achterbrug
Valblokken as achterwiel
Verlagingkit
Tankprotectie (Tankslapper)
Duo-step finishers (Triumph)
GPS navigatiebevestiging (RAM-mount)
Korte verstelbare rem- en koppelingshevel zwart met gouden verstellers (Pazzo)
Knipperlichten Phantom Black (Watsen Design)

Verlanglijstje:
Aero screen
Andere kentekenplaathouder
Andere knipperlichten achter

downsider


FunkyoneNL

G-Dercks


Han

Opties:
- Arrow Slip-on
- Arrow tune
- K&N filter

Hostyle

Mods:
> Triumph LED knipperlichten voor en achter (incl. Triumph LED relay)
> Akrapovic Titanium slip-on einddemper
> Hitteschild boven uitlaat matzwart gespoten met Plastidip
> Evotech verstelbare levers
> RR recall
> Brandstofpomp recall
> Pirelli Diablo Rosso II (voor en achter)

Isdatzo


jfrY-

Mods:
-Arrow demper
-Zwarte rem-schakelset
-Gel zadels
-Xenon 8000k beide lampen
-Carbon hugger
-Carbon binnenkapjes kuip
-Carbon hitteschild
-Carbon achterbrug covers
-Witte led achterlicht met knipperlichten
-Zwarte blokdeksels
-RVS kentekenplaathouder

karotti

kell


Klaas1984


Ltrzfrnk

Daytona '09

Mayocity


Prof_weetnikskunde

Routhledge


sawk86

svdvlugt

Accessoires:
- Arrow Stage 3 full system

Timj

Mods:
- Arrow slip-on
- Valtermoto 3.5 GP-shift rearset
- Nitron Race Pro shock
- Wilbers voorveren
- Pitbull stuurdemper
- SES stuur uitslag stopper
- Double Bubble screen
- Stompgrip
- Snelgas

Wabbit


wickwire-675
 
Laatst bewerkt:
Ja ja inderdaad. A.s. dinsdag wordt bij mij de spanningsregelaar vervangen. Halfuurtje werk zeggen ze...
 
Ondanks dat ik zowat nooit post in dit topic, maar wel meelees wil ik er wel bij blijven!
Zet dit plaatje er maar bij:


 
Doe mij deze maar in de OP Zal binnenkort een nieuwe foto maken, als de nieuwe onderdelen erop zitten.



- Arrow slip-on
- Valtermoto 3.5 GP-shift rearset
- Nitron Race Pro shock
- Wilbers voorveren
- Pitbull stuurdemper
- SES stuur uitslag stopper
- Double Bubble screen
- Stompgrip
- Snelgas
 
In het nieuwe deel moet ik me maar is aanmelden.

Daytona 2009

Heb hem sinds mei. rijdt super, maar vanaf begin eigenlijk al last van me schouder gehad, tot zover dat de fysiotherapeut het verstandig vind om maar even niet te rijden. Lekker is dat.. Meer mensen fysieke klachten (gehad) op deze motor?
 

euhm, gatzeer, rugzeer, polszeer, schouderzeer, nekzeer
nog iets?
 
Ook ik ben een meelezert
Binnenkort maar eens een afspraak maken bij dealer voor de spanningsregelaar.

Fototje van de fiets, vorige maand gemaakt:
 
opties mogen ook gezegd worden, niet te lui zijn mensen

Omdat je het zo graag wilt

Daytona 675 2009
Mods:
- Speciale aftermarket goud gecoate velgen
- Rizoma 'Action' Knippers black
- Rizoma bar-ends gold
- Rizoma bobbins
- MRA Zwart double bubble ruitje
- Buddy cover
- Korte kentekenplaat houder
- Xenon 6000K
- Alarm
- Running lights module
- Zwart coated heat shield
- Zwart coated uitlaat cover
- Haakse ventielen

En in de reserve kist :
- Watsen design knippers
 
Laatst bewerkt:
Iedereen is er uit gehaald Kwestie van opnieuw van je laten horen met foto, sta je er zo weer in...
 
als je terug dezelfde foto wilt moet je maar even je foto uit het vorige topic hier posten, dan zet ik het terug.

reden was dat er heel veel mensen in de OP stonden die hier nooit kwamen, dus heb iedereen eraf gesmeten (was besproken op het eind van het vorige topic trouwens).
 
Ook weer van de partij

Opties/accessoires:
- Powercommander III-usb
- Leo Vince SBK-demper
- uitlaatbochten zonder KAT en EXUP;
- TRW Lucas rearset
- Bitubo XXF31 (hi/lo-demping en hydraulische veervoorspanning)
- K-tech ombouw voorvork (geen cartridge)
- lichtgewicht kuipsteun
- haakse ventielen
- race clip-ons
- pazzo-look levers;
- blokbescherming (GB-racing)
- alles geborgd;
- vaste wielbussen;
- toeguard (haaievin);
- diabolo's;
- exposafe.

plaatje:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.