Daytona zonder Gore-tex

fate

MF'er
25 mrt 2011
148
6
Huizen
Toen ik 12 jaar geleden weer een motor kocht waren de laarzen de sluitpost. Ik zag een aanbieding van een paar laarzen van een vaag merk (Evolution?) €70,- die goed zaten en dus gekocht.
Die hebben het dus 12 jaar uitgehouden zonder ooit een druppel water door te laten. Nu vallen dan eindelijk na 70000km de zolen er onderuit.

Inplaats van meteen zo goedkoop mogelijk een paar nieuwe laarzen te bestellen heb ik de fout gemaakt me erin te gaan verdiepen 🤦‍♂️
Dat komt met name ook omdat er nergens meer een flinke rij laarzen lijken te staan die je gewoon allemaal even kan proberen. Zelfs bij Moto port staan alleen nog showmodellen waarbij je dan een verkoper nodig hebt om steeds de juiste maat te kunnen passen...in dat gezeik heb ik geen zin.

Zijn er hier mensen die Daytona's zonder Gore-tex hebben en die ze gewoon heel ouderwets waterdicht houden door ze regelmatig even in te vetten?
Het lijken me mooie dingen om te hebben als ik alle recensies lees, maar sta niet te springen om €350 neer te leggen vanwege Gore-tex terwijl mijn vorige laarzen het water ook prima buiten hielden zonder dat dure spul (ik moet er hard genoeg voor werken).
 
Is het nog een optie om nieuwe zolen onder je oude laarzen te laten zetten? Als het bovenwerk nog goed is tenminste.

Het is niet echt antwoord op je vraag. Daar iets meer op ingaand: het is mij nog niet gelukt om een paar laarzen met flinke slagregens echt waterdicht te krijgen met alleen invetten. Zelfs niet als ik de laars na het invetten verwarm met een föhn om het vet goed diep in te laten trekken. Wat was jouw truc om dat wel voor elkaar te krijgen?
 
Mijn oude motorlaarzen heb ik nooit een vinger naar uitgestoken...weet niet eens zeker of ze wel van leer zijn :)
Maar mijn legerkistjes was gewoon een kwestie van invetten, goed inborstelen, nooit natte voeten gehad.

Maar ik maak er in de regel ook geen gewoonte van om langdurig in de regen te rijden. Dat gebeurt vooral als ik terug rij uit Luxemburg/Eiffel..dan schijnt het altijd noodweer te moeten zijn :).
Dus vraag me af of ik dan niet vaker natte voeten heb door dat warme Gore-tex dan door de regen...
 
Mijn oude motorlaarzen heb ik nooit een vinger naar uitgestoken...weet niet eens zeker of ze wel van leer zijn :)
Maar mijn legerkistjes was gewoon een kwestie van invetten, goed inborstelen, nooit natte voeten gehad.

Maar ik maak er in de regel ook geen gewoonte van om langdurig in de regen te rijden. Dat gebeurt vooral als ik terug rij uit Luxemburg/Eiffel..dan schijnt het altijd noodweer te moeten zijn :).
Dus vraag me af of ik dan niet vaker natte voeten heb door dat warme Gore-tex dan door de regen...
Bij goretex (merk) heb je dat probleem niet.
Mn voeten zweten relatief gemakkelijk en bij Daytona GTX laarzen kan ik het comfortabel houden tot 25 graden zonder echt te zweten.
 
Ik heb 2 a 3 jaar geleden via Louis.nl de TCX X-Five GTX toerlaarzen gekocht. Sowieso laarzen van TCX hebben altijd alle certificeringen/normen die noodzakelijk zijn voor veilige laarzen, maar daarnaast zit er dus in deze (en ook wel andere) laarzen een GoreTex membraan. 130 euro, in de aanbieding. Voor laarzen die ik altijd, winter en zomer, gebruik. Geen druppel water doorheen gekomen. Toch een andere prijsklasse dan Daytona's en wellicht dus het overwegen waard. Bedoel er alleen mee te zeggen dat je dus goede waterdichte laarzen kan kopen voor een redelijke budgetprijs. De extra prijs voor Daytona's investeer ik dan liever in een jas oid.
 

Bijlagen

  • 1648716284405.png
    1648716284405.png
    78,8 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan