Even wat korte dingen vanuit mezelf, hoewel ik vind dat er over de anderen veel meer leuks te vertellen is
We hadden een pre meet. Korte impressie van de deelnemers, voor zover kan in een korte tijd met veel geplande dingen. En niet iedereen kon er bij zijn, maar toch. Goed gevoel.
Birisz en mitkah had ik ooit op een test weekend gezien. Elles en theredone in mijn motorzaak. Dat scheelt.
Met Miriam naar testweekend 2017 gegaan, oa om meer kennis te maken voor Miriam. Goed gevoel.
We kiezen er voor om de dag vooraf naar startpunt nabij Maastricht te gaan. Er staan twee snelwegdagen voor de boeg, en konttechnisch leek ons dat een goed idee.
Erg leuke vooravond gehad, sfeer vanaf minuut 1 goed, vrolijk, jolig, vrijlatend, samenwerkend. Zo kon de eerste avond al een motor van een deelnemer gezamenlijk opgeraapt worden
stapvoets, nat gras, kuil. Ik zal niet zeggen dat t prutswerk is, want ik heb nog een beurse schouder....
Werner was er als eerste, en heeft plek geregeld. Achteraan, achteraf. Snap ik wel. "Hoi, ik kom voor 1 nacht. En er komen er nog 9...."
De eerste pizza van de 500EC is deze avond een feit.
De toeter op big bertha is hard, direct op accu aangesloten, knopje is goed te vinden. Voor het einde van deze wist elke deelnemer dus al hoe dat werkt
Verzenden ivm smartphone
Er zijn op ochtend van vertrek uitzwaaiers. Weet niet meer helemaal precies wie en waarom, maar Elles had volgens mij t grootste commitee.
Koffie met vlaai was van borisz, inlossing strafpunten. Het weer is prachtig, de knop staat op vakantie, mijn kont maakt zich zorgen, ondanks de pas aangeschafte Ludde.
Snelwegdagen weet ik weinig meer van. We hebben vrij snel gekozen om twee groepen te rijden 5 en 6 rijders. Maakt niet uit wie in welke groep, gaat om handelbaarheid, overzicht en niemand kwijtraken.
Wat ik nog weet, is dat bij Maastricht meer nieuwe tunnels zijn, dan ik normaliter tegenkom richting Luik.
Net in Lux sluit Theredone51 (Ram) aan. De groepen komen elkaar gepland en ongepland onderweg tegen, gedurende gehele reis. Gaat dus lekker.
Verzenden
Vercors. Einde snelweg. Le camping moto in Crest, met n extra dag (toch?)
Mooi rijden, gewoon echt bergen. Misschien later meer. Volgende stap is richting kust.
Het einde van deze rit is voor de ene groep in Nice (not nice), voor de andere groep na Nice (nice). Subtiel verschil, want na een dag rijden in de hitte met bepakte motor door spits rijden in een stad is køt. In Monaco mogen we dat allemaal meemaken, joepie.
1,5 uur voor de laatste 39 km.
We zitten in een plaatsje net naast Monaco, maar t zit allemaal aan elkaar vast gebouwd.
De lokatie vd camping had nog een uitdaging; de krapste, steilste en smalste hairpins van de hele reis.
Camping zelf was ruk, maar goed weer en goed gezelschap doet dat gauw vergeten.
Oh ja, de eerste brikbrokken is al op dag 1. Maar gelukkig kon de uitlaat van de snelweg opgeraapt worden, en onder spanbandje mee.
De vrije dag wordt er single gereden (circuit Monaco bouten jatten, want in opruiming na F1 gp), of als groepje geslenterd langs strand, of wat dan ook.
Send
Miriam en ik doen een beetje om en om met zelf wat koken en uit eten. Koken meteen voor n groepje, koffie en thee wordt s ochtends vrolijk gedeeld, net als s avond de warme blikjes bier.
Prima dus.
Drie dagen rdga. Toppie. Miriam is op een gegeven moment de vele bochtjes een beetje beu, wat ik natuurlijk aangrijp om ook een alternatieve route mee te pakken
Samen pakken we in de middag een heerlijke pasta in Italië en daarna de duurste tunnel van mijn leven terug naar Frankrijk.
Na de rdga het meer van Annecy. Volgens mitkah de hemel op aarde. Kennelijk is het in de hemel niet altijd mooi weer....
We hebben hier de eerste dag met regen, rukwinden, klap onweer en weer droog. Maar het meerendeel vd tijd is prachtig. In diverse samenstellingen rijden we wat cols rond het meer.
Welke dag was ook alweer hoogste pas van Europa? Schitterend
Wisten jullie al dat ik twee keer (bijna drie) keer zonder peut stond?
Send en later meer