De Guzzi continuing story

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Mijn Guzzi varandert langzaam in een caferacer en moet nu ook een nieuwe accu hebben, nu zit er normaal een hele dikke accu in van 30Ah en vraag me af of er mensen ervaring hebben met lichtere accu's. Het liefst heb ik een AGM accu welke ik ook horizontaal kan monteren, iemand daar ervaring mee?

hoe het verder staat met Guz..

zal binnenkort wel een plaatje posten.

na het terugbouwen van zijspan naar solo, is de Guz nu ferrari rood en heb recentelijk een cali III voorvork gemonteerd en komen er spaakwielen op.

Zadel moet ik nog maken en ik ben nog op zoek naar zijstandaard
 
Kwastert van het zijspanforum (jou wel bekend denk ik) gebruikt een AGM accu en schrijft dat hij daar heel tevreden over is.

Ben heel benieuwd naar plaatjes van je Guz, heb ook nog plannen in die richting. (als de andere projecten klaar zijn :X )
 
Mijn BMW R100 met Bosch startmotor start prima op een 18Ah Kung Long accu van de Reichelt, dezelfde als Kwastert plat in zijn FJ900 heeft liggen.
 
Mijn BMW R100 met Bosch startmotor start prima op een 18Ah Kung Long accu van de Reichelt, dezelfde als Kwastert plat in zijn FJ900 heeft liggen.

"En m'n systeem laadt wel goed bij, ik gebruik gewoon teveel stroom op sommige momenten. Maar met de komst van de AGM accu zijn de problemen verdwenen. Echt een aanrader die accu."

Dit schreef Kwastert op 14 november in zijn topic.
 
Ik heb sinds vd zomer ook een Odyssey in de Sportboxer, start er als een tierelier op :Y

Beetje duur, maar schijnt wel erg goed te zijn. En aangezien ik de halve motor uit elkaar moet schroeven om bij de accu te komen, heb ik maar gekozen voor een stukje kwaliteit, in de hoop dat ik de komende jaren weer het ventje ben. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Ik en meerdere mensen in mijn omgeving hebben erg goede ervaringen met MotoBatt accu's. Ook AGM maar dan voor niet al teveel geld. Ik heb voor de accu in m'n GSX 60 euro betaald (even veel als een vergelijkbare normale Yuasa accu) :)
 
Moto batt vind ik inderdaad wel interessant, met Kung Long heb ik wat moeite met de aansluitingen.
 
Je kan ook een valeo startmotor erin hangen, verbruikt de helft van de stroom tov de bosch en lucas varianten. Koppel het aan een lithium accu en je kan die (in een bakje natuurlijk) onder je tank verstoppen als je met k&n's gaat rijden.

Lithium-ion - MotoPort.nl
 
Je kan ook een valeo startmotor erin hangen, verbruikt de helft van de stroom tov de bosch en lucas varianten. Koppel het aan een lithium accu en je kan die (in een bakje natuurlijk) onder je tank verstoppen als je met k&n's gaat rijden.

Lithium-ion - MotoPort.nl

Goeie tip van die startmotor!

verder ga ik inderdaad voor K&N filters, die had ik er al op.
dus geen luchtfilter meer en dat heeft nu plaats gemaakt voor een luide claxon
full


Wel prijzig die lithium ion accus.......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan