de Baars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gladheid viel de eerste 2 rondjes wel mee, daarna begon mijn band te glijden, dus ben maar weer gegaan :(

Kijk maar uit. Regen na zo'n droge tijd geeft gladheid.

Kan na het weekend pas weer :( Maar ik denk dat het dan ook pas beter weer wordt.

Tegen die tijd wil ik weleens iemand die fatsoenlijke lijnen rijdt volgen. Dat gezwabber en net niet hard genoeg rijden van mij ben ik zat. Iedere keer als ik daar kom ben ik alleen. Vorige week zaterdag op de spinder wel achter 2 (volgens mij geen forum) gasten aan proberen te rijden.

Als je mooie strakke lijne wilt rijden, hou dan 10 cm langs de witte lijn aan, of een halve meter, als je dat lukt dan rijdt je strakke lijnen!! 8-)

Als je achter iemand aanblaast rijdt je de ideale lijnen voor de bocht, maar bij iedereen zijn de ideale lijnen weer anders... :X :?
 
ben ik het niet mee eens:er bestaat nl. maar 1 ideale lijn . Dat iedereen anders rijd is ten 2de en voor diegene is dat een fijn gevoel maar is dan nog geen ideale lijn.
Op donderdag 28 augustus 2003 19:06 schreef Biker-mouse het volgende:
Gladheid viel de eerste 2 rondjes wel mee, daarna begon mijn band te glijden, dus ben maar weer gegaan :(Als je mooie strakke lijne wilt rijden, hou dan 10 cm langs de witte lijn aan, of een halve meter, als je dat lukt dan rijdt je strakke lijnen!! 8-)

Als je achter iemand aanblaast rijdt je de ideale lijnen voor de bocht, maar bij iedereen zijn de ideale lijnen weer anders... :X :?
 
Misschien moet ik mijn eigen lijnen wel blijven rijden en minder op anderen blijven letten. Er is idd ook maar 1 ideale lijn. Anders noemen ze die niet ideaal. Ik weet wel wat die is, tenminste, als dat hetzelfde is als in een auto.

Maar eerst wachten tot het droog wordt. Is het straks wel lekker schoon geregend :}
 
morgen eerst mar ff naar motoport den bosch
WP komt kan ik mooi mijn vering ff af laten stellen
vd goorbergh komt trouwens ook ff :)
volgende week superbike :]
 
ideale lijn is volgens mij :
zover mogelijk links aan komen rijden, insturen over de vluchtstrook en halverwege weglaten lopen naar links boven , dus MAW over vluchtstrook heen.
 
Doe ik ja. Moet alleen wat later insturen. Dus langzamer erin, harder eruit. Kom vaak iets te wijd uit. Is lastig als er verkeer op de doorgaande snelweg rijdt. Die schrikken dan weleens.
 
Kom je dan niet volgas op t wit terecht? maw bestaat er dan niet gerede kans de achterkant te verliezen? (ben angsthaas heb het niet op t wit)


De meeste zijn veel te bang voor die witte strepen .
zolang ze niet nat zijn valt het best allemaal mee, net zoals putdeksel en wat grind.
 
De meeste zijn veel te bang voor die witte strepen .
zolang ze niet nat zijn valt het best allemaal mee, net zoals putdeksel en wat grind.
Ik ben er ook bang voor en terecht. Als ik naar het werk rijd heb ik een mooie bocht in de oprit van de autoweg. Soms moet ik van vak wisselen omdat er rechts auto's rijden, en dan ga ik over de witte strepen en iedere keer voel ik hem daar even opzij schuiven. Niet zo erg omdat hij direct terug grip heeft. Is eigenlijk de enige plaats waar ik er tot nu toe last van heb gehad, zal er vanaf hangen met welke verf de lijn aangebracht zijn denk ik.
Dus ik probeer er maar niet op te rijden.
 
Kom je dan niet volgas op t wit terecht? maw bestaat er dan niet gerede kans de achterkant te verliezen? (ben angsthaas heb het niet op t wit)
Nee, zeker niet vol gas... (voor zover je in die bocht "vol gas" kan; ikke niet in ieder geval met mijn Gixxertje..) maar daar ben je als het goed is nog aan het insturen als je de lijn kruist. En dan bedoel ik ook echt "kruisen", oversteken.. niet te lang langs blijven rijden. Je steekt hem dan vrij haakt over en dan is er weinig aan de hand. Dus, lang links rijden, laat en snel insturen, (dus ook die lijn kruisend) en dan gas erop en rustig aan naar buiten laten lopen. daarbij kan je ervoor kiezen om binnen de witte lijn te blijven maar eigenlijk kan je er goed overheen, ook al zit je flink op het gas, want daar waar je uitkomt ga je al niet meer zo plat. En wat F@zertje ook al zegt, als het droog is kan het niet veel kwaad, daar niet in ieder geval.

Bij gelegenheid wil ik wel een rondje voorrijden..

Gasss...
 
ideale lijn is volgens mij :
zover mogelijk links aan komen rijden, insturen over de vluchtstrook en halverwege weglaten lopen naar links boven , dus MAW over vluchtstrook heen.
Heb vorige week TOMS cursus gedaan op Zandvoort(: }) maar vlgs mij is de ideale lijn om zover en zolang mogelijk links te blijven totdat je in MOET sturen (asfalt stopt...) om dan ook scherp in te sturen (tegen je rechterstuurhelft duwen) en dan over de witte lijn om iets voorbij het midden van de bocht zover mogelijk aan de binnenkant uit te komen, om dan na de bocht weer helemaal links uit te komen (volgas natuurlijk!)

Dit klinkt heel leuk maar ik zal dit niet gauw doen op de baars omdat die vangrail dan wel erg dichtbij komt... Mij zie je vanaf het voorjaar alleen nog maar op het circuit :P
 
Heb vorige week TOMS cursus gedaan op Zandvoort(: }) maar vlgs mij is de ideale lijn om zover en zolang mogelijk links te blijven totdat je in MOET sturen (asfalt stopt...) om dan ook scherp in te sturen (tegen je rechterstuurhelft duwen) en dan over de witte lijn om iets voorbij het midden van de bocht zover mogelijk aan de binnenkant uit te komen, om dan na de bocht weer helemaal links uit te komen (volgas natuurlijk!)

Dit klinkt heel leuk maar ik zal dit niet gauw doen op de baars omdat die vangrail dan wel erg dichtbij komt... Mij zie je vanaf het voorjaar alleen nog maar op het circuit :P

nu spreek je over circuit rijden. Daar gaat het er om dat je zo snel mogelijk een bocht neemt. En dat klopt, je rijdt zo ver mogelijk rechtdoor en je anijdt de bocht redelik qcherp aan om er zo recht mogelijk uit te komen. Hoe rapper je recht bent, hoe sneller je op het gas kunt.
Op de Baars of bij ons aan den Druppel gaat het er om om zo lang mogelijk de knie aan de grond te houden, just 4 fun. Dacht ik toch.

Want op circuit heb ik er zelfs geen erg in om mijn knie uit te steken. Was de eerste keer en dan kijk je enkel dat je overal goed door komt. ;)
 
Heb vorige week TOMS cursus gedaan op Zandvoort(: }) maar vlgs mij is de ideale lijn om zover en zolang mogelijk links te blijven totdat je in MOET sturen (asfalt stopt...) om dan ook scherp in te sturen (tegen je rechterstuurhelft duwen) en dan over de witte lijn om iets voorbij het midden van de bocht zover mogelijk aan de binnenkant uit te komen, om dan na de bocht weer helemaal links uit te komen (volgas natuurlijk!)

Dit klinkt heel leuk maar ik zal dit niet gauw doen op de baars omdat die vangrail dan wel erg dichtbij komt... Mij zie je vanaf het voorjaar alleen nog maar op het circuit :P
:^ . Mee eens. Alleen idd op het eind, volgas.. tja dan komt die haakse bocht bovenaan ook wel hard dichterbij he?! :X ;) .

Ps. het gaat mij niet om "zo lang mogelijk de knie aan de grond" te rijden.. want dan kan je beter een rotonde zoeken 8-) ;) .
 
Gezien bijna niemand van de baarsgangers zichzelf heeft aangemeld, en ik dus tot de conlclusie kom dat de helft het topic mischien niet heeft gespot zal ik de oproep hier ook maar ff posten.

Brabants BBQ feestje BN 4

@Rico: mischien een mooie gelegenheid veur tiet verkoop :? O-)

Klikken en aanmelden op de bovenstaande link dus heren :P
 
Ik ben er weer, had wat inlogproblemen maar die zijn na raadpleging van de FAQ opgelost.

Binnenkort ook weer op de Baars. Ook veel te druk gehad
Ja ja, de rode super ninja komt eraan.

Groeten aan allen.
 
Op dinsdag 02 september 2003 14:30 schreef Tuupke het volgende:
Gezien bijna niemand van de baarsgangers zichzelf heeft aangemeld, en ik dus tot de conclusie kom dat de helft het topic mischien niet heeft gespot zal ik de oproep hier ook maar ff posten.

Brabants BBQ feestje BN 4

@Rico: mischien een mooie gelegenheid veur tiet verkoop :? O-)

Klikken en aanmelden op de bovenstaande link dus heren :P
Rico is op vakantie :( Ik had hem er al op gewezen. Kom op Baarsgangers, komt allen!!

Da Blaost, gij mot ok komme!!
 
Gisteren bij een groepje van 3 aangesloten en moet zeggen dat dat veel leuker is dan alleen rijden. Volgens mij ging ik net zo hard door de bochten als de rest. Kom bij het uitkomen alleen weer vermogen tekort om het bij te houden, maarja, met 200 richting volgende afslag is ook niet de bedoeling.

Die lijnen zoals jullie die besrijven reed ik al. Ik heb mijn knie nog steeds niet op de grond gekregen, ondanks dat ik snelheid genoeg heb. Moet er met mijn reet langs gaan hangen denk ik., maar komt vanzelf wel... ooit.

Ik hoor het wel als het weer wat drukker wordt.
 
ik ben de komende dagen ook zeker een paar keer op de baars 8-)

nieuwe instellingen uitproberen :P

Gisteren bij een groepje van 3 aangesloten en moet zeggen dat dat veel leuker is dan alleen rijden. Volgens mij ging ik net zo hard door de bochten als de rest. Kom bij het uitkomen alleen weer vermogen tekort om het bij te houden, maarja, met 200 richting volgende afslag is ook niet de bedoeling.

Die lijnen zoals jullie die besrijven reed ik al. Ik heb mijn knie nog steeds niet op de grond gekregen, ondanks dat ik snelheid genoeg heb. Moet er met mijn reet langs gaan hangen denk ik., maar komt vanzelf wel... ooit.

Ik hoor het wel als het weer wat drukker wordt.
 
let op als je vanavond
gaat baarsen ben een stuk tiet kwijt
dat vanaf de snelweg afslag ergens moet liggen
dus als je van buiten naar binnen rijdt ben dan alert
dan kom je het tegen of niet??
 
Vanavond nog iemand op de baars??
Mijn tiet is eindelijk bevestigt dus even vonkuh *D

De persoon die draad heeft getapt in je titaan heeft flink lopen vloeken iig rico :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan