De hemelse Husaberg! [de soap]

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Ik wilde de klepspeling controleren van mijn Husabeg FE 550 2005, maar kwam er achter dat er een inlaat klepveer gebroken was. Deze lag nog netjes op zijn plek en heb eerlijk/serieus niks gemerkt. Ik weet niet hoelang ik hiermee gereden heb. Had in ieder geval totaal geen problemen.

Zelf heb ik geen gereedschap om mijn klepveren te vervangen dus dit heb ik laten doen.
Ik heb bij Taffmeisters (europese Husaberg dealer) dubbele klepveren besteld in plaats van de conische. Deze schijnen betrouwbaarder te zijn en leveren meer vermogen op.
Na de reparatie van de klepveren, 1 klep, koppakking en klepseals liep de motor erg slecht. Er is een klep vervangen, omdat deze iets krom was.
Uit de uitlaat kwam erg veel blauwe rook en hij verbruikte erg veel olie. Ook was er een bonkend geluid uit het blok, leek op een slecht kogellager of een kogellager die verkeerd belast wordt.

Motor gelijk weer terug gebracht en er moest gezocht worden naar een oplossing.
Uiteindelijk zijn er weer orginele klepveren ingezet en de motor startte weer beter en rookte niet meer blauw.
Probleem nu is dat hij zwart rookt en erg inhoud bij half gas of meer. Volgens mij loopt hij nu veel te rijk.

Zelf heb ik hier te weinig ervaring mee, maar ik denk het volgende.
Dubbele klepveren worden vaker toegepast en moet gewoon te doen zijn. Misschien dat de eerste keer de koppakking niet goed zat.

Ook denk ik dat de inlaatklep niet goed afsluit in de kop, omdat deze nieuw is en de zitting oud is. De motor loopt namelijk ook niet goed in hogere toeren.

De kop scheen er goed uit te zien en is dus alles zo weer in elkaar gezet.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en kan helpen. De motor staat nu al 8 weken stil en blijf maar afwachten.
 
Bij Das heb je de keuze, vergoeding tot dacht ik maximaal 35.000 euro voor een zaak, of een advocaat die voor een vast bedrag per zaak werkt. De laatste moet je hebben. Ik was 2 jaar terug bij een zaak betrokken, de tegenpartij had via rechtsbijstand een advocaat op uurtarief. Dan krijg je dus het probleem, dat een kantoor gevestigd op de Zuidas, het tot 3 keer toe flikte een andere junior advocaat op de zaak te zetten, waarvoor wel elke keer flink wat uren werden gedeclareerd, voor het lezen van alle stukken. Zo kan ik ook flink declareren :X . En vervolgens werd hun client tijdens het dienen van de zaak op meerdere leugens betrapt. (Als je een zaak goed voorbereidt, dien je dat te voorkomen. Als vervolgens je eigen advocaat regelmatig zachtjes wat slecht wat slecht mompelt over de tegenpartij, zie je de toekomst gelijk weer een stuk zonniger in. Ik zal maar geen namen noemen, voor ik het weet, heb ik weer een dagvaarding in de bus. :+


En bij een rechtsbijstandsverzekeraar er altijd rekening mee houden, dat ze soms het schadebedrag ook zo vergoeden, omdat een zaak te duur wordt als alles voor de rechter wordt uitgevochten.
Hehe, zo heb ik nog wel eens na wat discussie over gepruts van een leverancier de oplossing aangeboden gekregen om een senior accountmanager op het project te zetten.
Prima, totdat ze dachten dat ik dan die extra kosten zou gaan betalen.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Er staan hier twee mensen op mijn werk mij dom aan te kijken waarom de tranen over mijn wangen biggelen van het lachen. W'rom? Gewoon deze hele topic in één keer lezen :') :') _O-

nuclear_face_palm_by_generaltate-d5fxbck.jpg
 
Tja, er zijn m.i. twee opties: of TS heeft zich opnieuw laten inpakken door die motorboer, of hij bleek opnieuw gelummeld te zijn (eigenlijk hetzelfde... :X ). In beide gevallen zou ik dat niet graag vermelden, als ik TS was.....
 
Laatst bewerkt:
Het was zover en volgens afspraak stond de motor gister klaar. Hij was uitgebreid getest door Brouwer! De spoel van de ontsteking, kabelboom en kunststof klep in de inlaatkant van carburateur zijn vervangen. :o

Motor start perfect en loopt weer mooi stationair. Ik ben rustig weg gereden en ik was blij. Totdat ik meer als half gas ging geven!!! Motor levert geen vermogen als de gashendel meer als 1/2 open gaat. Je hoort de carburateur alleen maar lucht aanzuigen en klapperen.

Ik kan jullie vertellen dat ik echt kookte van binnen!!! Ik denk dat nu bijna 90% nieuw is van het motorische gedeelte, maar goed draaien doet die niet!! ;( |(

Het is bijna einde verhaal Husaberg, wacht alleen nog op afhandeling van het laatste
akkoord/voorstel. Als dit is gedaan, zal ik het hier posten. :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan