space-emilio
Rookie
- 7 mrt 2021
- 13
- 4
Meestal niet, alleen door de geluidbeleving denk je meer vermogen te hebben. De grafiekjes van de aftermarket boeren zijn marketing verhalen, 1 pk winst op 130pk merk je niet.Het kan wel iets vermogen kosten.
Snap dat er gedacht wordt dat dit een standaard demper is voor deze motor, maar dat is het niet. Deze heeft ook geen E-keur. Heb de standaard demper er zelfs bij gekregen, die zwarte inderdaad. Inderdaad een mooie optie om deze op de high mount te laten lassen oid.@RR. maakte voor mij de juiste opmerking, Triumph heeft de TOR uitlaten (was de term vergeten).
Beetje Googelen aangezien ik er echt van overtuigd ben dat de uitlaat "standaard" is, zie hier, standaard in het Triumph pakket: Uitlaatdempers Sport TOR Carbon Hoog
Wat je kan doen is kijken naar de standaard glanzend zwarte Triumph demper en deze passend laten maken op je high mount. Of kijken naar een vervangingsdemper die wel een e-keur heeft.
Is inderdaad niet veel, maar het gaat me dan ook vooral om de herrie die deze maakt. Kan niet normaal door het centrum rijden zonder dat mensen je aankijken. En ik snap het ook, want het is gewoon asociaal zon bak herrie op 2000 toeren.Als de uitlaat uiteindelijk "maar" 6 dB te luid is, heeft het wellicht zin om het dempermateriaal te vervangen en een dB-killer erin te schuiven. Met één of twee dB's boven de typekeur, zal je waarschijnlijk weinig problemen krijgen. Sowieso heb ik een beetje het idee, dat de politie met oudere motoren wat minder streng zijn (lees 20+ jaar), maar misschien is dat complete schijn, omdat ik dat aantal ritten zonder killer geen ene keer aangehouden ben.
Nee, je hebt gelijk! Klopte niet, de meting. Ik heb de motor nu in een open plek neergezet, de telefoon ongeveerd op een meter naast de motor gehouden, nu kwam hij op 98 decibel. 118 db kwam misschien door de dicht bij een muur van een steeg.. ofzo.. Wel een groot verschil
Is inderdaad niet veel, maar het gaat me dan ook vooral om de herrie die deze maakt. Kan niet normaal door het centrum rijden zonder dat mensen je aankijken. En ik snap het ook, want het is gewoon asociaal zon bak herrie op 2000 toeren.
Als je goed leest, lees je dat het vooral is op basis van het principe dat ik geen herrie wil maken. Die of het nou 110 db is of 95, dat ding wil ik stiller hebben. Had je uit de eerdere reacties kunnen opmaken.Je meet verkeerd en dan ook nog eens met ongeschikte apparatuur (telefoon met waardeloze microfoon en onnauwkeurige dB app). En op basis van een dergelijke meting wil je veranderingen aan je motor doorvoeren.
Ga eerst eens nadenken en zorg dat je weet waar je mee bezig bent voordat je van alles gaat veranderen en/of geld gaat uitgeven.
Die k... telefoon is tegenwoordig voor steeds meer mensen "heilig" en wordt gezien als "de waarheid"..... Als de telefoon het zegt dan is het zo.... Zelf nadenken en interpreteren zit er niet meer in. Kleine test om te zien of jij al bent "afgegleden":
Als het op de plek waar jij je bevindt, buiten regent... kijk je dan op je telefoon naar de weer-app om te checken of het echt wel regent ?
Als je goed leest, lees je dat het vooral is op basis van het principe dat ik geen herrie wil maken. Die of het nou 110 db is of 95, dat ding wil ik stiller hebben. Had je uit de eerdere reacties kunnen opmaken.
''ga eerst eens nadenken en zorg dat je weet waar je mee bezig bent voordat je van alles gaat veranderen en/of geld gaat uitgeven''.
Jammer dat je niet met een normale fatsoenlijke toon een punt kan maken. Wat een gefrustreerde reactie. Je eerste 2 zinnen heb ik tot me genomen maar de rest komt nogal gefrustreerd over. Als je niet tegen dit soort vragen kunt, ga dan naar een forum waar alleen alle experts zoals jij rondhangen, waar de echte goede vragen gesteld worden.
Ik ga even beginnen met de standaarduitlaat er op te zetten. Daarna ga ik kijken of ik de ''TOR'' uitlaat even kan aanpakken met nieuw demperwol en een DB killer.Bij mij werkt een simpele DB killer wel goed om dat asociale kabaal te dempen tot een acceptabele roffel bij lage rpm's. Toch een stuk makkelijker dan je uitlaat aan te laten passen en je bent voor 2 tientjes ofzo het mannetje
Mwah, kan best op een andere toon. Het is er ook altijd maar 1 van de zoveel. Allemaar rare verwijten over heilige telefoons en dergelijke. De frustratie spat er op deze manier vanaf en je maakt jezelf een beetje belachelijk. Maargoed, is een bekend fenomeen zo lekker achter het toetsenbordje.Relax....
Op M-F hebben ze nogal eens een grote bek, maar als je ze wat beter leert kennen dan zie je dat die grote bek best heel relatief is.
Mwah, kan best op een andere toon. Het is er ook altijd maar 1 van de zoveel. Allemaar rare verwijten over heilige telefoons en dergelijke. De frustratie spat er op deze manier vanaf en je maakt jezelf een beetje belachelijk. Maargoed, is een bekend fenomeen zo lekker achter het toetsenbordje.
In een eerdere post van mij heb ik de moeite genomen om jou uit te leggen hoe je tegen lage kosten je motor stiller kunt maken.Als je goed leest, lees je dat het vooral is op basis van het principe dat ik geen herrie wil maken. Die of het nou 110 db is of 95, dat ding wil ik stiller hebben. Had je uit de eerdere reacties kunnen opmaken.
''ga eerst eens nadenken en zorg dat je weet waar je mee bezig bent voordat je van alles gaat veranderen en/of geld gaat uitgeven''.
Jammer dat je niet met een normale fatsoenlijke toon een punt kan maken. Wat een gefrustreerde reactie. Je eerste 2 zinnen heb ik tot me genomen maar de rest komt nogal gefrustreerd over. Als je niet tegen dit soort vragen kunt, ga dan naar een forum waar alleen alle experts zoals jij rondhangen, waar de echte goede vragen gesteld worden.
Dat lijkt mij de beste oplossing, goeie demper en toch high mount.Snap dat er gedacht wordt dat dit een standaard demper is voor deze motor, maar dat is het niet. Deze heeft ook geen E-keur. Heb de standaard demper er zelfs bij gekregen, die zwarte inderdaad. Inderdaad een mooie optie om deze op de high mount te laten lassen oid.
Dankje, bikefreak. We hebben het allemaal gelezen. Bedankt voor de moeite.In een eerdere post van mij heb ik de moeite genomen om jou uit te leggen hoe je tegen lage kosten je motor stiller kunt maken.
Ok, en die andere post van mij die bij jou verkeerd viel was ook goed bedoeld. Goed je huiswerk doen, zelf nadenken en niet blind op "iets" vertrouwen voordat je geld gaat uitgeven..... was de achterliggende boodschap.Dankje, bikefreak. We hebben het allemaal gelezen. Bedankt voor de moeite.
Kan iemand mij uitleggen wat er “sportief” is aan het rijden op een motor zonder db-killer?Klopt maar de politie houd met een meting sowieso rdw aan.
Op mijn VFR zat een Akra ik heb voor de grap eens gevraagd (staat uiteraard nergens) wat dat scheelt de db killer die er in zat.
En op het gehoor scheelt het best veel.
Antwoord:
Dat klopt helemaal.
Maar zeker in Nederland denk ik dat het geluid wel bepalend is, wanneer je niet boven de wettelijke grens van je motor komt krijg je volgens mij niet snel een prent. Maar garantie is er niet idd.
En inderdaad staat hier boven klopt die 118 db wel?
Geen telefoon voor je uitlaat houden maar hou even die meting aan onder de hoek en afstand.
Kan iemand mij uitleggen wat er “sportief” is aan het rijden op een motor zonder db-killer?
Ik vind het sportief als je veel aan beweging doet, echte sport zal ik maar zeggen. Maar op je luie gat op een motorfiets zitten, die ook nog eens veel te veel lawaai maakt? Ik zie het “sportieve” er niet van in?
Ik verwacht dat hij in Deventer woontMooie eerste post, welkom op MF zullen we dan maar zeggen.
Je vraagt het aan mij? (je citeert mij)
bijzonder, ik rij inderdaad zonder db-killer, sterker ik rij zonder uitlaat, gewoon omdat het kan.
Rossi is er niets bij
Mooie bike man! Even door de topic gelezen, maar kan er niet uit opmaken wat je hebt gedaan... Hoe is het afgelopen? Andere uitlaat? Db-killer er in?Dag allen,
De uitlaat van mijn Triumph Daytona t595 1997 maakt nogal veel lawaai. Ik wil eigenlijk wel terug naar de standaard uitlaat, maar ik ben wel fan van deze high mount die er nu op zit. Is het de moeite waard om een DB-killer in deze uitlaat te hangen? Uitlaat heeft geen keurmerk en komt nu tot ongeveer 118 DB... Veel te luid dus, wil dit graag verminderen.
Is een DB-killer iets wat echt veel nut heeft? Of is de standaard uitlaat er op gooien de enige optie voor een aanzienlijke vermindering?
Ik hoor graag van jullie,
Gr. Emilio
Bekijk bijlage 1604807