Deal gesloten met rijschool...wat denken jullie ervan?

22 mei 2015
9
0
Hoi,

Ik heb vandaag een gesprek gehad met een rijschool. Deze heeft mij het volgende aangeboden.

12 lessen van in totaal 12 uur en het afleggen van beide examens. De prijs die ik met hen heb afgesproken is 350 euro (dit is inclusief Eigen Verklaring).

Het idee is dat ik 6 uur AVB doe en vervolgens examen, en dan weer 6 uur voor AVD.
Los van het pakket koop ik vervolgens lessen aan voor 39 euro per uur daar bovenop. Dus 6 uur + x aantal uur en vervolgens examen.

Mijn vraag is of dit een marktconforme prijs is? Nadeel is wel dat ik niet in mijn eentje aan het lessen ben maar in een klein groepje. Mijn zorg is dat ik met slome slakken te maken krijg binnen de groep die hun voertuig als mijn tante besturen B| . Is dit een reeele zorg?
 
Ik was 65 euro kwijt voor 1,5 uur, dit was vaak 1 op 1 les, en soms les met een andere leerling.
maar 350 euro, voor 12 uur les + beide examens.. is wel een heel goede prijs?

een AVD examen alleen kost al 220 euro bij de meeste rijscholen.
 
Voor het lessen zit je volgens mij wel goed!
En ook als je in een groep de lessen volgt, gewoon je eigen ding doen of niet soms. Je eigen oefening oefenen en als je die kan, gewoon met de instructeur praten en op naar de volgende. Je zult misschien meer moeite hebben met de ene oefening dan de ander (en dat is voor een ieder van jouw groepje ook weer zo)!
 
350 euro is geen marktconforme prijs... dat is er een heel eind onder. meer een prijs voor een brommer rijbewijs. 12 uur is niet veel hoor. ik ben benieuwd of dat genoeg tijd is om jou te laten slagen.
 
Ik heb ook maar 6 lesjes van 2 uur gehad hoor. En dan nog een uurtje voor het examen op een andere motor, om de examenmotor te leren kennen. En ik kan nog steeds niet rijden. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan