Ik heb de carterpan er ook maar eens onderuit gehaald, dat was volgens mij nog nooit gebeurd.
Dat was niet helemaal voor niets. Deze pannen lopen nooit helemaal leeg dus er was wat zwarte meuk verzameld. Ik kwam gelukkig geen zaken als paspennen tegen.
Ik heb van de week mijn neef aan de andere kant van het dorp bezocht, na de vervanging van de startmotor. Het starten gaat feilloos. Wel met meer bijgeluiden als de Bosch. Hij sleurt hem nu lachend rond. Maar bij het eerste stoplicht liep hij beroerd, bij het tweede stoplicht sloeg hij af en kreeg ik hem bijna niet meer aan. Met verhoogd toerental maar doorgereden. Na een uurtje ouwehoeren starte hij weer feilloos, liep wel wat bokkig, maar ok.
Later de stationairsproeiers maar uitgemest en een oplossende benzineslang vervangen. Tijdens deze exercitie kwam ik er achter dat één van de choke kabels uit het busje geschoten was. Die stond dus constant open. Dat zal met het vervangen van de startmotor gebeurd zijn.
Gisteren maar een echt rondje gereden van een kilometer of 100. Er moet nog wat fijnafstemming gedaan worden maar het is weer een hele leuke motor geworden. Natuurlijk ook even de obligate foto bij de Neckermolen gemaakt.
Ik heb intussen ook mijn neef aangestoken. Zijn R60/7 rookt als een oordeel, ook na "revisie". Daar hebben we nu ook maar een stel R80 Nicasil cilinders voor opgedoken. Binnenkort maar eens vervangen als de spullen binnen zijn.
Ik heb er ook een 800 opgezet. Maar de Bosch startmotor gooit hem inderdaad langzaam rond. Zelfs met een voetpakking van 2mm. Dus ik denk dat er ook een valeo moet komen.