Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo kogel is door de kerk en ik heb na 3 maanden veel stress door stilvallen/uitvallen /startproblemen afscheid genomen van de T max met een bittere/vieze smaak.
Morgen haal in een nw Honda NC X 750 Dtc op
Stator weerstandwaarde:
0.225–0.275 Ω bij 20 °C
Als je denkt dat je dynamo kapot is dan kan je die voor de zekerheid toch even eerst beter gaan doormeten.
Ga als volgt te werk:
Multimeter instellen in laagste standje weerstand meten.
Neem de stekker los vanuit het motorblok aan stator zijde en meet vervolgens de weerstandwaarde op aan de 3 witte draden die op de die stekker aan motorblok zijde zitten.
In alle combinaties dien je de volgende weerstandwaarde te meten:De doormeet draad combinaties zijn:
• Rode meetpen multimeter →
Wit “1”
• Zwarte meetpen multimeter →
Wit “2”
• Rode meetpen multimeter →
Wit “1”
• Zwarte meetpen multimeter →
Wit “3”
• Rode meetpen multimeter →
wit “2”
• Zwarte meetpen multimeter →
Wit “3”
[afbeelding]
Alles oké bevonden met de stator waardes, dan kun je de spanningsregelaar/gelijkrichter
als mogelijke verdachte gaan onderzoeken.
p.s.
Gemakshalve ga ik er maar even van uit dat je een model 2008 hebt?
Mvg. Jan
Biker020@
Ben nu een week en 700 Km onderweg met de Honda 750 X dtc en moet zeggen dat het prima rijd
Het is totaal niet te vergelijken met een T max omdat het een automaat is met verschillende modus.waarbij je met veel bottom power(langeslag en 270 Gr krukas)veel minder toeren draaid dan op een scooter.
Ik toer/rij meestal in de D modus (langzaamste)en rijd dan in zesde versnelling met verkeer mee 3000 tpm en verbruik is dan rond de 3,3 op 100 km.,max koppel is al bij 4500 tpm
Het andere verschil met de T max is de veel betere en comfortabele wegligging op slechte klinkerweg
Voorts is het standaard geluid al heel mooi en klingt het als een amerikaanse sleeper door lage toeren
Het zij beide 2 cilinders doch de beleving is geheel anders en het voordeel is dat je ten alle tijde met de flippers kunt bij en terugschakelen indien gewenst en desnoods in manuel kunt schakelen.
Ik mis de T Max in het geheel niet,blij deze keuze te hebben gemaakt ook
Hoi Jan,
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb vanmiddag toch maar de kappen weggehaald om bij de spanningsregelaar te komen, en ja hoor 1van de witte kabels in de connector die op de SPR zit is doorgebrand ( 3 witte kabels 1 zwarte 1 rode die zitten in de witte connector).
Op zoek gegaan naar de connector behuizing bij verschillende automateriaal zaken maar deze niet kunnen vinden, toen maar de doorgebrande kabel uit de connector gehaald deze schoongemaakt en een nieuwe kabelschoen geplaatst en weer in de witte connector geplaatst en deze weer aangesloten op de SPR.
Motor gestart met 12.4v op de accu en dit loop op naar 13.8 bij ongeveer 5000 toeren, heb de dynamo niet kunnen doormeten omdat de multimeter het niet deed maar volgens mij is het probleem opgelost..
Ps. Ik denk dat de oorzaak van de doorgebrande kabel komt door aftermarket alarm die ik 2 maanden geleden heb ingebouwd.
Ps. Ik denk dat de oorzaak van de doorgebrande kabel komt door aftermarket alarm die ik 2 maanden geleden heb ingebouwd.
Nog wel aardig geld natuurlijk.Vraagje:
Mijn zadel blijft niet meer omhoog staan. Beide gasveren geven te weinig tegendruk wat resulteert in het naar beneden vallen van het zadel. Nu kosten deze gasveren 78 euro per stuk wat ik veel geld vind.
Heeft iemand een creatief idee hie dit anders op te lossen?
Er is al veel over de J.Costa geschreven maar is er iemand die zijn ervaring kan delen met het verschil tussen een J.Costa of de originele vario met Dr.Pully rollen? Mijn J.Costa maakt een vervelende vibratie vanaf de 100 km/h.
Dus zitot eraan te denken de originele er weer op te zetten.
Heeft een van jullie (T-Max rijders) wel eens overwogen om de originele uitlaat aan te passen?
Als je achter in de uitlaat kijkt, dan zie je na ongeveer 30cm de pijp weg buigen. Met een hele lange boor kun je hier een gat in boren. Dan kom je in de middelste kamer terecht. Dat moet een heel ander geluid op leveren.
Een aftermarket uitlaat aanschaffen voor meer dan €600 kan altijd nog.
Het is maar de vraag of je het geluid dan mooier vindt. En standaard uitlaten zijn vaak niet goedkoop, ook niet in vergelijking met kwalitatief hoogwaardige aftermarket uitlaten.
Dan zou ik eerder een goedkopere uitlaat zoeken of misschien een gebruikte, maar niet gaan boren in de originele. Maar goed het is jouw scooter en uitlaat.