Dat is klote
De 675 heb je toch best al lang?
Toen ik mijn 675 had hebben we elkaar wel eens gesproken op het circuit. En volgens mij wel eens iets opgehaald met je skoetert
Ik zou trouwens het blok weer in orde maken. Of een donor blok zoeken
en er gewoon weer mee gaan rijden. Denk niet dat je er anders gek veel voor krijgt. Injectors steeds kapot is ook vaag. Lijkt wel iets anders niet te kloppen.
Wij kennen elkaar
.Jim
Ontmoet op ik dacht Mettet en ik heb remhandels en tankdop(deze laatste kan ook de oorzaak van het 1e keer falen zijn geweest) bij je gekocht,zitten er nog steeds op,remhandels i.c.m. nissin monoblocks,werken
Dit is het 7e seizoen dat ik er mee rijd.
Het injector verhaal begon begin dit jaar,op circuit mettet,geen vermogen liep niet goed.
Dus na laten kijken,2 injectors omgewisseld van 1 zou het klepje blijven hangen.
Beetje vaag idd maar brommer zou weer lopen.
Begin juni circuit dag zolder geboekt zondag gestart,maandag op aanhangertje op naar zolder niet starten
benzinepomp werkte niet.
dag verne*kt
Dus ik terug naar de notorzaak,blijkt de aansturing vanuit de CDI niet te werken ook zit er allemaal smurrie in de pomp waarschijnlijk afkomstig van de pakking van de tankdop(zie boven).
Verder heb ik bij motans een 2e handse CDI kunnen krijgen,deze erop loopt ie niet stationair.
Dus CDI van mijn straatfiets erop deze is geremapt op een K&N filter dus zou rijker staan(beter
).
Dus begin juli ,circuit zolder geboekt,loopt ie net zo beroert als begin dit jaar
Die dag gewoon doorgereden(met 50
pk),ik wil circuit rijden g.v.d.daar heb ik het ding voor
Ik weer naar de motorzaak,deze keer
.
Men begrijpt,gelukkig, mijn relaas en steekt de hand in eigen boezem.
2e hands een complete trottle body op de kop getikt en daar een injector uitgehaald en erin gezet+ nieuwe bougies.
Gisteren ding eerst een beetje warm gedraaid 1e sessie rustig aan oliepeil donderdag nog gecontroleerd en een beetje aangevuld,stond dus prima.
Eenmaal warm krijgt ie flink op zijn donder(had ie maar geen supersport moeten worden
),liep als een zonnetje,lekker liften uitkomen 1e linkse mettet
.
Al met al het was weer eens fijn om het volledige vermogen terug te hebben
De 5e sessie hetzelfde ritueel als altijd een paar minuten warm laten lopen,2 ronden wat minder toeren en daarna er voor gaan.
3e ronde op het rechte stuk wil van zijn 2 naar 3 lijkt het of ie zijn begrenzer inloopt dus ik doortikken blijft ie een rauw geluid maken.
Olielampje brand dus ik gelijk naar links(geen oliespoor voor je mede rijders neerleggen,men houdt daar rechts aan) en op een stukje asfalt neergezet,olie opvang bak van de kuip zat vol met olie
Ik heb ondertussen besloten om de toch maar te laten onderzoeken,of ik het laat maken weet ik nog niet.
Het (luxe) probleem is ,ik heb 4 motoren.
De motorscoothah,de daytona 675 circuit fiets,een daytona 675 straatfiets en recentelijk een moto morini corsaro 1200.
Om al die dingen aan de gang te houden gaat een beetje boven mijn hoofd groeien
De scooter is voor woonwerk,
De straat daytona reed ik bijna niet meer op ,hoe meer ik circuit rijd hoe meer ik het idee heb dat je met zo'n ding niks meer op de straat te zoeken hebt en dat eeuwige gehang op de clipons kwam mijn neus uit
,dus die stond al op de nominatie eruit te gaan.
De cicuitfiets voor uiteraard : het circuit.
En de MOMO is de opvolger voor mijn straatfiets,wou eigenlijk de daytona straatfiets inruilen maar kwam een MOMO particulier tegen voor weinig,dus dat ging niet.
Kun je het nog een beetje volgen?
Ik kan nu mijn straatfiets ombouwen naar circuitfiets (al is dat ook kapitaal vernietiging,zo is ie nog ca 4000 waard)
Ik kan de circuitfiets laten maken (ik denk minimaal 1000 euro),of opruimen mijn verlies nemen en met dat geld mooie componeten voor de,om te bouwen,straatfiets aanschaffen.
Allebei de daytona's opruimen en een andere circuitfiets kopen.
Ik weet het even niet meer
Als eerste ga ik zo meteen contact opnemen met een motorzaak voor onderzoek