De nieuwe Yamaha Xmax 300

Weet iemand trouwens waar ik een gebruikte origineel uitlaat kan vinden voor de xmax 300 uit 2018? Huidige sport uitlaat vind ik best herrie maken..
 
Als iemand uit Nederland nog een originele uitlaat heeft voor een xmax 300 uit 2018 hoor ik het graag, of tips waar ik er een kan vinden :)
 
sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe x max 300, wat een top scooter.

echter ik zit mij helemaal op te vreten op het feit dat ik de Yamaha myride app gewoon niet gekoppeld krijg aan mij. iPhone. het gekke is, voor mij werk heb ik een Android en daar heb ik geen enkel probleem mee. Hebben meer mensen dit bij een iPhone? Super irritant. Ik heb eenmaal wel de Garmin streetride app aan de praat gekregen, maar inmiddels zoveel geprutst dat dat nu ook niet meer lukt.

het komt er op neer dat ik constant connection failed te zien krijg.

bijgaande foto is waar de hele handel blijft hangen. Ik druk in het hoofdmenu op “pair my bike” en vervolgens krijg ik dit scherm te zien, maar komt er geen accesoire.
 

Bijlagen

  • IMG_1477.png
    IMG_1477.png
    14,4 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Ik zie weinig berichten met rijders die handkappen hebben bevestigd aan hun Xmax. Ik was er naar op zoek en heb er een uiteindelijk besteld bij AliExpress.
Ik zie wel wat het is. Kost maar rond de €30.
Maar ze lijken heel erg op de originele van yamaha ( hoe kan het ook anders 🤨)
 
sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe x max 300, wat een top scooter.

echter ik zit mij helemaal op te vreten op het feit dat ik de Yamaha myride app gewoon niet gekoppeld krijg aan mij. iPhone. het gekke is, voor mij werk heb ik een Android en daar heb ik geen enkel probleem mee. Hebben meer mensen dit bij een iPhone? Super irritant. Ik heb eenmaal wel de Garmin streetride app aan de praat gekregen, maar inmiddels zoveel geprutst dat dat nu ook niet meer lukt.

het komt er op neer dat ik constant connection failed te zien krijg.

bijgaande foto is waar de hele handel blijft hangen. Ik druk in het hoofdmenu op “pair my bike” en vervolgens krijg ik dit scherm te zien, maar komt er geen accesoire.
Gewoon de dealer contacteren.
 
sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe x max 300, wat een top scooter.

echter ik zit mij helemaal op te vreten op het feit dat ik de Yamaha myride app gewoon niet gekoppeld krijg aan mij. iPhone. het gekke is, voor mij werk heb ik een Android en daar heb ik geen enkel probleem mee. Hebben meer mensen dit bij een iPhone? Super irritant. Ik heb eenmaal wel de Garmin streetride app aan de praat gekregen, maar inmiddels zoveel geprutst dat dat nu ook niet meer lukt.

het komt er op neer dat ik constant connection failed te zien krijg.

bijgaande foto is waar de hele handel blijft hangen. Ik druk in het hoofdmenu op “pair my bike” en vervolgens krijg ik dit scherm te zien, maar komt er geen accesoire.
Beste, wat een heerlijke scooter he. Ik ben ook een poosje met mijn Iphone aan de slag geweest. Niet de meest vriendelijke app, maar het is wel gelukt. Ik weet niet waar je woont, misschien elkaar een keer spreken. Ben geen techneut, maar samen zal het vast lukken.

Michel
 
Ik zie weinig berichten met rijders die handkappen hebben bevestigd aan hun Xmax. Ik was er naar op zoek en heb er een uiteindelijk besteld bij AliExpress.
Ik zie wel wat het is. Kost maar rond de €30.
Maar ze lijken heel erg op de originele van yamaha ( hoe kan het ook anders 🤨)
Ik rij al jaren met handkappen van Puig op mijn X-max, en ben er erg tevreden over.
 
Ik ga morgen proefrijden op een 2e hands xmax300 uit 2017. Ben benieuwd want heb nog nooit op een motorscooter gereden, wel motorfietsen en bromscooters. Twijfel tussen deze yamaha of een honda forza 350. Zoek iets dat praktisch en zuinig is en ook op wat langere afstanden nog comfortabel is zodat deze scooter misschien de 2e auto op termijn kan vervangen (als ie bevalt). Zijn er nog zaken waar ik specifiek bij dit model op moet letten? Kmstand is geloof ik iets van 14k km.
 
Ik ga morgen proefrijden op een 2e hands xmax300 uit 2017. Ben benieuwd want heb nog nooit op een motorscooter gereden, wel motorfietsen en bromscooters. Twijfel tussen deze yamaha of een honda forza 350. Zoek iets dat praktisch en zuinig is en ook op wat langere afstanden nog comfortabel is zodat deze scooter misschien de 2e auto op termijn kan vervangen (als ie bevalt). Zijn er nog zaken waar ik specifiek bij dit model op moet letten? Kmstand is geloof ik iets van 14k km.

Dat gaat je denk ik wel bevallen!
Ik weet geen specifieke punten waar je op moet letten, behalve dan of dat ding z'n onderhoud heeft gehad.
 
Dat gaat je denk ik wel bevallen!
Ik weet geen specifieke punten waar je op moet letten, behalve dan of dat ding z'n onderhoud heeft gehad.
Dat kijk ik sowieso even na. Zit ook met een schuin oog naar een nieuwe te kijken, scheelt 'slechts' iets van 3000 euro maar wel euro5 ipv euro4 (wellicht handig ivm milieuzones in de toekomst?) kan alleen niet zo goed opmaken wat nu het verschil tussen de gewone en tech max is. Is dat alleen de ondersteunig van garmin navigatie (die je er zo te zien ook nog los bij moet aanschaffen?).
En zit er in het 2017 model standaard een 12v aansluiting of usb aansluiting in het handschoenenkastje? Wel handig voor navigatie op de telefoon. En tot slot: is het comfortzadel nog aan te raden om er direct bij te nemen? Zit nu zo te zien het standaard zadel op, of maakt dat weinig uit?
 
Dat kijk ik sowieso even na. Zit ook met een schuin oog naar een nieuwe te kijken, scheelt 'slechts' iets van 3000 euro maar wel euro5 ipv euro4 (wellicht handig ivm milieuzones in de toekomst?) kan alleen niet zo goed opmaken wat nu het verschil tussen de gewone en tech max is. Is dat alleen de ondersteunig van garmin navigatie (die je er zo te zien ook nog los bij moet aanschaffen?).
En zit er in het 2017 model standaard een 12v aansluiting of usb aansluiting in het handschoenenkastje? Wel handig voor navigatie op de telefoon. En tot slot: is het comfortzadel nog aan te raden om er direct bij te nemen? Zit nu zo te zien het standaard zadel op, of maakt dat weinig uit?

Zie mijn bericht een paar post terug. Die van mij is als nieuw, en gaat enkel wegens omstandigheden weg. Alles erop en eraan :) maar veel plezier eerst met de proefrit.

Gr
 
Ik heb zelf de Honda Forza 350 nieuw gekocht, is een vergelijkbare motorscooter. Volgens mij is de TechMax de duurdere versie met een sportievere uitstraling en volgens mij andere kleur velgen? Ik heb zelf een usb-c aansluiting in de Honda. Je kunt met deze categorie motorscooter vrijwel alles, ook de snelweg is prima te doen. Binnenwegen is het voorkeursdomein. Ik heb wel een comfortabel gekozen, want een motorscooter is met de kleinere wielen strakker afgeveerd. Bevalt me goed. Onderhoud is inderdaad belangrijk, vooral vanwege de cvt-aandrijving. Bij 24k moet meestal de riem vervangen worden.
Veel plezier met de proefrit.
 
Dat kijk ik sowieso even na. Zit ook met een schuin oog naar een nieuwe te kijken, scheelt 'slechts' iets van 3000 euro maar wel euro5 ipv euro4 (wellicht handig ivm milieuzones in de toekomst?) kan alleen niet zo goed opmaken wat nu het verschil tussen de gewone en tech max is. Is dat alleen de ondersteunig van garmin navigatie (die je er zo te zien ook nog los bij moet aanschaffen?).
En zit er in het 2017 model standaard een 12v aansluiting of usb aansluiting in het handschoenenkastje? Wel handig voor navigatie op de telefoon. En tot slot: is het comfortzadel nog aan te raden om er direct bij te nemen? Zit nu zo te zien het standaard zadel op, of maakt dat weinig uit?

Die milieuzones gaat nog wel een paar jaar duren en ik verwacht dat Euro4 er nog wel lange tijd in mag.
Bij het 2017-model wat ik heb getest, zat er een 12v-aansluiting op. Test: Yamaha X-MAX 300 motorscooter A2-rijbewijs

Ik hoop de Tech Max wel dit jaar te rijden, vorig jaar was er geen demo van. De pers heeft 'm ook alleen in Milaan gereden, niet in NL.
Wat betreft verschil bij de nieuwe XMAX 300 en de XMAX 300 Tech Max (los van Garmin navigatie via een koppeling met je smartphone);

1712951426688.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan