De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Okee. Kan het ook komen door montage van andere (lees: dikkere) remschijven? Hij veert ook verder in dan voorheen, heb ik het idee.
 
Laatst bewerkt:
Okee. Kan het ook komen door montage van andere (lees: dikkere) remschijven? Hij veert ook verder in dan voorheen, heb ik het idee.
Nee, je remmen zitten in het onafgeveerde gewicht. Al zou je remschijven van tien kilo per stuk hebben, maakt dat geen verschil op je veerweg. Misschien moet wat lucht in de veerpoten?
 
Dat advies had ik ook van collega's gekregen. Bovendien is 10w20 ook wel inmiddels wat aan de dunne kant.
 
10W20? Heb je geen speciale vorkolie genomen? En wat bedoel je met "zoekerig", moet je de fiets op een recht stuk steeds corrigeren?

Zoals Jaap al zegt, zou ik eerst de bandenspanning eens controleren. Daarna is de eerste verdachte het balhoofdlager.
 
10w20 is vorkolie alleen te dunne vorkolie, werd mij in februari al gezegd. Daar moet nu dus wat anders/dikkers in. Reguliere motorolie is dus geen optie, begrijp ik?

Zoekerig: ik voel het stuur heel licht wiebelen, alsof er onbalans in het wiel zit. BHL was vorige maand bij een bezoekje aan forumer DJ_Bartezzz nog goed, zonder zwaar punt in de besturing.

Remmerij: rechter remklauw heb ik gisteren niet kunnen ontluchten. Nippel zit vast. Eens proberen of ik hem met dopje 8 wel los krijg.
 
Laatst bewerkt:
Zou eens een dikke vorkolie proberen.

Wiebel: Wiebelt het stuur bij alle snelheden of alleen bij een bepaalde snelheid? Veel motoren die ik heb gehad wiebelden heel licht bij een snelheid tussen 60 en 80 KM/H. Scheen er een beetje bij te horen in de jaren '80 denk ik wel eens.

Nippel: Nippel eerst een dag (of 2) laten weken in de kruipolie. Daarna nog eens proberen de nippel te lossen. Remnippels kunnen flink vast zitten!!
 
dikkere vorkolie is ook mijn eerste idee. vanmiddag maar eens buurten bij MZ Utreg, tegelijk ook effe kijken voor een zomer-motorjas.

Wiebel: bij stadsverkeer (tot 50km/u, zeg maar). buiten de stad heb ik het nog niet gemerkt. vandeweek een stukje snelweg gedaan van Utreg naar huis, niet opvallend opgemerkt. na het weekend weer verder prutsen.

nippel in de olie <--> doe ik zo even.
 
Wiebel: Check ff of je voorste motorsteun goed vastzit aan het frame. Als die niet goed vastzit krijg je ook rare wiebels en speedwhobbles. Heb al eens gezien dat een CX niet meer berijdbaar was, bij demontage van de tank bleken deze bouten los te zitten. Daarna reed het CX'je weer als een zonnetje!!
 
ik heb vanmiddag een fles(je) dikkere (SAE15) vorkolie gekocht, en ga maandag verder prutsen in moeder's garage. hopelijk zit er ergens een bout(je) los, zodat het snel opgelost is. en als dan de ontluchtingsnippel ook nog mee wil werken, en er nieuwe olie in de vork zit, ben ik wel zo ongeveer klaar. later in de week maar eens kijken of ik de boel op de buddy krijg en vast kan ratelen.

eerst morgen een dagje werken (gebroken dienst) en vrijdag met de Mercury naar Keulen, meeting bij de Ford-fabriek, waarna ik er een dagje aan vastplak om het centrum van Keulen te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine update vanaf de zijlijn:
De GS550 zat weer in elkaar, en stuurde weer prima met z'n nieuwe balhoofd lager. Ook een potentiele koper gevonden en alles leek eigenlijk prima in orde.

Totdat ik er vorige week donderdag mee naar mn werk wilde rijden... Besluit dat ***ding om ermee te stoppen op zo'n 500 meter voor de uitgang van de Westerscheldetunnel -O- . Voor degenen die er nog nooit doorheen zijn gereden; dat is best een steil stukje omhoog. Heb hem met brandende longen naar boven weten te duwen en later, met wat hulp in de vorm van een karretje, weer naar huis gebracht.

Gisteren maar begonnen met storingzoeken, ik was ervan overtuigd dat het een benzine probleem moest zijn (laatste stuk liep ie maar op 2 of 3 cilinders, typische stotter reactie bij het opentrekken van het gas), dus ik als eerste de (vacuum gestuurde) benzinekraan gecheckt, die werkte. Daarna de carburateurs gedemonteerd, sproeiers waren niet verstopt, de vlotterbakjes niet overdreven vervuild en alles leek normaal. Overigens zaten er wel plastic dopjes voor de stationair sproeiers, iemand enig idee waarom die daar zitten? Desondanks de kanaaltjes even doorgeblazen met de compressor. Daarna het spul weer teruggezet; nog steeds geen succes. Dan toch maar de benzinekraan even openmaken om te kijken of dat membraam nog wel goed is, blijkt niets mee aan de hand te zijn en wordt netjes opengestuurd. Even geprobeerd met remmenreiniger in de airbox, en dan loopt ie direct, dus ik denk dat er niets mis is met de ontsteking.
Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat de membramen in de carburateurs zelf (het zijn vacuum gestuurde schuiven) niet meer goed zijn. Morgen nog eens effe met verse benzine proberen nadat de tank goed gespoeld is, misschien zat er nog een restje van het een of ander in. Als het dan nog niet lukt ga ik de carbs eens helemaal openhalen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet proefkamperen (te veel andere zaken thuis). Echter dat heeft mij niet weerhouden om toch nog wat voorbereidingswerkzaamheden te verrichten ;)

De benzinebrander is nagekeken en werkt (pomp is voorzien van een nieuw leertje en dat scheelt). Ook is hopelijk een overbodig item aangeschaft te weten een regenbroek :+

Als ik mijn paklijst naloop dan denk ik ben ik er klaar voor :Y
 
Misschien dat Mitkah op Werner's brommer mee wil doen.

full
 
al bericht van de leverancier: uitgebreide excuses voor de fout en nieuwe remleiding wordt zsm verstuurd zonder kosten verder .
nu afwachten totdat hij er is dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan