Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

De Nieuwe Ducati Scrambler

Ad Ben

MF veteraan
3 mei 2007
1.425
1
Amsterdam
Ik ben verliefd.



Scrambler Icon



Scrambler Urban Enduro



Scrambler Full Throttle



Scrambler Classic



Specs:
Motor: Luchtgekoelde L-Twin 803cc 2-klepper
Vermogen: 75 pk / 68Nm
Droog/Nat gewicht: 170 kg / 186 kg
Tankinhoud: 13.5 liter
Wielen: 18" Voor en 17" Achter. Zowel aluminium velgen als spaakwielen, afhankelijk van het type Scrambler
Remmen Voor: 330 mm disc, radiale 4-piston remklauwmet ABS standaard
Prijs: Vanaf 9.300 euro in NL

En een heleboel leuke kleine details, zoals: een USB aansluiting onder het zadel, LED verlichting, verwisselbare zij-panelen op het tank.

De bedoeling is dat we hier lekker onze rauwe, ongenuanceerde mening geven. Mijn mening: I love it

Meer details en aanvulling zijn welkom!
 
Scrambler Icon vind ik het leukst, qua kleurstelling, zat ik ook al naar te kijken toen het ding in Keulen voorgesteld werd. Misschien vind ik het hoge voorspatbordje van de Urban Enduro beter passen, en dan zou de uitlaatdemper net langszij het zadel moeten lopen, en draadpaakwieltjes natuurljk, maar dat is allemaal jeugdsentiment (Cagiva SX250/350). Wat is trouwens de bedoeling van die USB aansluiting, want daar heb ik tot dusver nog nooit om verlegen gezeten?

Hoedanook, weet niet of ik snel zoiets zou kopen, maarja, het kàn natuurlijk wel... euhm... verleidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets vooral de full throttle, maar dan met een andere voorspatbord en dubbele remschijf
Voor

Fons
 
  • Onderwerp starter
  • #6

Handig voor het opladen van je mobiele telefoon tijdens tripjes, fototoestel, etcetc. De meeste apparaten hebben wel een USB kabel, dus een extra 12V aansluiting achter is overbodig. Niet echt bijzonder, maar wel verrekte handig

Ik vind overigens dat een Scrambler een hoge uitlaat moet hebben, ik ben benieuwd wat uitlaatfabrikanten op de markt zullen brengen, waarschijnlijk dat Zard met een hoog exemplaar op de proppen komt Zoals hieronder te zien is op een Triumph Scrambler (mooie bike trouwens)

 
De classic dan maar. Korte kontje en rare kentekenhouder op de andere modellen zien er eerlijk gezegd niet echt uit.
Uitlaat moet sowieso hoger.
Zijn dit de VW invloeden? Niet echt begrijpen waar het om gaat

De Triumph is mooier (klassieker) en hoog tijd dat Guzzi op basis van de V7 maar dan met sterker blok met een echte scrambler komt.
 
Laatst bewerkt:
De Icon met Full Throttle stuur (die is lager) en spaakwielen graag. Hoge uitlaat moet er idd ook op zoals Triumph het heeft.
 
Gisteren ff proef gezeten
Erg leuk spul!..weet zo geen Ducati dealer,die Harley verkoopt,om eens te praten,.
Was paar jaar geleden eens bij Star Twin geweest,maar als je daar een vreemd merk inruilt,dan bellen ze een handelaar voor een jodenbod.
Als iemand een dealer weet met beide merken?



 
Laatst bewerkt:
Ze hebben er ookl een leuk promotiefilmpje omheen gemaakt: Scrambler Ducati | scramblerducati.com
Wie heel goed oplet ziet ook de VW invloed

Je ziet hier ook welke doelgroep ze willen bereiken met deze motor. Ik sprak laatst met een motordealer en die zei dat steeds meer jongeren een lichtere, fun, designmotors kochten ipv de kruisraketten die hij vroeger aan de lopende band aan beginners verkocht. Dus misschien is de tijd er wel rijp voor en heeft Ducati wel zijn huiswerk gedaan.


Ducati maakte trouwens vroeger ook al Scramblers, en ook toen zat de uitlaat al laag dus deze nieuwe is wel historisch correct




Doe mij deze maar. Deze is van iemand hier op MF zie topic: Ducati Scrambler 450cc
 

Motoport Assen proberen. Die zijn Ducati dealer en ze kunnen een Harley binnen de organisatie vast wel kwijt.
 
Ok,das een goeie!
Doelgroep,hokjes,....tegenwoordig lijkt het wel of mensen een stempel moeten/willen krijgen..
Gewoon je ding doen,of is daar ook al een hokje voor?
 
Ok,das een goeie!
Doelgroep,hokjes,....tegenwoordig lijkt het wel of mensen een stempel moeten/willen krijgen..
Gewoon je ding doen,of is daar ook al een hokje voor?
Zoiets heet marktonderzoek en marketing. Nogal belangrijk als je een product succesvol in de markt wil zetten. Is nog steeds geen garantie tot succes overigens.. Maar smaken en trends veranderen (vaak al bijvoorbeeld te categoriseren in leeftijdsgroepen om te beginnen), je zou gek zijn als bedrijf als je daar niet op in speelt en dat dan zelfs wat probeert te versterken.
 

Mooie motor Ik ga ook maar eens proef zitten als ik weer thuis ben
 

Ik vind de oer-scrambler ook heel erg mooi
 
Gisteren mogen kennismaken met de Scrambler familie, zeker leuke motorfiets!

Ik ben benieuwd naar onderhoud intervallen en verbruik, iemand daar al een idee over?
Ook vraag ik me af of je bij de "niet classic" modellen geen natte rug krijgt door het korte spatbord...

Voor de kleinere onder ons prima fiets, maar hoe zit iemand van 1.94 erop? Ik ga wel een rondje rijden zodra er 1 in Rotterdam staat.
 
Dag OMA!

Ondertussen beginnen de leuke hebbedingen voor de scrambler naar buiten te komen




Het moet (helaas) ook een hog hipster gehalte hebben maar gelukkig zit er ook genoeg leuks bij voor de "gewone" man/vrouw



Ik ben zelf een grote fan van de Urban Enduro, en vind dit er dus bijzonder fraai uitzien (behalve de tanktas dan )



En nou heel hard doorsparen, ben nog niet eens op de helft
 
Laatst bewerkt:

Die vind ik dus persoonlijk wel een heel stuk mooier dan die Ducati's!!