Hallo mede-MF'ers,
Mijn naam is Robin en ik ben, zoals het er nu naar uitziet, aanstaande zondag eigenaar van een hele mooie Triumph Daytona 675 '06.
Na lang sparen en mijn A1 en A2 periode bijna af te kunnen sluiten heb ik gekozen voor deze prachtig uitziende motor.
Voor mijn gevoel heb ik mij al goed ingelezen, met een motor die de International bike of the year award van 2006-2008 heeft gewonnen heb ik ook geen twijfel dat de motor zal bevallen.
Echter heb ik nog wel een paar vragen en hoopte ik dat jullie mij misschien van wat info/tips kunnen voorzien;
De motor op deze foto hieronder ga ik dus bij kijken aanstaande zondag.
[afbeelding]
We zijn het nu eens geworden over het bedrag van €4000,- de motor is nu van de 2e eigenaar en heeft een kilometerstand van ~23600.
De enige extra die er op zit is een comfort zadel (Triumph) plus orgineel ongebruikt, helaas dus geen Arrow demper of wat anders leuks.
Dit maakt wel dat de motor dus helemaal orgineel is, vraag mij wel af wat jullie aftermarket aangeschaft hebben.
dingen zoals spiegels en knipperlichten etc. hoef ik ook niet aftermarket maar zou zelf eerder voor funtionele/performance parts gaan.
De onderhoudsgeschiedenis van de motor is vrij compleet van de eerste eigenaar, helemaal compleet van de 2e eigenaar.
De boekjes en 2e sleutel is aanwezig volgens de eigenaar.
BROVAK ziet er nog netjes uit, al vertelde de eigenaar mij wel dat hij in de laatste 5 jaar vrij weinig heeft gereden, dus dit betekend dat ik dan waarschijnlijk mijn banden wel moet vervangen.
Het enige echte mankement dat hij kon noemen was een klein haarscheurtje aan de rechterzijde van het voorspatbord.
Daarnaast is de motor dus altijd dealer onderhouden geweest en heeft deze in een garage gestaan met druppellader, er is nog een grote beurt geweest rond de 22000 km waarbij de kleppen zijn gesteld, ook heeft de eigenaar recent de ketting en tandwielen laten vervangen.
De reden van verkoop is dat hij te weinig op de motor rijd, het fijne voor mij is dat hij relatief dichtbij huis staat.
Ik zie dat ik weer een onmogelijk lange post heb getypt
Dus kort samengevat wat ik wil vragen...
- Wat vinden jullie van het bedrag gezien het hierboven geschreven verhaal, klinkt dit reeël? Ja koopje
- Wat vinden jullie van de kilometerstand gezien het bouwjaar? niks mis mee,de mijne heeft er 33000,en ik reed er veel op
De laatse 3 jaar bijna niet meer,nu is het mijn circuit motor (zie wat berichten terug)- Wat voor extra's zijn echt een must op deze motor? helemaal niks,prima zoals ie is
- Wat voor onderhoud is belangerijk dat dit gedaan is om de 10000 km beurt en 20000 klepjes erbij?
(Misschien iets specifieks bij de kilometerstand)- Wat krijg je allemaal bij deze motor bij aanschaf nieuw een zegen?
(naast gebruiks/onderhoud boekje plus 2e sleutel)- Wat voor onderhoud denken jullie dat ik kan verwachten? tot dik 30000 km : niks
- Zijn er nog veel voorkomende mankementen of dingetjes waar ik op moet letten bij testrit? gewoon netjes lopen verder als bij andere motoren.(lusten wat meer olie)
O ja check het oliepeil en als ie start/loopt dat het olielampje (bij lage toeren) niet brand zo ja => laten staan- Zit onder het monozit kapje het gewone bijrijders zadel? nee
- Nog overige tips of adviesen? veel plezier
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!
Ik heb de motor gekocht!
Man wat een machine, ziet er prachtig uit, stuurt super en wat een geluid
Zou deze foto in de OP kunnen?
[afbeelding]
Vraagje aan de circuit rijdende Daytona gangers,
ik ben opzoek naar nieuwe bandjes onder de Daytona
(vorige eigenaar heeft 2 verschillende Michelins er onder, enige onderhoud waar ik echt ontevreden over was van vorige eigenaar)
Op dit moment neig ik naar een Pirelli band, ik heb hier zelf nog geen ervaring mee welke ik dan zou moeten nemen.
reed altijd Michelin Pilot power (2CT) maar wil een keer wat anders en lees goede verhalen over Pirelli's qua grip.
Mochten mensen andere surgesties hebben hoor ik het graag, ook wel benieuwd wat jullie er zelf onder hebben (gehad).
Ik heb dan wel geen daytona, maar zo'n ding is weldus ik lees wel eens mee
Wat voor rondetijden doe je zo'n beetje? Pirelli's zijn zeker goed. Michelin's ook, tot een bepaald tempo. Anders Bridgestones, Metzeler, Continental, ... zitten allemaal goeie tussen.
Eerst ook PP2CT daar een highsider mee gehad in 2011 (waarschijnlijk te warm geworden),daarna alleen nog maar circuitbanden (pirelli supercorsa's sc 1 en 2)
Nu alleen nog maar pirelli slicks en regenbanden michelin power rain.
Ik lees goede dingen over de pirelli supercorsa rosso
Lichaamshouding ziet er prima uit (probeer je hoofd nog wat meer naar voren/beneden te doen, alsof je de clip-on wilt opetenEen sessie op Assen in een toer groep met een Ducati SuperSport 600,
geen concrete tijd maar ik denk dat ik een 2:15 sowieso kan rijden.
Ik reed achter een instructeur moest op de rechte stukken wachten op de rest tijd was iets over 2:30.
[afbeelding]
(Dit was trouwens op Circuit Lelystad, ik zat hier in de snelste groep.)
En ja ik heb alsnog mijn helm niet helemaal goedzoals je toen zij,
en ben nu ook wat meer met mijn lichaam houding bezig.
Ja zulke verhalen hoorde ik al,
maar ik zoek iets voor voornamelijk op straat en incidenteel op circuit.
Het is niet echt vereist bij Supercorsa's.. Je hebt wel twee opwarmrondes nodig en ze slijten sneller dan als je warmers gebruikt.Gebruik mijn daytona voor circuit (geen denderende tijden hoor) en straat. Staat op de Michelin Pilot Power RS sinds dit voorjaar. Nog geen misstap gedaan.
Voordeel is dat ze geen bandenwarmers enzo nodig hebben. De Pirelli Super Corsa's enzo hebben dat eigenlijk wel nodig schijnt (niet geprobeerd)
Goeie keuze. Zul je geen spijt van krijgen.Heb besloten om Rosso III aan te schaffen,
Vrij rijden is volgens mij bedoeld voor de SportGridTime jongens (1:55 en sneller zeg maar).Echter had ik nog wel een vraag..
Ik wil dus de 6e van Oktober (op mijn verjaardag :D) op Assen rijden,
Waar kan ik mij het beste op inschrijven bij Sportrijders of vrij rijden.
Met andere woorden waar rijden ze minder snel, vindt die CRT website niet heel duidelijk.
ik ben nog niet zo verschrikkelijk snel en vindt het moeilijk om in te schatten hoe snel ik ben,
en wat voor onderhoud moet ik echt even checken voor ik het ciruit op ga (naast banden).
Van de CRT website:
afhankelijk van het aanbod van deelnemers op desbetreffende dag worden de volgende richttijden voor de overige groepen gehanteerd.
Rondetijd TT circuit Assen: rondetijd ± 2:20 min. – ervaren groep
Rondetijd TT circuit Assen: rondetijd tussen 1:55 min. en 2:20 min. – Sportrijders
Rondetijd TT circuit Assen: sneller dan 1.55 min. – SportGridTime