Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tuurlijk...en terug uit Dld rij je in NL ook 230, omdat het in duitsland wel mag?
Ik dacht dat ze geen boete konden opleggen als je geen E keur hebt, omdat dit in Nederland niet verplicht is.
Als je pijp er af-fabriek op zit dan zal die E-keur er op zitten. Tegenwoordig wordt het er vaak in geëtst, itt. een paar jaar geleden toen het gestanst werd.
Het is ook zo dat je geen aandacht moet trekken. Bijv. in Duitsland gaat bij de thuisrijders het gas pas open als het bord "einde bebouwde kom"is gepasseerd.
In het dorp/stad zelf gewoon rustig met het verkeer mee pruttelen.
Als je dat als buitenlander jezelf nu ook aanleert, scheelt dat al een heleboel sores.
Kijk, als je in een fuik rijdt dan heb je gewoon pech zonder e-keur, maar mij is dat tot op heden nog nooit gebeurd.
En voor wat betreft de discussie omtrent bezemstelen in dempers om het einde van de dB killer te bepalen, er zijn ook gewoon dB killers die een open achtereind hebben, dus geen gaten in de zijkant, maar slechts een pijp met kleinere diameter (al dan niet gebogen)
ben zeld dit jaar met de smr naar de tour de france geweest, op de terugweg van de grand colombier kwam ik door chambery, stonden vijf franse motoragenten langs de weg, ben gestopt om naar de dichtsbijzijnde pomp te vragen, werd vriendelijk met (vanwege de luide zware grom van de dempers) te woord gestaan, werd vervolgens vriendelijk gegroet en ben doorgereden, no problem...
[afbeelding]
Ga lekker de discussie aan dan....Sta je nog langer te wachten en je bon is waarschijnlijk ook groter.
Als oom agent vermoed dat je teveel lawaai maakt, kan die je ook van de weg halen voor verder onderzoek. Altijd leuk wanneer je onderweg bent naar de TT.
Er is een algemene controlebevoegdheid, de politie mag en kan dus ieder motorvoertuig willekeurig van de weg halen voor een controle, ook als je niets fout doet of hebt gedaan.
Ja en dan tref ik weer een of andere stage-muts in België "Heeft u rode diesel getankt?" (in een Peugeot GTI) "Nee, ik hoop het niet anders heb ik zo een ander probleem." "Mag ik even testen?"
En ik maar lachen dat ze met drie man een slangetje erin proberen te douwen...
waarin? in die muts ?
Ik denk als je dat door een rechtbank laat toetsen je nog wel eens gelijk zou kunnen krijgen.
Ja en dan tref ik weer een of andere stage-muts in België "Heeft u rode diesel getankt?" (in een Peugeot GTI) "Nee, ik hoop het niet anders heb ik zo een ander probleem." "Mag ik even testen?"
En ik maar lachen dat ze met drie man een slangetje in de tank proberen te douwen...
Hahaha ja ik vond het wel erotisch om te zien dat krachtige geslurp en dat vertrokken gezichtje toen ze met die hamsterwangetjes wegliepDe rotzakken !!
Dat is een gekende truc !!
Ze zuigen hun bakkes vol en lopen dan snel weg, achter de Transporter staat dan een sherrycan die ze volspugen.
Leg eerst maar eens uit waarom je denkt dat E-keur in Nederland niet verplicht is.....
Dat is het nl wel.
Dat er nauwelijks moeilijk over gedaan word is een tweede en niets meer dan voor velen van ons geluk
Toch een van de voordelen in Nederland ipv bv Duitsland.
Dank je:
gevonden zit een beetje verstopt a/d binnenkant
Leg eerst maar eens uit waarom je denkt dat E-keur in Nederland niet verplicht is.....
Dat is het nl wel.
Dat er nauwelijks moeilijk over gedaan word is een tweede en niets meer dan voor velen van ons geluk
Toch een van de voordelen in Nederland ipv bv Duitsland.
Vertel me maar waar dat staat. Heb vorige week een bagage-plaat als accesoire op mijn motor gemonteerd, staat ook geen E-keur in. Waarom de uitlaat dan wel?
Was overigens vijf weken geleden in Frankrijk met de motor om de Tour de France te kijken. Nadat ik de etappe bekeken had reed ik via Chambery terug naar het hotel. In Chambery was ik naarstig op zoek naar een pomp. Ben zelf gestopt bij een groep Franse motorpolitie en die wees me met enige stemverheffing (vanwege de diepe harde grom van de uitlaat) netjes de weg en zwaaide nog toen ik weg reed.
Grtz, Tok
De Duitsers zelf moeten dan ook nog eens de bijbehorende homologatiepapieren kunnen voorleggen. Bij uitheemse motards kijken ze dit door de vingers omdat dit geen algemeen geldende Europese regel is, maar je haalt er wel extra punten meeJij bent al klaar, terwijl de discussie over van alles en nog wat verder gaat.......
Oh ja: als je een bijbehorende dB killer op die pijp hebt, dan is je E-keur alleen geldig met de bijbehorende killer er op.
De Duitsers zelf moeten dan ook nog eens de bijbehorende homologatiepapieren kunnen voorleggen. Bij uitheemse motards kijken ze dit door de vingers omdat dit geen algemeen geldende Europese regel is, maar je haalt er wel extra punten mee
Doch, zoals reeds door iemand aangehaald, als je je een beetje normaal gedraagt zul je geen problemen ondervinden met een niet gekeurde uitlaat. Ze zullen je eerder tegenhouden voor een snelheidsovertreding en eventueel dan eens verder gaan controleren.