Nou ga je toch iets te ver Paul, haal mij nou maar eens eerst in met je R1 .
René, ik heb op alle modellen R1 en Blade gereden. De 2000 R1 had absoluut \'stompere\' remmen dan een 2000 Blade en stuurde ook zwaarder, het koppel is werkelijk fantástisch al trilt een R1 wel irritant in de handvatten, juist bij veel gebruikte middentoerentallen. Schakelen deed ie nogal hakerig, wel trefzeker. Het \'98/\'99 model R1 was wat heftiger/springeriger i.v.m. de kortere overbrenging.
Uiteraard ook gereden met de 2002 R1, véél beter dan de oudere modellen, alles ging soepeler, het lijkt wel een Fireblade...het is dat je tijdens het rijden je ogen beter niet kunt sluiten maar je moest werkelijk naar de klokken kijken c.q. in het \'trilgebied\' rijden om verschil te voelen tussen die twee.
Kortom, de Fireblade wordt zowat elke versie weer een beetje verder opgeboord om aan het koppel/vermogen van een R1 te komen, de R1 daarentegen wordt steeds rijdbaarder en nijgt daarmee steeds meer naar een Blade. Gelukkig geldt dit niet voor het model en het koppel, dat is nog steeds véél mooier en hoger dan van een Blade. Overigens is dit vaak ook de conclusie van de magazines, prijs/afwerking/zitpositie, het is één pot nat, het model en de feeling met een merk geeft de doorslag...
Neem van me aan René dat je érg ver moet gaan om de verschillen aan het licht te brengen en v.w.b. versnellingsbakken, mijn bak is na 13.000 km ook in de soep gelopen en Gerco\'s R1000 had ook de nodige probleempjes.
Bel voor een afspraak met de importeur en ga een proefrit maken, mocht het zijn dat een van de twee deze mogelijkheid niet biedt dan ben je er gelijk uit welke motor het wordt!
Vergelijking van niks Rene, als ik het geld in de R1 steek wat jij in de Blade gestoken hebt dan ben je weer nergens. Wel standaard motoren vergelijken he.