Motor kopen zonder te betalen.

Heb je jouw motor zelf betaalt, of via financiering.

  • Het spaarvarkentje geslacht.

    Stemmen: 133 61,9%
  • Een financiering afgesloten.

    Stemmen: 3 1,4%
  • Ik koop nooit nieuwe motoren.

    Stemmen: 70 32,6%
  • Cadeau gekregen.

    Stemmen: 9 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    215
je betaald dus grofweg €6000 voor een lening van €23500
Dat is €100 p/m
Maar luister. Door de inflatie is €100,- over een jaar nog maar €20,- waard en daardoor bespaar je eigenlijk geld. Want die motor, dat aflossen en die rente zijn dus steeds minder waard terwijl wij steeds rijker worden. 8)7. Dus eigenlijk betaal je over die vijf jaar maar een fractie van de waarde vandaag. Vraag maar aan Leen. Van Frisia.
 
Idd, als de inflatie zo doorgaat heb je over 5 jaar misschien 20% meer inkomsten en is die €100 minder waard.
Helaas moet je bij de 1e maand al beginnen met betalen.
 
Naja, als je het geld wel hebt en je weet 6% rendement te halen per jaar, dan is financieren van de r1 dus financieel aantrekkelijk.
 
Idd, als de inflatie zo doorgaat heb je over 5 jaar misschien 20% meer inkomsten en is die €100 minder waard.
Helaas moet je bij de 1e maand al beginnen met betalen.
En vergeet niet dat alles ook duurder wordt, dus die (mogelijke) 20% meer inkomsten ben je hoogstwaarschijnlijk weer kwijt aan gestegen kosten van levensonderhoud :Y .
 
Laatst bewerkt:
En vergeet niet dat alles ook duurder wordt, dus die (mogelijke) 20% meer inkomsten ben je hoogstwaarschijnlijk weer kwijt aan gestegen kosten van levensonderhoud :Y .
Dat is logisch maar die lening blijft hetzelfde en gaat niet ineens duurder worden door een inflatie.
 
Ik heb om mijn motor te kunnen kopen iets van 1200 euro's geleend , maar dat was van familie, anders had ik het ook niet gedaan. Maar voor de rest alles sparen, en dan pas kopen.
 
Moet je nagaan! Straks haal je 11% rendement, harken die handel :+
Als je -40% niet kunt verteren dan niet beleggen. En al zeker niet gaan lenen op basis van verwacht rendement. Beleggen is prima met geld wat je kan missen.
 
Als je -40% niet kunt verteren dan niet beleggen. En al zeker niet gaan lenen op basis van verwacht rendement. Beleggen is prima met geld wat je kan missen.
Als je 23k aan een r1 uit kan en wil geven dan schaar ik dat aardig onder geld dat je kan missen.

Het is natuurlijk ook geen advies, dat begrijpt iedereen in dit topic wel (want zo was het ook niet geschreven).

Voor een pleziermotor is mijn standpunt, zoals zovele: niet lenen, gewoon aftikken. Voor andere zaken kan een financiering echter best een verstandig financieel besluit zijn. Maar daar moet je erg reeel over kunnen denken en dat moet bij je passen.
 
Als je 23k aan een r1 uit kan en wil geven dan schaar ik dat aardig onder geld dat je kan missen.

Het is natuurlijk ook geen advies, dat begrijpt iedereen in dit topic wel (want zo was het ook niet geschreven).

Voor een pleziermotor is mijn standpunt, zoals zovele: niet lenen, gewoon aftikken. Voor andere zaken kan een financiering echter best een verstandig financieel besluit zijn. Maar daar moet je erg reeel over kunnen denken en dat moet bij je passen.
Heb een tijdje financiël advies gegeven aan particulieren. 23K uitgeven terwijl je ze niet hebt of kunt missen is geen uitzondering. Reëel over je financiële situatie zijn is voor velen niet weggelegd. Ze worden verleidt met financieringen. En hoe meer ze horen en lezen van andere dat het fiscale interessant is hoe makkelijker ze in de problemen komen.
 
Ooit, toen ik nog in een hotel werkte en toen daar een congres van huisartsen was een huisarts heel trots horen zeggen dat hij voor alles wat hij kocht gewoon een lening afsloot. Dat was nog in de tijd dat de rente van een gewone lening ook gewoon van de belasting kon aftrekken. Toen dat een paar jaar later werd afgeschaft heb ik toch wel even aan hem moeten denken *D
 
Heb een tijdje financiël advies gegeven aan particulieren. 23K uitgeven terwijl je ze niet hebt of kunt missen is geen uitzondering. Reëel over je financiële situatie zijn is voor velen niet weggelegd. Ze worden verleidt met financieringen. En hoe meer ze horen en lezen van andere dat het fiscale interessant is hoe makkelijker ze in de problemen komen.
En wie brengt ze in verleiding?

Je moet aan voorwaardes voldoen om te mogen lenen, zijn die dan te week?
Overigens kan je wel sparen voor een r1 maar die kost over 5 jaar ook een klap meer dan nu.
En door inflatie is je spaargeld wat je nu opzij legt over 5 jaar minder waard.
 
Heb een tijdje financiël advies gegeven aan particulieren. 23K uitgeven terwijl je ze niet hebt of kunt missen is geen uitzondering. Reëel over je financiële situatie zijn is voor velen niet weggelegd. Ze worden verleidt met financieringen. En hoe meer ze horen en lezen van andere dat het fiscale interessant is hoe makkelijker ze in de problemen komen.
Ik snap je punt en je bezorgdheid en ben het eens met je zienswijze.

Alleen lullen we wel een beetje langs elkaar heen. Mijn reacties gingen over iemand die het geld heeft liggen én kan en wil missen. Niet over iemand die een R1 wil maar het geld niet heeft.
 
Ik heb nooit geld geleend voor een motor.
Ik hou van oude meuk en incourante motoren, dus dat scheelt.

Heb onze auto voor een klein deel gefinancierd, een fijne 2dhands met weinig kilometers, doen we hopelijk nog jaren mee.

Als je kijkt naar wat er hier binnenkomt dan zouden we elke maand veel kunnen sparen.
Maar ik gooi liever de boodschappenkar lekker vol met goed eten, of koop mooie kleding dan dat ik elke euro om moet draaien omdat er gespaard moet worden.
 
Ik heb nooit geld geleend voor een motor.
Ik hou van oude meuk en incourante motoren, dus dat scheelt.
Hier ook oude meuk, en nieuw komt komt hier ook nooit.

Ooit onze eerste huis gekocht en op zwart zaad gezeten, en van ellende een blik voer opengemaakt die we op onze bruiloft van de Mrs collega's gekregen hadden...een jaar na dato.. _O- .. in de blik voer lag een toch een forse bedrag in guldens in.....probleem opgelost en alsnog boodschappen gedaan en lekker gegeten...en uiteraard gelachen.
 
Ik heb voor een financiering gekozen met het idee een aftrekpost te creëren voor mijn eenmanszaak. Toen de markt slechter werd en ik even weinig werk had werd de financiering wel een blok aan m'n been.
 
Ik heb 4 jaar geleden huis met mn ex verkocht en andere gekocht en nu gescheiden en bij overnemen gelden andere regels dus ik woon ergens waar ik alleen nooit de financiering voor had gekregen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan