Lekker bezig! Met dat weer gaat het de komende week wel goed komen al zou ik graag een flinke regenbui zien om de pekel weg te spoelen. Gisteren de auto ook maar weer eens grondig gereinigd om alle pekel en troep te verwijderen.Zo, gisteren mijn motor weer eens te voorschijn gehaald. Even lekker gewassen en in de was gezet. Vandaag de ketting onder een dikke laag vet gehaald. Heb hem eerst schoon gemaakt met een kwast en een bakje onder de motor met lampolie. Daarna nog met kettingreiniger en droog gemaakt met oude handdoeken. Nog nooit zo mooi geweest. Nu even laten drogen aan de lucht en inspuiten met Vrooam Clear Chain Lube. Fantastisch spulletje. Ook nog olie- en filter vervangen. Van de week even de accu plaatsen, uitlaat oppoetsen en effe laten lopen. Dan kan de ‘fogging-oil’ die ik altijd in de cilinders spuit verbranden (en de straat even blank zetten...). Dan de einddemper er weer op en dan ben ik klaar om een nieuwe achterband er op te laten zetten in Bodegraven. En dan hopen op lekker weer....
Nice! Ik denk dat de Scrambler redelijk probleemloos mag worden genoemd.Inmiddels de eerste paar ritten van dit jaar er weer op zitten. En ik heb de 40.000 bereikt van de weekBekijk bijlage 1358214
Heel mooi! Ik ben pas bij 22.000.Inmiddels de eerste paar ritten van dit jaar er weer op zitten. En ik heb de 40.000 bereikt van de weekBekijk bijlage 1358214
Ben benieuwd! Denk dat je dat wel gaat voelen.Heel mooi! Ik ben pas bij 22.000.
In Zaltbommel hebben ze een klant die al boven 80.000 is gekomen. Elke dag meer dan 100 km woon-werk-verkeer.
Deze week gaat mijn Scrambler naar Zaltbommel om te kijken of het mogelijk is de mapping beter aan te passen aan uitlaat en luchtfilter. Niet dat het nu niet deugt, maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig!
Heel mooi! Ik ben pas bij 22.000.
In Zaltbommel hebben ze een klant die al boven 80.000 is gekomen. Elke dag meer dan 100 km woon-werk-verkeer.
Deze week gaat mijn Scrambler naar Zaltbommel om te kijken of het mogelijk is de mapping beter aan te passen aan uitlaat en luchtfilter. Niet dat het nu niet deugt, maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig!
Mooi dat je motor weer goed door de keuring is gekomen. Gelukkig hebben we dat nog niet in Nederland.Afgelopen week naar de TUV keuring geweest met m,n Classic (woon in Duitsland). Motor heeft de hele winter in de garage gestaan, aan een druppellader, doek eraf, sleutel erin, het bekende Ducati startmotor geluid klonk, en .......liep als een zonnetje :-)
Wel nog even een andere Db killer gemonteerd (Arrows uitlaat) de TUV is nogal streng op uitlaatgeluid. Ook wel op de rest trouwens, alles werd nauwkeurig bekeken en getest (incl. uitlaatgas test). Maar zie.....ohne beanstandung! Van blijheid een omweg gemaakt terug naar huis.
Maar even een andere vraag; ik las op het Duitse forum dat er wat problemen waren met de 1100? Met name klopgeluiden bij de liggende cilinder. Bij een van de lezers werd deze zelfs vervangen! Iemand hier bekend met dit fenomeen?
In Zaltbommel hebben ze een klant die al boven 80.000 is gekomen. Elke dag meer dan 100 km woon-werk-verkeer.
Dan is de mijne met net 10.000 km op de teller net ingelopen dus. Mag ik eindelijk het gas vol open trekken...
Kees-Jan, heb jij je in die 40.000 km steeds aan het voorgeschreven onderhoudsschema gehouden? Mijn ervaring met Ducati's tot nu toe is dat kleppen stellen niet zo vaak hoeft als dat tenminste eerder heel goed gedaan is. En dat tandriemen veel langer meegaan (zeker als je ze bijstelt als dat nodig is). De kleppen van de mijne zijn gesteld bij 13.000 en ik was van plan tot 30.000 door te rijden. Tussentijds natuurlijk wel zelf olie, klein onderhoud e.d. maar voor de rest ......Inmiddels de eerste paar ritten van dit jaar er weer op zitten. En ik heb de 40.000 bereikt van de weekBekijk bijlage 1358214
Kees-Jan, heb jij je in die 40.000 km steeds aan het voorgeschreven onderhoudsschema gehouden? Mijn ervaring met Ducati's tot nu toe is dat kleppen stellen niet zo vaak hoeft als dat tenminste eerder heel goed gedaan is. En dat tandriemen veel langer meegaan (zeker als je ze bijstelt als dat nodig is). De kleppen van de mijne zijn gesteld bij 13.000 en ik was van plan tot 30.000 door te rijden. Tussentijds natuurlijk wel zelf olie, klein onderhoud e.d. maar voor de rest ......
Als je nu een Multistrada 950 koopt, hoeft de 1e grote beurt ook pas na 30.000.
Lekker! Kan ook niet wachten weer die kant op te gaan.80.000! Wow, dat is best wel heel erg veel. En ik maar denken dat ik aardig wat kilometers maak met de Scrambler. Ach, er is altijd baas boven baas.
Over een paar weken laat ik de nieuwe tomtom (550) erop zetten, ben benieuwd hoe die in de praktijk is.
Mijn eerste Duitsland-weekend staat weer gepland. Half April maar weer eens kijken daar of de bochten er goed bij liggen
Mooi dat je motor weer goed door de keuring is gekomen. Gelukkig hebben we dat nog niet in Nederland.
Ik heb zelf een 1100 Scrambler dus ben nieuwsgierig naar de problemen waar over je het hebt. Als je een link hebt naar de Duitse site zou ik dit zeer op prijs stellen want dit is het eerste wat ik er over heb gehoord.
kon het echt nergens vinden. Interessant verhaal wat mij verder zelf niet bekend voor komt. Ik zal er wel op letten maar ik geloof niet dat ik zo'n geluid hoor op mijn motor en op het Amerikaanse forum heb ik er ook nog nooit iemand over gehoord. Misschien is het een verhaal dat met de benzine te maken heeft zoals een paar mensen daar al opperde, ik tank in ieder geval op de motor altijd Shell V-Power en in Duitsland het spul met hoog octaan gehalte(Super Plus e.d.).Ik denk wat gevonden te hebben waar je naar vroeg in het volgende draadje:
Erfahrungen mit Scrambler 1100 - Ducati Scrambler Forum Deutschland
4e post van boven en verder een paar keer.
Ik ga het zeker in de gaten houden. Het is mij nu niet echt duidelijk of het ondanks dat er een cilinder is vervangen echt een probleem is of dat het geluid min of meer bij de motor hoort. Het zou handig zijn geweest als er opnames van waren.Interessant om even te lezen: Ducati scrambler forum Deutschland. Aktuelle Themen. Erfahrungen mit Scrambler 1100.
Ja ik ga er ook van uit dat het blok min of meer al een beproefd ontwerp is en daarom er niet zoveel te vrezen is. Er kan altijd een slecht onderdeel zijn geweest of misschien zelfs een serie slechte onderdelen maar de informatie die nu voor handen is is vrij summier.Ik zou het zeker in de gaten houden, maar er is verder, op de Duitse site na, niks op het web te vinden. Daarom zou ik er van uitgaan dat het een incidenteel probleem is. Het kan zijn dat de persoon in kwestie slechte benzine heeft getankt en de motor is gaan pingelen. Dat zou een soortgelijk geluid kunnen geven. Het blijft een ‘massa-product’, en daar kan wat mee mis gaan. Als er bij de betreffende motor echt een probleem is geweest, dan is het in ieder geval netjes opgelost door de onderdelen onder garantie uit te wisselen.
Verder is het 1100 blok, net als de 800, een beproefd design. Het heeft zich in de loop der tijden bewezen en is betrouwbaar. Nogmaals, ik denk dat het een incidenteel geval betreft.
Als er echt iets mis was met die Duitse Duc dan kan dat geen structureel probleem zijn. Het blok is een bekend concept. Hooguit zouden er door een toeleverancier minder goede onderdelen geleverd kunnen zijn, maar dan zou Ducati inmiddels moeten weten welke nummers dat probleem hebben. De vraag is of ze de klanten daarover informeren (ik weet het niet, getuige mijn slechte ervaringen met Triumph).Dank je wel! Ik
kon het echt nergens vinden. Interessant verhaal wat mij verder zelf niet bekend voor komt. Ik zal er wel op letten maar ik geloof niet dat ik zo'n geluid hoor op mijn motor en op het Amerikaanse forum heb ik er ook nog nooit iemand over gehoord. Misschien is het een verhaal dat met de benzine te maken heeft zoals een paar mensen daar al opperde, ik tank in ieder geval op de motor altijd Shell V-Power en in Duitsland het spul met hoog octaan gehalte(Super Plus e.d.).