Dat lijkt me heel verstandig Kees-Jan. Ik heb gelukkig persoonlijk geen slechte ervaringen maar ben altijd zeer wantrouwig ten opzichte van verlengde garanties en andere verzekeringen.
Bij het zoeken van een motor verzekering kijk ik ook altijd extra goed naar de stallings en alarm eisen, ook hier zit per maatschappij ontzettend veel verschil in.
Het Ever Red verhaal werd mij aangeboden bij de dealer waar ik de Scrambler, inclusief reeds gemonteerde Termignoni, kocht. Als je dan later de beperkingen leest en hoort van slechte ervaringen van andere dan vind ik het ook redelijk sneu dat mij iets wordt aangeboden waar ik hoogst waarschijnlijk nooit aanspraak op kan maken. Of dit nu komt door onwetendheid van de dealer of slechts de drang zoveel mogelijk te verkopen laat ik in het midden maar goed is het niet.
Zo, vorige week een klein kacheltje gekocht voor in de garage...
...Voor het aansluiten van mijn bar-end-knippers moet ik de tank lichten. Op zich moet dat te doen zijn, maar happig ben ik er niet op. Kan dan wel gelijk de bekabeling voor de TomTom meenemen. Elk nadeel heb zijn voordeel zeg maar. Moet nog een paar busjes maken en een paar staal verzinkte bouten op de kop tikken. Dan kan de steun voor de navigatie er ook op.
...Ik heb inderdaad de orginele stekkertjes liggen.
Deze moet ik nadat de draadjes door het stuur zijn gevoerd effe solderen.
Het zal wel goed komen...
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar een baggage rack voor de scrambler en ik kwam iedere keer uit op het rack van Winding Roads uit de UK.
Hier kun je een leuk topic over dit onderwerp vinden:
Luggage Rack
Ducati Scrambler Rear Rack / Carrier (Steel) from DM Telai
Dat snap ik. Een aantal weekenden heb ik ook een roltas achterop gehad en op zich werkt dat goed alleen het heen-en-weer schuiven op het zadel kan niet echt meer.
Ducati heeft zelf ook een rek voor achter het zadel.
Kijk maar op de officiële Scrambler-site onder accessoires.
https://scramblerducati.com/en/accessories/96780531A
Je kunt ook een constructie aan je zadel proberen te verzinnen. Dan hoef je alleen maar een extra zadel aan te schaffen. Zadel wisselen en de tas kan achterop. Beetje een self-made Triumph zadel dus....
Die ziet er wel erg goed uit trouwens. Of hier je bagage goed op blijft zitten is wel de vraag. Bij de Triumph heb je meer mogelijkheden spullen vast te snoeren. Het ziet er niet goedkoop uit. Je kun ook dat zadel van de Triumph kopen met de motor daaronder...
Voor erbij...
Ik heb er nog nooit op gereden en als je zegt dat hij tam is t.o.v. de Ducati dan geloof ik je direct.
Maar deze in dit filmpie is echt retegaaf met exact de juist mods:
Het is kort, maar dat geluid...