De nieuwe Yamaha Xmax 300

Lachte mij rot om dat ding.
Dat ding was zo lelijk dat hij nooit gejat werd.
Bracht mij iedere dag naar mijn werk en terug, bij elkaar 3 km.
Startte altijd.
Reed 45 km/p.u.
Voor 50 euro verkocht want ik had toen ook nog een Aprilia Pegaso 650 er naast staan.
schattig ding zkr betrouwbaar
 
Zo.
Hij,zij,staat thuis.
Heb het Givi windscherm weer geplaatst,werd helemaal gek van de turbulenties van het lage scherm.De kunststof bevestingingsboutjes zijn bij dit model vervangen door stalen exemplaren.
 

Bijlagen

  • IMG_20210304_102118.jpg
    IMG_20210304_102118.jpg
    300,2 KB · Weergaven: 29
Best scooter lief hebbers, ik krijg volgende week mijn xmax 300 nu hoor ik dat deze minder snel op trekt dan mijn Honda pcx 150 heeft iemand hier ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Best scooter lief hebbers, ik krijg volgende week mijn xmax 300 nu hoor ik dat deze minder snel op trekt dan mijn Honda pcx 150 heeft iemand hier ervaring mee.
Voor mijn xmax300 had ik een sh150 en daarvoor een pcx 125. Ik heb zelf het idee dat de xmax300 sneller op gang is. Ik zou zeggen probeer het gewoon. En als het allemaal niet snel genoeg gaat, er is genoeg te koop. Maar dan kom je al gauw uit op 500cc of meer.
 
Hoi Framaa, van harte gefeliciciteerd met je nieuwe Xmax 300. Als ik het goed heb dan moet je helaas nog een week wachten voor je hem kan opalen. Dat is een mooie periode om je alvast in te lezen in de ervaringen die wij in dit topic hebben gezet. Er staan ongetwijfeld veel antwoorden op je vragen.
 
Dat denk ik ook.
Dat merk je vooral met inhalen, je bent er zo voorbij. Op de 120km/h zit je behoorlijk snel, daar na kost het wat meertijd, met een SH150 haal je dat alleen met de wind mee, en dan duurt het nog een eeuwigheid. En het benzine verbruik is ook nog eens lager.

Groeten Eip.
 
Hoi Framaa, van harte gefeliciciteerd met je nieuwe Xmax 300. Als ik het goed heb dan moet je helaas nog een week wachten voor je hem kan opalen. Dat is een mooie periode om je alvast in te lezen in de ervaringen die wij in dit topic hebben gezet. Er staan ongetwijfeld veel antwoorden op je vragen.
Hoi, Dankjewel. Ik ben er volop mee bezig om alle berichtjes te lezen, er staan heel veel leuken en handige tips bij. Ik heb ook al een achter spatbord besteld en handvat verwarming er op laten zetten. Het spatbord moet ik nog krijgen en het handvat verwarming wordt er opgezet voor ik hem krijg.
 
Best scooter lief hebbers, ik krijg volgende week mijn xmax 300 nu hoor ik dat deze minder snel op trekt dan mijn Honda pcx 150 heeft iemand hier ervaring mee.
Ik weet niet van wie je dit gehoord hebt,maar die heeft iig wel veel fantasie.
Natuurlijk is de X-Max veeeeel sneller:)
Waar heb je trouwens het achterspatbord besteld,Alie?
 
Ik weet niet van wie je dit gehoord hebt,maar die heeft iig wel veel fantasie.
Natuurlijk is de X-Max veeeeel sneller:)
Waar heb je trouwens het achterspatbord besteld,Alie?
De verkoper van motorsport Wormerveer vertelde mij dat ze even snel zijn met optrekken alleen rijd de xmax iets harder. Ik heb mijn spatbord besteld bij Wish.
 
Ik heb hiervoor een pcx 150 gereden. Bij 0-50 zal het qua acceleratie niet veel schelen en was de pcx best rap. Daarboven ging het snel omlaag qua acceleratie. Echt boven de 100 kwam ik eigenlijk nooit (alleen met wind in de rug of bergaf :P ). Waar de xmax tot de 120 (topsnelheid heb ik nog niet geprobeerd want heb hem net pas ingereden haha) gewoon lekker door trekt. Ook bergop of met iemand achterop heeft de pcx wat meer moeite dan de xmax ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor een pcx 150 gereden. Bij 0-50 zal het qua acceleratie niet veel schelen en was de pcx best rap. Daarboven ging het snel omlaag qua acceleratie. Echt boven de 100 kwam ik eigenlijk nooit (alleen met wind in de rug of bergaf :P ). Waar de xmax tot de 120 (topsnelheid heb ik nog niet geprobeerd want heb hem net pas ingereden haha) gewoon lekker door trekt. Ook bergop of met iemand achterop heeft de pcx wat meer moeite dan de xmax ;)
Mijn pcx rijd op de teller iets boven de 120km maar hier kan je volgens mij nog wel 10km vanaf halen om op de echte km te komen. Ik neem aan dat de xmax in ieder geval stabieler is dan de pcx op de snelweg kwa wegligging.
 
Wonen er ook mensen met een xmax in de omgeving van Purmerend die op deze forum berichten schrijven???
 
Nou dat was toch niet helemaal waar bij mij. De bijgeleverde afstandsringetjes past niet in gaten van het spatbord dus die moest ik wat uitruimen. Dat kleine gat waar de carterbout in gaat moest ik zelfs van 6 mm naar 8 mm uitboren. Ook bij de achterbrug klemde het spatbord waardoor het spatbord ook niet goed te richten was en dat heb ik wat uit gevijld. Maar hij zit nu. O ja, en een week geleden ook maar een nog super mooie Akrapovic 2e hands op de kop getikt.
Mijn Xmax is weer helemaal happy:]*O* (voorlopig dan)
Hoi Bert. Ik heb ook een spatbord gekocht, maar nu is mijn vraag moet ik de uitlaat en of ander dingen verwijderen voor dat ik het spatbord er op kan zetten.
????
 
Terug
Bovenaan Onderaan