De ultieme 600-800cc naked

De ultieme 600cc naked is voor mij de

  • Ducati Monster 696

    Stemmen: 7 8,0%
  • Honda CB600F Hornet

    Stemmen: 5 5,7%
  • Kawasaki Z750

    Stemmen: 33 37,9%
  • Suzuki GSR600

    Stemmen: 4 4,6%
  • Triumph Street Triple

    Stemmen: 30 34,5%
  • Yamaha FZ6 S2

    Stemmen: 1 1,1%
  • Wablief? De ... natuurlijk

    Stemmen: 7 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    87

proost

Die hard MF'er
21 jun 2006
471
0
Lier - België
Gewoon stemmen :) ik wil iedereen zijn mening wel eens horen.
Het grote verschil is vooral dat er enkele geen ABS hebben, en dat is misschien wel een interessante optie tegenwoordig? Zijn er nog andere merken in deze klasse? Qua betrouwbaarheid is misschien de Honda de slimste keuze? Moeilijke keuze!

DucatiMonster696.jpg

HondaCB600FHornet.jpg

KawasakiZ750.jpg

SuzukiGSR600.jpg

TriumphStreetTriple.jpg

YamahaFZ6S2.jpg
 
ik vind ze bijna allemaal lelijk als ik eerlijk moet zijn. te hoekig, te brede schouders, te gedrongen...

doe mij maar een wat oudere naked, bandit of een ouder model Z750
 
Laatst bewerkt:
Qua looks is het zéker de Z750, maar de funfactor is op de speed triple wel het hoogste denk ik zo. :Y
 
ik vind ze bijna allemaal lelijk als ik eerlijk moet zijn. te hoekig, te brede schouders, te gedrongen...

doe mij maar een wat oudere naked, bandit of een ouder model Z750
Ik ben ook zo niet voor de moderne motor, maar aangezien ik liever nieuw koop.. is er weinig keuze, en ik kan wel leven met zo'n hoekige dingen
 
Ik ben ook zo niet voor de moderne motor, maar aangezien ik liever nieuw koop.. is er weinig keuze, en ik kan wel leven met zo'n hoekige dingen
keuze genoeg hoor, ook aan minder hoekige dingen :)
nieuwe bandit heeft niet zo'n extreme styling, Yamaha XJR1300 (ja, die heeft het dubbele aantal cc's, ik weet het)
 
Laatst bewerkt:
In de lijn van de hoekige nakes komt er waarschijnlijk een wat meer vloeiend broertje bij.
Las op www.motorradonline.de dat er wellicht een "Neues Diversion" op komst is.

Op de foto op de site ziet ie er in vergelijking tot bovenstaand moois wat ronder uit. Het zadel lijkt mij zelfs ronduit breed.

Natuurlijk is het afwachten hoe dit alles in de showroom komt en belangrijker hoe ie rijdt. In dat kader is het wellicht ook geen medestrijder in de lijst.
 
is dat niet een beetje veel concurrentie voor de FZ-6, die uit dezelfde stal komt?
op zich wel geinig ding.
hoewel het wel wat meer budget zal zijn met minder vermogen vermoed ik....(en dus ook een gunstiger aanschafprijsje)

edit: iets te snel gereageerd.
78 pk en 6000 euro, das best ok! en als ik het lees als optie met abs leverbaar (pluspunt!)
 
Laatst bewerkt:
Vanwege de laaiend enthousiaste reviews van de street triple.. Echter zelf zou ik nu ab-so-luut een brommer mèt ABS nemen... Z750 wordt 't dan. (Of de fazer, die twee testrijden!)
 
Laatst bewerkt:
Vanwege de laaiend enthousiaste reviews van de street triple.. Echter zelf zou ik nu ab-so-luut een brommer mèt ABS nemen... Z750 wordt 't dan. (Of de fazer, die twee testrijden!)
Ik zit maar te hopen dat de street ook ooit als optie ABS krijgt, want stiekem gaat mijn voorkeur toch ook daar naartoe :Y
 
Zijn er ook mogelijkheden om achteraf op een fiets abs te zetten...? Zal vast niet makkelijk gaan, maar je weet maar nooit...
 
zonder enige twijfel de striple. mijn broertje heeft een gsr 600, mijn beste maatje een nieuwe hornet 600 en die hebben allebei de zelfde mening *D . hadden alleen allebei geen zin in de ultra lange wachttijden voor een street triple.
qua looks scoort de z750 bij mij heel erg hoog maar qua rijgedrag komt die op een laatste plaats. persoonlijke top drie is : 1 street triple 2 gsr 3 hornet
 
de meerderheid van de mensen die hebben gestemd, die hebben zelf een speedtriple of street....

als ik er eentje had zou ik ook daarop stemmen...


dat zegt verder niks over "de ultieme" fiets...
 
Terug
Bovenaan Onderaan