De nieuwe Yamaha Xmax 300

Vandaag de 30.000 km bereikt. Het wordt wel weer tijd om wat aan de Xmax te sleutelen: winterbandjes er op, olieverversen en tijd voor een nieuwe riem. Dat had al bij 20.000 gemoeten. Ik heb het risico genomen om er nog 10.000 mee door te rijden aangezien de riem nu iets meer dan twee jaar oud is en ik heb er rustig mee gereden (doorgaans max 100 op de teller).
Bekijk bijlage 1693415
Al kleppen gesteld?
 
Al kleppen gesteld?
Kleppen zijn bij 20.000 gecontroleerd. Was geen actie nodig. En bij 25.000 is er een nieuwe kop op gekomen ivm vastloper (zie berichten stukje terug). De volgende controle laat ik bij 45.000 uitvoeren. Dat zal wel in 2023 worden schat ik zo.
 
Vandaag de 30.000 km bereikt. Het wordt wel weer tijd om wat aan de Xmax te sleutelen: winterbandjes er op, olieverversen en tijd voor een nieuwe riem. Dat had al bij 20.000 gemoeten. Ik heb het risico genomen om er nog 10.000 mee door te rijden aangezien de riem nu iets meer dan twee jaar oud is en ik heb er rustig mee gereden (doorgaans max 100 op de teller).
Bekijk bijlage 1693415
hoe lang denk je dat de xmax 300 mee gaat qua km bij goed onderhoud
 
hoe lang denk je dat de xmax 300 mee gaat qua km bij goed onderhoud
Met goed onderhoud met gemak 100.000 km
Dat is waar ik voor ga, dan koop ik weer een nieuwe. Het blokje kun je bijna niet overbelasten met een vario. Ik mijn geval rijd ik stukken van 45 km enkele reis, dan warmt de motor goed op. Tussendoor onderhoud is belangrijk, zo heb ik de middenbok er laatst uitgehaald en opnieuw gelakt. Na twee winters begon die een beetje bruin te worden.
 
Mooi display die nieuwe T-Max:
 
Sinds gisteren de winterbanden er weer op (Heidenau K66 M+S). De Michelin City Grips waar ik 's zomers op rijd hebben het 19327 km volgehouden. Van de zomerbanden is de achterband nu wel op.. Daar komt volgend jaar een nieuwe voor.
Nu lekker met de winterbanden verder; lekker veel extra grip!
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren de winterbanden er weer op (Heidenau K66 M+S). De Michelin City Grips waar ik 's zomers op rijd hebben het 19327 km volgehouden. Van de zomerbanden is de achterband nu wel op.. Daar komt volgend jaar een nieuwe voor.
Nu lekker met de winterbanden verder; lekker veel extra grip!
19000km met de City Grip achterband op een XMAX 300 is zeker niet verkeerd.
Was dat een City Grip of een City Grip 2?
Ik zit op 21000km met de City Grip op de Beverly 300. De slijtblokjes zijn nabij.

Welke band overweeg jij? Ik zou volgend voorjaar een City Grip 2 willen laten monteren.
 
19000km met de City Grip achterband op een XMAX 300 is zeker niet verkeerd.
Was dat een City Grip of een City Grip 2?
Ik zit op 21000km met de City Grip op de Beverly 300. De slijtblokjes zijn nabij.

Welke band overweeg jij? Ik zou volgend voorjaar een City Grip 2 willen laten monteren.
Ik denk de city grip. Tenminste aan het profiel te ziek, dat was hetzelfde als mijn banden van de pcx die ik in 2012 had. BTW, ik was nog niet aan de slijtblokjes toe maar ga voor het zekere. Ik rij niet zo hard, op mijn route een klein stukje 100, daarna rijd ik max 90 op de teller (80 km weg).
Ik zou best de city grip 2 willen proberen. Nu eerst de heidenau voor de winter.
Voor volgende week zaterdag staat de vervanging van de riem gepland. Had bij 20.000 gemoeten volgens het boekje. Dat wordt dus bij 30.000..
 
Ik denk de city grip. Tenminste aan het profiel te ziek, dat was hetzelfde als mijn banden van de pcx die ik in 2012 had. BTW, ik was nog niet aan de slijtblokjes toe maar ga voor het zekere. Ik rij niet zo hard, op mijn route een klein stukje 100, daarna rijd ik max 90 op de teller (80 km weg).
Ik zou best de city grip 2 willen proberen. Nu eerst de heidenau voor de winter.
Voor volgende week zaterdag staat de vervanging van de riem gepland. Had bij 20.000 gemoeten volgens het boekje. Dat wordt dus bij 30.000..
Ik rij tegenwoordig het hele jaar Heidenau (K66 all weather), wat een fijne band is dat zeg.. De citygrip gaf me gewoon niet echt een gevoel van zekerheid, zeker niet bij combi van kouder en nat. Maar ook na zo'n zomerse bui kan wegdek ineens heel glad zijn, zeker in een stad.
Het profiel is wel vrij ruig, daardoor is de band iets gehoriger en je voelt het ook. Dat is heel ff wennen, maar ik vind het zelf absoluut niet storend. Echt een heerlijke band met super veel zekerheidsgevoel 😊
 
Ik rij tegenwoordig het hele jaar Heidenau (K66 all weather), wat een fijne band is dat zeg.. De citygrip gaf me gewoon niet echt een gevoel van zekerheid, zeker niet bij combi van kouder en nat. Maar ook na zo'n zomerse bui kan wegdek ineens heel glad zijn, zeker in een stad.
Het profiel is wel vrij ruig, daardoor is de band iets gehoriger en je voelt het ook. Dat is heel ff wennen, maar ik vind het zelf absoluut niet storend. Echt een heerlijke band met super veel zekerheidsgevoel 😊
Klopt inderdaad die citygrips zijn vreselijk met nat weer!
Gisteren ochtend 4 graden met veel regen kwam ik zwetend van angst op werk.

Nooit meer !
 
Klopt inderdaad die citygrips zijn vreselijk met nat weer!
Gisteren ochtend 4 graden met veel regen kwam ik zwetend van angst op werk.

Nooit meer !
Gelijk heb je. Ik heb ze ook gehad, op mijn Xmax 300. Ik heb nu Bridgestone Battlax banden, en totaal geen problemen meer met nat weer. Vooral op rotondes was het een drama met die Citygrips je gleed alle kanten op.
 
Klopt inderdaad die citygrips zijn vreselijk met nat weer!
Gisteren ochtend 4 graden met veel regen kwam ik zwetend van angst op werk.

Nooit meer !
Er is de City Grip en de City Grip 2. Over die City Grip 2 vind ik goede commentaren bij nat wegdek.
Ik heb nu City Grip voor- en achteraan en die geven me inderdaad niet veel vertrouwen als het nat is, alhoewel ik slechts zelden echt op nat wegdek heb gereden. Dat vermijd ik.
Welke heb jij? De City Grip of de City Grip 2?
Volgend voorjaar moet er een nieuwe achterband op mijn scooter en ik denk nu om er een City Grip 2 voor te kiezen.
 
Er is de City Grip en de City Grip 2. Over die City Grip 2 vind ik goede commentaren bij nat wegdek.
Ik heb nu City Grip voor- en achteraan en die geven me inderdaad niet veel vertrouwen als het nat is, alhoewel ik slechts zelden echt op nat wegdek heb gereden. Dat vermijd ik.
Welke heb jij? De City Grip of de City Grip 2?
Volgend voorjaar moet er een nieuwe achterband op mijn scooter en ik denk nu om er een City Grip 2 voor te kiezen.

Ik heb xmax 2020 model en die zijn helaas geleverd met city grip 1. Met city grip 2 heb ik geen ervaring maar ik zou wel driedubbel onderzoek doen naar city grip 2 want ik heb geen vertrouwen meer in dat bandenmodel. Ik neem letterlijk elke rotonde/bocht met geknepen billen...

Zodra de city grips toe zijn aan vervanging dan plaatst ik er Heidenau K66 onder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelukkig Pirelli Diablo’s op m’n Forza 350. Perfecte banden. Een paar jaar geleden had ik ook Pirelli’s op mijn Versys 650, die bevielen ook erg goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan