De nieuwe Yamaha Xmax 300

Er zat een origineel hoog Yamaha scherm op.
Net als deze.
1692540317236.png
 
Ok, deze heb ik erbij besteld. Twijfel of dit de juiste maat is. Kan jij toevallig de lengte meten of heb je het scherm al van de gand gedaan?
 
Dat scherm heb ik direct er af laten halen en een standaard scherm laten monteren. Dus nee, die heb ik niet. En ook geen maten helaas.
 
Als ik dit forum zo doorlees is de achtervering gemaakt voor Dik Trom en andere zwaargewichten; welke schokbrekers zijn aan te bevelen voor een weltergewicht als ik (69kg)?
 
Dan zou je eens een proefrit moeten maken. Ik had een maand geleden nog een Kawasaki J300 en ik merk wel een wereld van verschil met de Yamaha.
 
Oh ja zeker.
De Yamaha rijdt soepeler en meer ontspannen.
Ik moest wel even wennen aan de zithouding van de Xmax.
Ik kan mijn helm met Cardo onder de buddy leggen. Dat kon niet in de J300.
 
Ik ben op zoek naar deze handkappen zoals op de foto. Ik kan ze nergens vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_4286.png
    IMG_4286.png
    148,1 KB · Weergaven: 4
Ik ben op zoek naar deze handkappen zoals op de foto. Ik kan ze nergens vinden.
Het misstaat niet. Lijkt wel orgineel Yamaha. Zou het niet weten waar ze vandaan komen. Ik heb voor de winter verwarmde handschoenen die ik aansluit op 12v. Is iedere euro waard als je het mij vraagt.
 
Misstaat zeker niet. Vind ze erg mooi staan.
Die van Puig vind ik niet er bij passen.
Misschien wel als je dezelfde kleur scherm van Puig hebt.
 
Het misstaat niet. Lijkt wel orgineel Yamaha. Zou het niet weten waar ze vandaan komen. Ik heb voor de winter verwarmde handschoenen die ik aansluit op 12v. Is iedere euro waard als je het mij vraagt.
Ik heb verwarmde handvatten op de Iron Max.
En ik vraag me af hoe lang die batterijen meegaan van de verwarmde handschoenen. En in de zomer: dan mag je ze niet leeg laten lopen las ik. Dan zou je ze ook af en toe moeten laden denk ik?
 
Ik heb verwarmde handvatten op de Iron Max.
En ik vraag me af hoe lang die batterijen meegaan van de verwarmde handschoenen. En in de zomer: dan mag je ze niet leeg laten lopen las ik. Dan zou je ze ook af en toe moeten laden denk ik?
Ik heb verwarmde handschoenen met batterij van Gerbing, met de batterij in de manchet. Ik heb ze nu 2 jaar (in 2 winters gebruikt)
Je hebt 3 standen van verwarming, en uiteraard is de batterij sneller leeg op een hogere stand.

Ik heb de 2Ah batterijen en gebruik ze in de winter op de middelste stand, die is warm genoeg. De hoogste stand heb ik nog niet gebruikt.
In de winter maak ik tochtjes van maximum een tweetal uur. Op die middelste stand heb ik nog nooit een lege batterij gehad. Hoelang ze het uithouden weet ik dus niet.

Wat betreft bewaring van de batterijen als ik de handschoenen niet gebruik: ik laad de batterijen op tot ze volledig gevuld zijn en dan leg ik die weg tot ik ze maanden later weer wil gebruiken. Dan hang ik ze de avond ervoor aan de lader. Dat is alles. Dus ik laad ze niet tussentijds op.

Ze liggen alweer enkele maaanden in de kast en ik heb ze zonet uit nieuwsgierigheid aan de lader gehangen. Op de lader brandt de groene led, maw: de batterijen zijn nog volledig opgeladen.

Ik ben best tevreden met die Gerbing handschoenen. Ze lossen het probleem van verkleumde handen in de winter op, maar ze zijn wel minder soepel dan mijn zomerhandschoenen, wellicht is dat onvermijdelijk, en dus verkies ik mijn zomerhandschoenen van zodra dat kan. Mijn zomerhandschoenen zijn Five Stunt Evo Black handschoenen.
 
Ik heb Dane verwarmde handschoenen. Ik denk 2 seizoenen incidenteel gebruikt. Batterijen zijn nog goed, maar de handschoenen werken niet meer. Brrr. Geen Dane meer voor mij. Vandaag de XMax opgehaald. Dit rijdt goed zeg.
 

Bijlagen

  • IMG_1503.jpeg
    IMG_1503.jpeg
    193,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1501.jpeg
    IMG_1501.jpeg
    446,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1504.jpeg
    IMG_1504.jpeg
    279,7 KB · Weergaven: 9
@mish Ah jij heb 'm gekocht! Ik zag de nieuwste al staan in de showroom, de importeur heeft 'm helaas nog niet. Anders had ik 'm ook al wel gereden. Veel plezier er mee!
 
Ik heb verwarmde handvatten op de Iron Max.
En ik vraag me af hoe lang die batterijen meegaan van de verwarmde handschoenen. En in de zomer: dan mag je ze niet leeg laten lopen las ik. Dan zou je ze ook af en toe moeten laden denk ik?
Ja ik moet bekennen dat ik een verwarmde jas heb van macna en daar sluit ik de handschoenen weer op aan. 12v wordt gewoon een stuk warmer dan 7.4v (van de batterijen) ik gebruik mn handvat verwarming nooit meer want had als nog last van dooie vingers. In je handpalm voel je het wel een beetje opwarmen maar mn vingers vriezen er alsnog af als het echt koud is. De batterijen gebruik ik overigens nog wel maar puur voor op de fiets in de winter.
 
Ik heb Dane verwarmde handschoenen. Ik denk 2 seizoenen incidenteel gebruikt. Batterijen zijn nog goed, maar de handschoenen werken niet meer. Brrr. Geen Dane meer voor mij. Vandaag de XMax opgehaald. Dit rijdt goed zeg.
Mooi ding zeg! Hoor graag wat straks je vergelijk is t.o.v. de SH. Zag ook dat vd kuinder zo'n zelfde heeft staan door een afzegging? Veel plezier ermee!
 
Ik heb verwarmde handschoenen met batterij van Gerbing, met de batterij in de manchet. Ik heb ze nu 2 jaar (in 2 winters gebruikt)
Je hebt 3 standen van verwarming, en uiteraard is de batterij sneller leeg op een hogere stand.

Ik heb de 2Ah batterijen en gebruik ze in de winter op de middelste stand, die is warm genoeg. De hoogste stand heb ik nog niet gebruikt.
In de winter maak ik tochtjes van maximum een tweetal uur. Op die middelste stand heb ik nog nooit een lege batterij gehad. Hoelang ze het uithouden weet ik dus niet.

Wat betreft bewaring van de batterijen als ik de handschoenen niet gebruik: ik laad de batterijen op tot ze volledig gevuld zijn en dan leg ik die weg tot ik ze maanden later weer wil gebruiken. Dan hang ik ze de avond ervoor aan de lader. Dat is alles. Dus ik laad ze niet tussentijds op.

Ze liggen alweer enkele maaanden in de kast en ik heb ze zonet uit nieuwsgierigheid aan de lader gehangen. Op de lader brandt de groene led, maw: de batterijen zijn nog volledig opgeladen.

Ik ben best tevreden met die Gerbing handschoenen. Ze lossen het probleem van verkleumde handen in de winter op, maar ze zijn wel minder soepel dan mijn zomerhandschoenen, wellicht is dat onvermijdelijk, en dus verkies ik mijn zomerhandschoenen van zodra dat kan. Mijn zomerhandschoenen zijn Five Stunt Evo Black handschoenen.
Dan zijn dat wel goede batterijen in de Gerbing!
Ik zal deze aankomende 'winter ' aankijken of de handvatverwarming zal helpen. Ik heb net een beenkleed binnen van Tucano Urbano en dat zal ook veel schelen. Nu alleen nog de handkappen aanschaffen.
De Givi 2115 passen niet helaas. Ik las op dit forum dat er een bout M8 in moet.
Het schijnt dat de Motech Kobra Kit voor de Yamaha MT 10 wel passen.
Wie heeft die op z'n Xmax 300?
 
Laatst bewerkt:
Iemand had 'm inderdaad afgezegd, ik neem aan dat het deze is.
Ooh, dit zou wel kunnen. Denk dat ik gelukkig heb gehad gezien de wachttijden, ik wilde precies een zwarte Techmach. Gisteren 300 km gereden, had niet verwacht dat dit zo goed zou gaan. Stabiel, soepel, prettige connectie telefoon/ motor, comfortabel. Daarnaast ook een eyecatcher. De SH was wendbaarder en sneller, maar de koppeling was ook iets bokkiger. Grootste opvallende verschil? Het verbruik! Sh deed 1:23, de Yamaha zit op 1:33 met dezelfde rijstijl. Heel bizar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan