Nou, da's balen.
Ik dacht dat we ze toch goed gecontroleerd hadden...
Misschien als je belt kun je ze opsturen.
Het is voor jou niet naast de deur...
Soms lijkt het alsof er niks meer in 1 keer goed is... zucht...
Mooi resultaat met AutoSol.
Dat is echt goed spul, en nee ik heb geen aandeeltjes.
Zelf gebruik ik de Metal Polish en de Blueing Remover.
Die laatste is gemeen spul en moet je echt met handschoenen aan verwerken.
Mooie foto's weer.
Is die eerste een Moto Guzzi?
Alles chroom, ook apart en een hoop poetswerk...
...
Zat trouwens gisteren ook nog te denken aan die rode moeren voor het achter kettingwiel.
Die zijn ook van Ergal 7075 T6, dus dat wordt ook invetten geblazen.
Anders heb je een probleem bij een eventuele tandwielwissel.
Vandaag een pakketje van G&G shop binnengekregen.
In het doosje zaten de volgende spullen:
- CNC Racing achterrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing voorrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing framedopset Scrambler rood.
- CNC Racing olievuldop rood.
- CNC Racing ventieldopjes rood (2 setjes, ook voor de Triumph).
Het zijn de details die het 'm doen.
En dan had ik eerder deze week al de RaceFoxx kettingbeschermer gehad.
Dit is dezelfde als Skippy ook heeft, ik vindt 'm erg mooi.
Dus ik heb 1 dezer dagen ff wat te doen.
Ja, Ik heb er een BMC-filter in zitten. Vergelijkbaar met K&N. Belangrijkste voordeel: werkt levenslang; hoogstens een keer schoonmaken na duizenden km. En daarnaast is het ding totaal ongevoelig voor vocht, dat de doorlaatbaarheid behoorlijk kan beïnvloeden, zeker in ons klimaat.
Jaja, ik ben lekker bezig...
...
@Skippy: Zo, je bent er lekker ingedoken.
Ik ga morgen denk ik even kijken naar de achtershock.
De voorkant ga ik dit seizoen zeker niet meer aanpassen.
Dan heb ik de winter om te overdenken of ik jou suggesties ga proberen of voor een Andreani vulling kies. Ik zal vragen wat deze aanpassing kost inclusief montage en afstelling.
De set zelf kost ca. € 650,- niet goedkoop dus.
De achtershock van Ohlins kost € 605,- en dan monteren ze hem ook voor dat geld.
Het zijn keuzes waar ik nog ff de tijd voor kan nemen.
Zie net op Facebook dat het vandaag nog drukker was dan gisteren in Bodegraven...
Daar zullen ze wel goede zaken hebben gedaan...
Eerste filmpjes van de DGR 2017 druppelen al binnen. Kwaliteit is nog niet echt top maar toch leuk.
Een aantal Scramblers en een wel heel bekend gezicht vanaf 5:43
Hoe klonk die hoge Termignoni Kees-Jan?
Je hebt me snel gevondenHet is een beetje onhandige camera hoek waaronder dit gefilmd is, maar toch leuk dat ik op 5:43 even moest stil staan. Irene staat trouwens naast me op de monster en heeft mijn zwart/witte scramber bell op.
Ik zal nog eens kijken naar een paar leuke foto's.
...
Net bij HK-suspension in Tiel geweest.
Mooie zaak met erg deskundig personeel, hetgeen ik ook al op internet had gelezen.
Ze staan ook regelmatig in Assen bij races en circuitdagen.
Heb de Ohlins DU505 achterdemper besteld.
Als die binnen is een afspraakje maken voor de montage.
Ze hebben me een soortgelijke demper laten zien, maar wat een verschil qua looks en kwaliteitsbeleving alleen al met de standaard demper.
Ik heb het ook over de Andreani voorvork aanpassing gehad.
Ook hiervan heb ik een soortgelijke set voor een Monster in mijn handen gehad.
Wederom mooi spul met erg mooie doppen bovenaan.
Op beide poten kun je de veerspanning regelen en op 1 poot de demping en op de andere de rebound.
Deze set kost €749,- inclusief montage.
De kans is groot dat die er in het voorjaar in gaat.
Is gelijk de olie ververst en staat hij er als het goed is weer fris bij.
In een standaard voorvork (is van Kayaba) zit maar aan 1 kant een veer, de andere is 'hol' met een beetje olie.
Dat blijf ik een beetje een rare constructie vinden, alhoewel het wel werkt natuurlijk.
Daarna ga ik nog een keer langs met de Street om die lekker in te regelen, maar dit zal wel pas volgend voorjaar zijn.
Tot zover de update mijnerzijds...
Ja dat Öhlins spul ziet er goed uit en helemaal reviseerbaar.
Die Andreani kit is absoluut heel mooi afgewerkt en zal ook echt wel de voorkant transformeren. Op zich zijn de totale kosten nog wel te overzien want je trekt de motor kwa onderstel wel naar een veel hoger plan. Ben sowieso benieuwd naar je bevindingen als het erop zit.
Wat zijn jullie lekker actief hier! Stuk actiever dan op het Hyperstrada forum
Lekker veel modificaties ook allemaal. Past ook goed bij de Scrambler natuurlijk.
Ik zag dat mijn Scrambler inmiddels verkocht is bij Startwin dus hoop dat de nieuwe koper er veel plezier van heeft!
@ Macjunk
Ik wil het Scrambler forum niet bevuilen maar hoe bevalt de Street Triple RS?
Een actie foto van de Gentleman Ride Rotterdam. Irene op de Monster en ik op de Scrambler.
[afbeelding]
@Skippy: Nog gelukt met de handschoenen?
Mooi geregeld. Nee, als het echt op de punt zit en mooi zwart is valt het niet op. Neem gewoon je telefoon mee, kun je dat ook gelijk in de winkel testen. Succes.