wel interessant, over V-Power, het schjint dus echt te werken, ik las een stuk in autovisie waarin ze een echte test deden met smart's op rollerbanken enzo, drie tankjes leeg rijden en dan weer testen, dit ook met een controle auto. koppel en vermogen nam daadwerkelijk toe.
Ik tank dus nu maar een paar tankjes v power met mn guzzi
En over die toevoegingen: ik vorige week toevallig een blik Lynn's carb cleaner drin gekeild ivm slecht lopen en verstopt zitten carbs, nou mooi dat ze dus alsnog openmoesten. ik geloof er niet echt in, toch werken sommige van die dingen in een aantal situaties wel. welke producten in welke situaties is voor de meeste onder ons een raadsel.
met wat voor brandstof werd die V-power vergeleken?wel interessant, over V-Power, het schjint dus echt te werken, ik las een stuk in autovisie waarin ze een echte test deden met smart's op rollerbanken enzo, drie tankjes leeg rijden en dan weer testen, dit ook met een controle auto. koppel en vermogen nam daadwerkelijk toe.
Ik tank dus nu maar een paar tankjes v power met mn guzzi
En over die toevoegingen: ik vorige week toevallig een blik Lynn's carb cleaner drin gekeild ivm slecht lopen en verstopt zitten carbs, nou mooi dat ze dus alsnog openmoesten. ik geloof er niet echt in, toch werken sommige van die dingen in een aantal situaties wel. welke producten in welke situaties is voor de meeste onder ons een raadsel.
Een hoger octaangehalte mag je altijd in je motor gooien. Motoren die op 91 ron kunnen rijden, doen het ook goed op 100 ron.Inderdaad de Duitse heeft een octaan gehalte van 100, de Nederlandse is gewoon 95, zeg maar gerust Pura met een V geschreven. Straks op vakantie in DLD ga ik dus wel ff die V tanken, hehe. De mijnes is toch geschikt voor 98, en het blijkt wel dat de Duitse eigenlijk alleen geschikt is voor motoren die op 98 mogen rijden (ook koekblikken).
Een hoger octaangehalte mag je altijd in je motor gooien. Motoren die op 91 ron kunnen rijden, doen het ook goed op 100 ron.
klinkt logisch dat 91 beter brandt, door hogere compressie moet je eigenlijk een vlamvertrager maken omdat het goedje anders te vroeg verbrandt, dus hoger octaan is later verbranden.Nee dus.
In principe brandt 91beter dan 100. Door de lage compressie (die compressieverhouding waarom er dus 91 in moet) brandt het vlamfront een stuk trager met als gevolg dat-ie slechter loopt. Nou krijg ik er weer onwijs veel over me heen die tegen de voorschriften anders tanken en van mening zijn dat hun motor beter loopt met afwijkende benzine: (Afbeelding)
Nee dus.
In principe brandt 91beter dan 100. Door de lage compressie (die compressieverhouding waarom er dus 91 in moet) brandt het vlamfront een stuk trager met als gevolg dat-ie slechter loopt. Nou krijg ik er weer onwijs veel over me heen die tegen de voorschriften anders tanken en van mening zijn dat hun motor beter loopt met afwijkende benzine: (Afbeelding)
Gootsteenontstopper moet je niet gebruiken iignog nooit iets gebruikt.. :x
in januarie begonnen
iemand tips?
...
OK maar hoeveel scheelt het?
...
water ook niet..Gootsteenontstopper moet je niet gebruiken iig
dabedoelik, volgens mij merk je als gemiddeld motorrijder geen verschil. Alleen de echte experts onder ons (Bij lange snelwegritten (duitsland) merk ik wel verschil tussen 95 en 91. Met 91 lijkt het alsof je iets meer vermogen hebt. Maar dat kan natuurlijk net zo goed verbeelding zijn of gewoon schonere brandstof, blijft moeilijk te zeggen.
...
Ben het overigens wel met Robje's theoretische uitleg eens.