Jessedew schreef:
Daarnaast hoef je niet motorrijlaarzen aan, maar gewoon normale schoenen voldoen. (oke geen teenslippers dan,
voor de veiligheid)
Ik zou hier graag op willen inhaken!!
Ik rij zo'n 40.000 kilometer per jaar met de motorfiets.
Doe daarvan 30.000 met de Yamaha Xmax250LS en 10.000km met mijn BMW R1200RT.
Ik rij ten alle tijden, alleen met ijzel en sneeuw laat ik de motorfiets staan en pak de auto.
Nou wordt er geschreven: maar gewoon normale schoenen voldoen.
In de 28 jaar die ik nu motorrijd, heb ik 4 ongelukken gehad, en gelukkig elke keer met motorkleding en motorlaarzen aan.
Eenzijdige ongelukken maar ook door toedoen van automobilisten die bijv geen voorrang verleenden.
Ik wil met klem en nadruk leggen op de toch wel ZEER BELANGRIJKE meerwaarde van gedegen motorkleding en schoeisel.
Zelfs op een motorscooter.
Want of ik nou een ongeluk krijg met mijn 250cc motorscooter of met mijn 1200cc toermotor dat maakt toch werkelijk geen verschil zullen jullie begrijpen.
Of ik nou met 80km per uur onderuit ga met een motorscooter of met een dikke toermotor zou geen verschil hoeven maken, want die 80km per uur blijft hetzelfde.
Vandaar dat het rijden op een motorfiets, ongeacht welk model of type het is, geen onderscheid maakt tussen het te krijgen letsel na een ongeval.
Je hebt maar 1 lichaam en je krijgt spijt als haren op je hoofd indien je na een ongeval wel blijvend letsel aan je voeten of enkels hebt omdat je bent gaan rondrijden met normaal schoeisel inplaats met de keuze van motorlaarzen.
Ieder uiteraard zijn eigen keuze, maar ik weet wel beter na al die jaren.
Vr Gr