De nieuwe Yamaha Xmax 300

Nog geen melding gevonden bij Moto-recalls. Leest yamaha.nl hier mee?
in de US of A alleen melding van een losse reflector 🥴
Nee idd. Nou weet ik niet of het voor alle x maxxen geldt of alleen voor de Aziatische? Weet ook niet of dat nog verschil uitmaakt, dus waar ze van de band rollen. Je zou haast zeggen als ze verschillende meldingen krijgen van dit voorval dat ze een terugroepactie uitzenden. Misschien toch tzt ff checken, al is het maar voor het gevoel
 
Holy shit ja 😡.

Als de loctite vergeten is, is het misschien een bepaalde batch, als Yamaha sowieso geen loctite gebruikt kun je wachten totdat het een keer fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ja als je naar pagina 61 gaat dan staat er zo'n gevalletje. Ook losgelopen bout die de boel heeft beschadigd.
Wellicht dat dit pas bij hogere kilometerstanden gaat optreden. De meeste zullen dit niet halen en hoopt meneer Yamaha, dat de bui stilletjes overtrekt. Bij ikrijgoedkoop was dit na 25000 km.
Hij gaat voor de 100000 begreep ik. Maar misschien heeft @ikrijgoedkoop nog meer info over dit onderwerp.
 
Holy shit ja 😡.

Als de loctite vergeten is, is het misschien een bepaalde batch, als Yamaha sowieso geen loctite gebruikt kun je wachten totdat het een keer fout gaat.
Ja het kan zo zijn dat het een bepaalde batch is wat jij zegt. Weet ook niet hoeveel dit is voorgevallen op al de verkochte x maxxen. Als het echt een risico zou vormen denk ik dat er een terugroepactie voor zou komen. Maar het loont wel om het toch ff te checken denk ik. Weet ook niet of perse een langere bout nut heeft. Gewoon flink Loctite erop en op het juiste aanhaalmoment vast zetten (misschien nog een tikkie extra)
 
Wellicht dat dit pas bij hogere kilometerstanden gaat optreden. De meeste zullen dit niet halen en hoopt meneer Yamaha, dat de bui stilletjes overtrekt. Bij ikrijgoedkoop was dit na 25000 km.
Hij gaat voor de 100000 begreep ik. Maar misschien heeft @ikrijgoedkoop nog meer info over dit onderwerp.
Ja precies laten we het hopen want dan heb ik nog ff (staat nu op 5k bij mij) maak me niet direct zorgen maar hou het wel in mn achterhoofd om het toch ff te checken als ik tijd heb
 
Maar op de exploded view van pagina 61 staat wel LT bij het desbetreffende boutje, mag aannemen Loctite?

1692467490573.png
 
Volgende week mijn zwarte XMax ophalen. Hoogscherm en handvatverwarming erbij besteld, hopelijk veel plezier aan dit mooie fiets beleven. 🤗. En geen problemen met de nokkenas krijgen….
Mooi ding hoor! Ga je veel plezier van hebben 👍
 
Maar dan zou het niet los mogen lopen, mits chef cilinderkop-san de Loctite vergeten is 8)7
Nee klopt, dat zal niet moeten maar mn andere motor (Tenere 700) heb ik ook nieuw gekocht en kwam tzt ook achter kleine slordigheden die ze vanuit de fabriek beter hadden moeten doen. Ik wil maar zeggen dat het ook niet heilig is wat ze in een fabriek doen. Die kwamen trouwens in het Frankrijk van de band, misschien die x maxxen ook? Het blijft gissen dus ik denk de kortste klap is zelf ff checken
 
Dat probleem met de nokkenas bout heb ik eind julli 2021 gehad. Even teruglezen in dit topic dan vind je mijn verhaal wel. Het is toen keurig door Yamaha vergoed. Nu ik dit zo lees; ik wist niet dat het vaker voorkomt. Bij mij scooter gebeurde het biij 25.000 km. Zit nu tegen de 50.000 aan en nog geen last weer.
 
Zit geen blauwe Loctite in het schroefgat, wel oranje spul :?.

Misschien dat Yamaha het met de Euro5 variant opgelost heeft, zijn toen toch wat technische verbeteringen doorgevoerd?
 
Dit zijn de kunstof busjes die ik gebruikt heb. Inbus maat weet ik niet zo uit mn hoofd maar als je ze er ff uit draait dan kan je met dat voorbeeld ff naar de bouwmarkt gaan om langere te halen. Succes!
Hee. Zijn dit busjes die je ook kan gebruiken om je tv beugel op te hangen? Ik heb ze nog ergens liggen van Vogels.
 
Zit geen blauwe Loctite in het schroefgat, wel oranje spul :?.

Misschien dat Yamaha het met de Euro5 variant opgelost heeft, zijn toen toch wat technische verbeteringen doorgevoerd?
Ja dat klopt wel want volgens mij gebruikt Yamaha voor dit soort dingen Loctite bond no 1215 en die is oranje geloof ik.
 
Ja dat klopt wel want volgens mij gebruikt Yamaha voor dit soort dingen Loctite bond no 1215 en die is oranje geloof ik.
Dat is, naar wat ik weet, vloeibare pakking. Dat smeer je geloof ik niet op schroefdraad. De rode loctite is 271 En 266.
Bijgevoegd 54 pagina’s long read over loctite op Advrider.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal, ik heb een andere vraag, misschien weten jullie dit. Het originele scherm is met mijn 1,93 aan de lage kant. Het hoge Givi scherm is 20 cm hoger dan het originele scherm (73,5 cm). Ik heb het originele hoge Yamaha Xmax scherm besteld, maar kan niet vinden hoe hoog dit scherm is. Weet iemand dit? Gr. Michel
 
Beste allemaal, ik heb een andere vraag, misschien weten jullie dit. Het originele scherm is met mijn 1,93 aan de lage kant. Het hoge Givi scherm is 20 cm hoger dan het originele scherm (73,5 cm). Ik heb het originele hoge Yamaha Xmax scherm besteld, maar kan niet vinden hoe hoog dit scherm is. Weet iemand dit? Gr. Michel
Ik kan daar ook geen informatie over vinden. Ik weet wel dat ik een proefrit maakte met dit scherm. Veel te veel gebulder langs mijn helm. Dus gekocht et het originele scherm er op layen zetten. Ik ben 1.78, dat zal wel uitmaken denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan