Oke, 77 foto’s, waar waren we gebleven..
Ahja, ik had alles uit elkaar gehaald en wat stukjes gestraald, ik ga niet teveel ouwehoeren, laat de foto’s maar spreken
Beide tandwielen hebben die scheurtjes, ik ben bezig met een vervanger te regelen al geloof ik ook niet dat deze zomaar uit elkaar klapt
Dit was een beetje waar het was gebleven, de GT moest in het voorjaar weer rijden en de winter had ik andere dingen aan mn hoofd.
Maar het was tijd geworden om alles weer tevoorschijn te trekken en duidelijke beslissingen nemen over welke onderdelen, hoe en wat, dus, bergen onderdelen:
Uiteraard heb ik niet alles gestraald omdat ik dof alu zo mooi vind, het blok moest gespoten worden:
Dit was echt onmogelijk om in elkaar te krijgen, ik had alle onderdelen wel in zakjes, maar de volgorde was een beetje gissen. Suzuki manual en Clymer manual zeiden stomweg “monteer” maar de volgorde en manier mocht je zelf uitvogelen, pfff.
Dit overloop pijpje had een hele bizarre beschadiging, maar..
Het reserve blok had er nog een! Ik kan dat echt iedereen aanraden, reserve blokken zijn de shit
Dit gaatje zorgt ervoor dat als ik ooit problemen krijg met de waterpomp, ik van bovenaf direct op de waterpomp as kan meppen ipv van onderuit eruit proberen te trekken zoals de handleiding voorstelt maar nooooit lukt.
Nog een reserve versnellingsbak voorzag mij in dit noodzakelijke dopje.
Draad in carter was dol..
Omdat ik van versnellingsbak had gewisseld moest ik de uitgaande as weer inboren om mijn voortandwiel mee te borgen. Ik denk dat de latere types GT versnellingsbakken door en door zijn gehard want man wat was dat takke ding hard! De vorige keer kon het uit het handje maar ik was nu erg blij met de kolomboor.
Nieuw lagertje en clipje.
Nieuwe mini keerringetjes voor de “oliepomp”
Dicht!
Ontzettend ralle boutjes (ze zaten los toen ik het blok open maakte) van de startkoppeling vervangen voor de boutjes van mn reserve startkoppeling
Tijd om het blok er weer in te hangen! 4 vrienden en een paar blokbouten later
Een koploos inbusboutje om mn geboorde gaatje te pluggen.
En de laatste 2 fotos zijn beetje vals spelen, want er zitten geen zuigers in, wilde gewoon even zien hoe het eruit ziet
Op het moment zit ik nog te wachten op de nieuwe small-ends, zijn besteld bij CMSNL en komen als het goed is morgen binnen. Dan heb ik alles en kan het blok in elkaar.
Ik heb ook dankzij een genereuze gift (dankjewel Rijk!) een “nieuwe”uitlaat, weliswaar een 3 in 1, maar mijn andere optie waren de originele uitlaten weer en die waren me een partijtje rot. Ik had ze al open geslepen en opgelapt, maar mooi zou het nooit worden.
To-do list:
Olie injectie systeem primen
Olie injectie pomp monteren
Zuigers, cilinders, kop monteren
Koelsysteem
Uitlaat
Injectie systeem
Mwoah, morgen?
(als je de moeite zou nemen naar de bestandsnamen te kijken, de krukas en cilinders heb ik vorige week donderdag terug gekregen, al het opbouwen in deze foto’s is afgelopen week in de avonduurtjes geweest
)