R850RT is een zware motor!!!!!
Kom je daar nu bij
Zeker als je ermee rijdt is het helemaal geen zware motor meer, als je hem optilt misschien jah
Zeker gelezen op kenteken dl 1AR850RT is een zware motor!!!!!
een 850RT weegt evenveel als een 1150RT
een 1150RT is en blijf een log beest
mijn ervaring zegt: als je ermee rijdt, geen probleem, maar bij korte trage manoeuvres is het een zwaar geval. Bij kort draaien, voetje verkeerd zetten, ligt hij vlugger op de grond dan je lief is.
maar ja, wie ben ik, met mijn sportieve gezonde leefstijl ben ik maar een mens van 70kg, een heel verschil met de gemiddelde politieagent van over de 100kg.
Ik dacht dat de R850RT wat zwaarder zou zijn (de R1100RT die ik had was rond de 270 kg rijklaar, en veel gewichtsverschil kan er haast niet zijn?). Maar verder wel eens, die dingen rijden en sturen onwaarschijnlijk gemakkelijk, de zitting kan omlaag en ze zijn super-licht op de bok te zetten. Het hoge gewicht is misschien wel meer merkbaar bij manouvreren aan de hand, maar goed, toermotoren zijn nu eenmaal wat zwaarder en het bredere stuur helpt ook hierbij alvast.BMW R850 +/- 255 kilo, Deauville +/- 240 kilo.
Waarbij de BMW rijklaar is en de Honda waarschijnlijk zonder vloeistoffen is gewogen.
Je haalt er een vergelijking bij die nergens mee te maken heeft.
Ik schijn redelijk wat ervaring te hebben met BMW's en vind mn een R een erg makkelijk hanteerbare motorfiets, waarbij je het gewicht absoluut niet merkt, ook niet in korte bochtjes, MITS je rijtechniek een beetje in orde is...
Als jij een voetje gebruikt bij een korte draai weet ik daarover al genoeg trouwens....
Blijft mijn eerste advies over, regel 2 proefritjes en niemand beter als zijzelf kan een einduitslag geven
Naar het schijnt heb ik ook redelijk wat ervaring met BMW's, je bent dus niet de enige(alleen loop ik er niet mee te koop)
Heb al heel wat "ervaren" RT-rijders voetjes zien zetten en omver vallen.
Maar ja, wie ben ik, je hebt gelijk, een BMW R850 RT van 282kg (rijklaar met koffers) is NIET ZWAAR, het is een goed handelbare motor, uiterst geschikt voor de iets kleinere persoon. Ook voor de beginner uiterst geschikt, opstappen, starten en knallen maar!! Van het brede zadel hoef je je niks aan te trekken, het lijkt alleen maar alsof je hoger zit. Voor iemand van 1m63 merk je daar absoluut niks van.
Voor verdere vragen wend je je maar tot Baksteen, naar het schijnt heeft hij hier redelijk wat ervaring mee