De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Gisteren een stuk gereden, alleen in de garage benzine filter afgebroken aan een kant ;( Dat spul was keihard geworden ik denk door de E10. Aangezien ze nog niet zo heel oud waren.

oOwEmxG.jpg
 
Ik tank voornamelijk ook 98..
Nog meer mensen die 98 tanken of toch lekker "go with the flow" e10??
Mijn Z650 (2020) loopt geloof het of niet, beter en zuiniger op E10 dan op 98 :O. Nu is de motor ook gemaakt voor dat type benzine.
Tevens woon ik 12 min van de Belgische grens af, dus voor 1,70 p/l gooi ik de tank lekker vol met E10 ipv 98...

Wegzetten in de winter doe ik wel met 98 ivm condens.
 
Mijn Z650 (2020) loopt geloof het of niet, beter en zuiniger op E10 dan op 98 :O. Nu is de motor ook gemaakt voor dat type benzine.
Tevens woon ik 12 min van de Belgische grens af, dus voor 1,70 p/l gooi ik de tank lekker vol met E10 ipv 98...

Wegzetten in de winter doe ik wel met 98 ivm condens.

De Z750 uit 1980 heeft overigens hetzelfde, op 95 loopt hij rustiger dan op 98. In verbruik maakt het verder niks uit.
 
De Z750 uit 1980 heeft overigens hetzelfde, op 95 loopt hij rustiger dan op 98. In verbruik maakt het verder niks uit.
Ik haal met de mijne op E10 zoon 300km per tank (afhankelijk van hoe sportief ik gereden heb natuurlijk :P) en op 98 heb ik nog nooit meer als 260 eurit gehaald.
 
Als het nog even zo door gaat kunnen we de motor beter inruilen voor een boot... Afgelopen week in Maasbree geweest op een camping voor het werk. Arme mensen daar op die camping half afgezopen, gedeelte van de wegen stonden blank.
 
Ja hier ook veel water in de wei, gelukkig had ons oude paardtje nog wat droge plekken. Maar ik hoor geen verhalen van overlopende beken of rivieren.
 
ik zag in het boekje dat ik sinds eind september slecht 800km gereden heb en dat ligt er niet alleen aan dat ik weinig tijd heb dus die boot wordt langzaam interessant ja :P
Hopelijk volgende week beter weer
 
Ach ze zijn Duitsland ook op Googlemaps aan het zetten, dan kan je thuis achter de computer ook eens kijken hoe het er uit ziet. Ik hou vooral van de Eifel vooral buiten de grote vakantie en door de week. 8-)
 
Nooit geweest bij mijn weten, in die regio. Blijf meestal plakken in de eifel :+. Vandaag heb ik wel een stukje voerstreek gedaan, zal een 80km zijn geweest :)
 
Thanks. Heb het bericht ook even gedeeld in het topic mbt wegafsluitingen.
Heb bij de enquete ingevuld:

Het gemotoriseerd verkeer is op deze wegen dermate beperkt dat een afsluiting voor gemotoriseerd niet lonend is. Doordat het elektrisch rijden meer en meer toeneemt zal de geluidsoverlast ook verminderen, aangezien deze voertuigen weinig tot geen geluid produceren.

Daarnaast ingevuld dat de proef niet rechtsgeldig is aangezien deze niet ter inzage wordt gelegd (Citaat uit Dagblad de Limburger):
Het gaat om een verkeersbesluit dat hoe dan ook enkele weken ter inzage moet worden gelegd. Waaifoort wil daar echter niet op wachten en nu doorpakken.
Proef mag gewoon als dat niet te lang duurt. Alles meer dan drie maanden is besluit raad en ter inzage…
 
Moet je toch eens doen. Ligt net achter Keulen. Dus ver is het niet.
Ik zit toch even te kijken en zie dat google streetview hier al actief is, nog niet alles natuurlijk. Maar toch genoeg om een idee te krijgen van de streek. Nu is mijn vraag aan @jbazelmans of hij ook de route hier kan plaatsen.
Waarom zou je zeggen: begin dit jaar ben ik met mijn lief op de motor in Sauerland geweest, kei leuk tot dat we in 1x behoorlijk steil naar beneden moetsen, mijn lief rijdt op haar eigen motor. Ze kon heel moeilijk diepte schatten. Dit heeft ze ook als ze van de trap naar beneden moet lopen.
Nu hadden wij daar natuurlijk helemaal niet aan gedacht dat dit met motor rijden ook een probleem zou kunnen zijn.
we zijn vroegen zat in de Alpen geweest, zelfs nog een rit gemaakt naar de Noordkaap. Maar ja dat is lang geleden. een jaar of 15 geleden heeft ze een soort van vergroeid weefsel in de hersenen gehad, dit was behoorlijk groot. Is er uit gehaald in Heerlen en alles is bijna goed gekomen, maar nu heeft ze dus problemen met diepte in schatten. Niet heel extreem maar als de helling naar beneden groter dan 8 procent komt dan begint ze daar toch last van te krijgen, en bij 11 procent is het niet leuk meer voor haar.
Dus misschien is deze streek wel iets voor haar om een keer naar toe te gaan.
 
Niet heel extreem maar als de helling naar beneden groter dan 8 procent komt dan begint ze daar toch last van te krijgen, en bij 11 procent is het niet leuk meer voor haar.
Er zit één hellingkje in van 12% bergafwaarts (Volgens een bord langs de weg). Maar of dat bord klopte langs de weg weet ik niet ik vind De Huls steiler :Y Voor de rest valt het allemaal resumé mee
 
Er zit één hellingkje in van 12% bergafwaarts (Volgens een bord langs de weg). Maar of dat bord klopte langs de weg weet ik niet ik vind De Huls steiler :Y Voor de rest valt het allemaal resumé mee
Mooi man, en we kunnen altijd nog de route iets aanpassen.
 
Net even op en neer naar Noord-Italië geweest. Drie dagen heen waarvan 1 zeiken van de regen. Eerste nacht zwarte woud, tweede nacht Innsbruck, daarna drie dagen bij vrienden in de buurt van Ferrara. En weer in drie dagen terug. Alleen in Italië beetje snelweg, Po vlakte is toch te plat…. Voor de rest binnendoor, 2500 km in zes dagen.
Heerlijk, geen schaamrandjes meer op de bandjes van de 890 adventure ….
 

Bijlagen

  • B1B950C8-D00A-4C1B-B9D0-B541D1DAD20F.jpeg
    B1B950C8-D00A-4C1B-B9D0-B541D1DAD20F.jpeg
    248,9 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan