De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry Coert de herriemakers moeten maar naar zichzelf kijken, de afsluiting van bv. de Lekdijk (Lopik - Schoonhoven) is een mooi voorbeeld.
Je kan ook zonder veel geluid heerlijk motorrijden, ik ervaar het zelfs als hinderlijk als er iemand met open uitlaat achter mij zit.
Ik kan mijn vrouw soms niet verstaan door de headset/intercom.😡

Maar die deeptone Marschall klonk lang niet zo luid als wat er tegenwoordig rond rijd, ik heb hem ook gehad op een Honda CB 750 four.
Bekijk bijlage 1418982
PS. ik stem niet op GL. 🤫

Dat vind ik nou leuk om te zien. Mijn eerste motor was er zo een. Inclusief Marshall 4 in 1. Ik had een blauwe. Uit 1978 als ik me niet vergis
 
Het is natuurlijk belachelijk dat je de motor van je zoon al 3km verder op de snelweg hoort aankomen....... :X

IS dat ??? of VIND JIJ dat???
Ik vind het namelijk prachtig... nee het IS prachtig om hem dan door de tussenliggende industriewijk te horen bleren, prachtig tussengassend voor de bochten...
 
Nouja. Ik woon ook onder de aanvliegroute van Schiphol, naast Hoofdburo van Politie, waar ook de ME vandaan uitrukt, doorvoerweg vanaf de brandweerkazerne, onder een touristische rondvluchtroute met een Dakota DC3 en tussen de Heliport en Clausplein. De meeste motorrijders met brulpijpen worden doorgaans overstemd door geluiden die ineens heel gewoon gevonden worden.... maar wel hard zijn. Maarja dát zijn geen motorrijders die plezier hebben dat door de kift vertiefd moet worden.
 
Als ik er last van had gehad zou dat terecht zijn. Dank je 😘😘😘
 
Da's een mooie aanname die je daar doet :W

Maar dan nog een vraag: Waar kan je je motorgeluid laten meten (zonder meteen je motor achter te moeten laten)??
Er is een app om geluid te meten.

Deze geeft het aantal db aan maar ik betwijfel in ernstige mate of zo'n app ongeijkt iets zinvols aangeeft (je hoort het volume te meten op de juiste manier met een geijkt meetapparaat).

Verder kan zelfs een originele uitlaat te veel herrie maken. Ik heb een keer een motor gehad waar na demontage van de uitlaat een grote hoeveelheid roest uit de uitlaat kwam. Een aftermarketpijp (BSM) gaf zelfs zonder db-killer minder geluid dan deze originele uitlaat.

Het hele verhaaltje klinkt als een mooi voorbeeld van gezeik ende gezever van de typisch Nederlandsche zeurpiet.
Toch zijn er wel brulapen waarbij je denkt 'moet dat nu'. Maar dat denk ik ook wel eens bij petjes in boemdoosjes (oude, blinkende auto's waar een xxxxl-stereo in staat te blèren, vaak in combinatie met een uitlaat die bewust erg luid klinkt).
Laatst reed er een fietser voorbij terwijl dj gehoorbeschading uit de boombox op de bagagedrager knalde.

Misschien pakt oom agent die luidruchtigen ook aan, je weet nooit. Dan wordt het eindelijk dodelijk stil in Nederland. Als een kerkhof, zo stil.
 
Er is een app om geluid te meten.
Die werkt niet. Veel telefoons hebben een limiter op de microfoon. Ik dacht eens te checken of m'n band zo luid als Motörhead was maar de meter kwam niet boven de 90dB uit. Ik kan je verzekeren dat we daar in de oefenruimte ruim overheen gaan. :')
 
Ik heb hier 3 motoren, een ZZR zijspan met een aftermarket uitlaatsysteem en klinkt zacht. Dit is prettig voor lange stukken en ik laat het zo.
Een BMW K1100 (rat)span, goedkoop gebouwd. Daar zit zo'n chinese akropo-dinges op. Inmiddels 2 DB killers erin gepropt (1 in de demper en 1 in de linkpijp), nu gaat het.

Op m'n solo fiets, een BMW R1100GS heb ik laatst een Laser deeptone gemonteerd, aardige brul moet ik zeggen. Toch ook wel een beetje gedaan om mezelf wat meer hoorbaar te maken tegenover de ingeblikte zuurpruimen die enkel op telefoontjes zitten te kijken. In het normale verkeer dus.
Als ik zomaar aan het toeren ben hoop ik dat de omgeving er weinig last van heeft. Ik woon op Walcheren en als ik bijvoorbeeld fietsers tegenkom hou ik een beetje in, voor dames te paard wil ik zelfs weleens stoppen. Levert vaak duim omhoog op en een praatje.
 
nou ja daar is het misschien goed weer voor:Y
maar als het vochtig blijft en de weg droogt niet op dan trek ik dit spul misschien wel even naar buiten
dan ben je er toch even uit en het maakt geen kabaal dat hoor ik liever wel:)
 

Bijlagen

  • DSC04425.JPG
    DSC04425.JPG
    322,1 KB · Weergaven: 3
Hier klaart het op (Vlissingen), zoontje in z'n kleren zien te krijgen en dan rondje met het span!
 
nou ja daar is het misschien goed weer voor:Y
maar als het vochtig blijft en de weg droogt niet op dan trek ik dit spul misschien wel even naar buiten
dan ben je er toch even uit en het maakt geen kabaal dat hoor ik liever wel:)
Aaaaaaaaaagh een fors getunde fiets , gelukkig komen daar de klachten ook al over binnen :+
 
Aaaaaaaaaagh een fors getunde fiets , gelukkig komen daar de klachten ook al over binnen :+
‘Klachten’, eerder de vele ongelukken met ouderen die het vermogen niet aankunnen.

Tis een waterval verschijnsel....motorrijders op dijken weren, racefietsers weren, en vervolgens e-bikers...straks zijn het de overstekende kikkers die voor gevaarlijke situaties zorgen.
 
‘Klachten’, eerder de vele ongelukken met ouderen die het vermogen niet aankunnen.

Tis een waterval verschijnsel....motorrijders op dijken weren, racefietsers weren, en vervolgens e-bikers...straks zijn het de overstekende kikkers die voor gevaarlijke situaties zorgen.
precies , lekker overal over zeiken ,een ander t licht niet in de ogen gunnen , t is gewoon te vol hier ,en dat met die kikkers is al een probleem he´, in t seizoen dat ze gaan sexen worden ze hier s nachts de weg al over gedragen ,die bastards kijken nergens naar als ze geil zijn .
 
‘Klachten’, eerder de vele ongelukken met ouderen die het vermogen niet aankunnen.

Nee veel jongeren tot +/- 35 doen het goed op een supersport/hyperbike, de een na de andere rijd zich te pletter, eigen schuld of niet.
Dat hele rijbewijs A categorieën ding hebben de jongeren aan zichzelf te danken dus ga niet lopen zeiken dat ouderen het vermogen niet aankunnen.
☺☺☺
 
Nee veel jongeren tot +/- 35 doen het goed op een supersport/hyperbike, de een na de andere rijd zich te pletter, eigen schuld of niet.
Dat hele rijbewijs A categorieën ding hebben de jongeren aan zichzelf te danken dus ga niet lopen zeiken dat ouderen het vermogen niet aankunnen.
☺☺☺
ehh... Je weet dat je reageert op een opmerking over ongevallen met fietsende ouderen op E-bikes hè??
 
ehh... Je weet dat je reageert op een opmerking over ongevallen met fietsende ouderen op E-bikes hè??

Wat bedoelen ze dan met vermogen ? ik heb niet alles terug gelezen...
Maar heb je mijn smileys ook gezien ?
 
Wat bedoelen ze dan met vermogen ? ik heb niet alles terug gelezen...
Maar heb je mijn smileys ook gezien ?
Dat ouderen (lees: hoogbejaarden) door de electrische trapondersteuning harder gaan op de trapfiets dan hun reactievermogen en de verkeerssituatie aan kan en dat dat een toename van het aantal ongevallen geeft met deze groep verkeersdeelnemers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan