De eend zwemt verder...

Af en toe doen we wat.....
 

Bijlagen

  • 20201024_151051.jpg
    20201024_151051.jpg
    787,2 KB · Weergaven: 37
  • 20201024_151107.jpg
    20201024_151107.jpg
    800,4 KB · Weergaven: 33
  • 20201024_151123.jpg
    20201024_151123.jpg
    888,4 KB · Weergaven: 31
Ik ben destijds voor een getande riem voor mijn dynamo goed geholpen door B&W Aandrijftechniek. Wel in Maastricht dus wellicht niet interessant voor jou maar gewoon zoeken op aandrijftechniek denk ik ..
 
Aha...u is bekend in de Hoekse waard en ja...ik denk dat dat het wijste is! Zit alleen ff met een pully die op de trekkende kant moet komen om de snaar van mijn frame te houden...hmz...
 
Ik haal zelf altijd m'n lagers bij Nap. Veel goedkoper dan lagers bestellen, alleen de nummers geven, hebben ze genoeg aan daar. Of ze aandrijfsnaren hebben weet ik niet, maar het zal me niet verbazen.
 
Ik dub nog even over een dubbelgetande snaar maar vooral nog steeds over de pully die aan de trekkende kant moet komen om de snaar van mijn frame te houden...mensen die daar een ervaring cq mening over hebben?
 
Het zal je deugd doen dat Eigenwijze ik toch wat veranderd heeft☺
 

Bijlagen

  • IMG_20201210_184902_459.jpg
    IMG_20201210_184902_459.jpg
    225,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20201210_183628_223.jpg
    IMG_20201210_183628_223.jpg
    143,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_20201211_123321_662.jpg
    IMG_20201211_123321_662.jpg
    177,3 KB · Weergaven: 26
  • IMG_20201212_161737_568.jpg
    IMG_20201212_161737_568.jpg
    177,7 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20201212_165041_438.jpg
    IMG_20201212_165041_438.jpg
    170 KB · Weergaven: 27
  • IMG_20201212_161737_568.jpg
    IMG_20201212_161737_568.jpg
    177,7 KB · Weergaven: 27
Volg net zoals velen je al jaren, wordt altijd vrolijk van je manier van werken en gekozen constructies.
Je achterveer mechanisme ziet er mooi compact uit maar ben benieuwd of er niet teveel wrijving in komt. Je hebt vrij veel draaipunten als je ze allemaal optelt.
Statisch staan de kogelkoppen mooi in lijn maar bij max inveren (waar de veerdruk het hoogst is) ziet er toch een redelijke hoek in tov je hevels.
Gezien het vele metaal zal het niet snel stuk gaan maar wel traag bewegen en dus matig veren, alhoewel het geen racer is natuurlijk.
Heb nog geen testje gezien, als je even de veer van de shock haalt kun je makkelijk het hele loop (in en uitveren) met de hand de weerstand etc voelen en evt wat hoeken meten.
Blijft gaaf en stoer project!

Eigenwijs is ook wijs btw.
 
Thanx Man!! Ik ben echt maar een prutser die het voornamelijk van anderen moet hebben dus elk advies is er 1....moet vaak even doordringen tot mijn kippen brein maar ik heb er wat aan!!
 
Q....is er met deze hoek te leven? Ik wilde hem veel schuiner zetten maar heb daar geen goed gevoel bij....
 

Bijlagen

  • IMG_20201214_141436_716.jpg
    IMG_20201214_141436_716.jpg
    169,1 KB · Weergaven: 23
heb je ook een plaatje vanaf de zijkant en volledig ingeveerd?
Werk zelf met creo maar jouw snelheid van werken is 10x hoger ofzo.
klasse.
 
Laat ik eerst mijn compliment geven voor de gemaakte en bedachte constructie. Zit vast veel energie en bedenken in.
Wat ik me bij het zien van het filmpje afvroeg.
In een echt werkende situatie bestaat er toch altijd de kans dat er een dominante kant is. Ik bedoel de veer hangt los tussen de 2 dragers, hierdoor krijg je weer een heel ander krachtenspel.
Hoe heb je het bedacht dat beide dragers gelijkwaardig gaan reageren op een veerbeweging?
 
Terug
Bovenaan Onderaan