Oke, het vervolg, met 60 foto’s
Moet eerlijk zeggen dat net zoals ik niet zo’n poster ben ik ook niet zo’n fotofanaat ben, dus er is nog meer gebeurd dan op de foto’s te zien is en de chronologische volgorde is ook niet helemaal correct, maarja.
Eerst nog een paar foto’s van het opknappen, denk dat de plaatjes voor zichzelf spreken, je ziet oa de motor voor stripdown, dan nieuw chroom en poedercoat spul, hagon achterschokbrekers en wat plaatjes van de achterschijf:
Alle kuipdelen even erop gezet om te kijken of het wat is
Timon die em ook even wilde uitproberen (dat zal je leren mij te schoppen
)
Zo, genoeg plaatjes? Nee? Oke, nog een paar dan
Nu zijn we ongeveer beland bij de laatste 2 foto’s van mn vorige post, een onderdelen GSX750R en throttle bodies. Nu zullen de meeste mensen vast wel weten wat ik hiermee van plan ben, maar voor de zekerheid; ik ben de GT aan het ombouwen naar injectie.
Om er ook voor te zorgen dat de motor een beetje lekker stuurt en remt ga ik de voor- en achtervork met wielen, remmen, etc. van de GSXR in de GT bouwen.
Dit zijn de meest recente foto’s, ik heb een reserve blok open gemaakt om als “mal” te gebruiken, lekker alles pasmaken op de werkbank en later direct overzetten op het goeie blok.
Ff proef monteren, past bijna!
Ook heb ik de 3 in 3 uitlaten verbouwd naar een 3 in 1, ik werd gek van het gebrek aan ruimte voor het remschakelsetje en de uitlaten waren toch niet goed, dus dan maar de slijptol erin. Ook gebruikt de injectie een lambda sensor en nu heb ik er maar 1 nodig voor alle 3 de cilinders.
Eigenlijk ben ik niet zo tevreden met deze 3 in 1, volgens mij istie nog slechter dan de modellen die te koop zijn, maar het is even niet anders. Ik maak nog wel een keer een andere
Toen was het tijd voor de voorvork. Bizar genoeg en dit is deels geluk en deels bedacht, past de 1990 GSXR voorvork zo plop in de GT! Moest de balhoofdlagers van een XS650 gebruiken en een beetje mix and match van de keerringen, maar het past! Gelukkig had mijn GSXR ook een mooi Lucas superbike stuur met kroonplaat, dus die ging mee op de GT
Met een extra beugeltje en wat lamporen van louis (waren veel te lang, maar ach) zag het er lang niet slecht uit:
Alleen jammer dat ik voor nu een bredere band heb dan achter... Maar wacht! Na wat gepiel met een reserve frame bleek de GSXR achterbrug met niet al te veel moeite ook te passen. Er zijn as we speak wat busjes in de maak en ik heb al nieuwe lagers gekocht en hoop dit binnenkort te kunnen afronden. De achterschokbrekers moeten wat nieuwe ophangpunten voor komen, maar dat is niet zo’n probleem.
Nu zijn jullie up-to-date
volgende week heb ik vakantie en ga ik in het sleutelhok wonen en de injectie opbouwen. Ik heb alles al klaar liggen, slechts een kwestie van monteren
(famous last words).