Demontage motorblok r90s

spaakvelg

Rookie
3 apr 2017
14
0
Ik ben mijn r90s aan het strippen in verband met een grote opknapbeurt.
Uiteraard wil ik het frame laten coaten en moet ik het motorblok uit het frame krijgen.

Ik vroeg mij af welke onderdelen er minimaal los moeten voor ik het blok eruit kan tillen.

Zelf lijkt het me noodzakelijk dat de volgende onderdelen los zijn alvorens het blok eruit kan:

- uitlaten
- bedrading en kabels
- aansluiting cardan

eventueel:
- luchtfilter
- transmissie

Graag een aanvulling als ik noodzakelijk dingen vergeet.
Omdat ik dit op een zonnige dag in de tuin ga/moet doen wil ik op de hoogte zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Begin met een werkplaatshandboek. Als je dat had gehad wist je dat het luchtfilter en de bak er zonder meer uit moeten.
 
Ik ben mijn r90s aan het strippen in verband met een grote opknapbeurt.
Uiteraard wil ik het frame laten coaten en moet ik het motorblok uit het frame krijgen.

Ik vroeg mij af welke onderdelen er minimaal los moeten voor ik het blok eruit kan tillen.

Zelf lijkt het me noodzakelijk dat de volgende onderdelen los zijn alvorens het blok eruit kan:

- uitlaten
- bedrading en kabels
- aansluiting cardan

eventueel:
- luchtfilter
- transmissie

Graag een aanvulling als ik noodzakelijk dingen vergeet.
Omdat ik dit op een zonnige dag in de tuin ga/moet doen wil ik op de hoogte zijn :)

Eerst de tip van Halflive goed doorlezen, en opvolgen. :Y

En is het misschien ook een idee om alles in 1 topic te houden? :t Je hebt nu 7 berichten op M-F, waarvan er 4 een O.P. zijn met de een of andere vraag. Ik bedoel maar, jouw voorwiel moet er nog uit, evenals het achterwiel. Daarna wellicht de voorvork, gevolgd door de achterbrug. Het (achter) hulpframe, enz. enz. enz.
 
Er komen eerst nog twee topics.
Hoe krijg ik de vier boutjes van de kardan los? Voorafgegaan door hoe krijg ik de moeren van de achterbrug los?
Mijn uitlaatmoeren zitten vast, gevolgd door kan ik die schroefdraad repareren?
Of toch vier topics?
Ik ben blij dat ik geen foto's zie. Volgens mij gaat er hier een mooi project ter ziele.
 
Er komen eerst nog twee topics.
Hoe krijg ik de vier boutjes van de kardan los? Voorafgegaan door hoe krijg ik de moeren van de achterbrug los?
Mijn uitlaatmoeren zitten vast, gevolgd door kan ik die schroefdraad repareren?
Of toch vier topics?
Ik ben blij dat ik geen foto's zie. Volgens mij gaat er hier een mooi project ter ziele.
Halflive wel positief blijven 8-)
 
Eerst de tip van Halflive goed doorlezen, en opvolgen. :Y

En is het misschien ook een idee om alles in 1 topic te houden? :t Je hebt nu 7 berichten op M-F, waarvan er 4 een O.P. zijn met de een of andere vraag. Ik bedoel maar, jouw voorwiel moet er nog uit, evenals het achterwiel. Daarna wellicht de voorvork, gevolgd door de achterbrug. Het (achter) hulpframe, enz. enz. enz.

Goed idee ja! Het is al even geleden sinds op een forum actief was. Ik ben in bezit van een handboek en heb deze er dan ook altijd gewoon naast. Zelf ben ik altijd benieuwd naar de mening en of weetjes van de community, dus vandaar de vrij open vragen. Jammer dat meneer halflive zo negatief is maar ik zal nog wel wat foto's voor hem uploaden om het brommen tegen te gaan.
 
Jammer dat meneer halflive zo negatief is maar ik zal nog wel wat foto's voor hem uploaden om het brommen tegen te gaan.
Volgens mij neem je dat verkeerd op. Wat "meneer Halflive" veel ziet, net als anderen (myself included) is dat mensen een forum zien als een gemakkelijke vraagbaak, zonder eerst zelf wat onderzoek te doen. Dan krijg je een topic (of meerdere ;) ) die louter een opeenstapeling van vragen zijn die gemakkelijk te beantwoorden zijn door gewoon even zelf in de materie te duiken.

Hoe ik het zelf aanpak: wphb er bij (die heb je al :t), wphb volgen, foto's maken terwijl je bezig bent, kom je er zelfs met het wphb en zoekwerk online (99% kans dat als het met het wphb niet lukt omdat er iets niet duidelijk beschreven staat, dat iemand anders dat probleem ook heeft gehad) niet, dan naar het forum! Liefst in je eigen project topic, of bv. het Boxertopic: Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

En natuurlijk niet vergeten om de foto's die je gemaakt hebt te gebruiken om hier te posten. We geven graag raad, maar kijken nog liever naar foto's ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij neem je dat verkeerd op. Wat "meneer Halflive" veel ziet, net als anderen (myself included) is dat mensen een forum zien als een gemakkelijke vraagbaak, zonder eerst zelf wat onderzoek te doen. Dan krijg je een topic (of meerdere ;) ) die louter een opeenstapeling van vragen zijn die gemakkelijk te beantwoorden zijn door gewoon even zelf in de materie te duiken.

Hoe ik het zelf aanpak: wphb er bij (die heb je al :t), wphb volgen, foto's maken terwijl je bezig bent, kom je er zelfs met het wphb en zoekwerk online (99% kans dat als het met het wphb niet lukt omdat er iets niet duidelijk beschreven staat, dat iemand anders dat probleem ook heeft gehad) niet, dan naar het forum! Liefst in je eigen project topic, of bv. het Boxertopic: Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

En natuurlijk niet vergeten om de foto's die je gemaakt hebt te gebruiken om hier te posten. We geven graag raad, maar kijken nog liever naar foto's ;)

Met een beetje gezond verstand, een wph en de almighty google kan je een heel eind komen. Op fora kom je altijd verschillende opties tegen voor het aanpakken van een probleem, uiteindelijk moet je zelf je gezond verstand gebruiken welke optie logisch en haalbaar is om het probleem te verhelpen :9
 
Mijnheer halflive heeft al heel wat Cafe racer/Bobber topicz zien starten en nooit zien afmaken. Ik heb al heel wat mooie BMW's en Guzzi's in losse onderdelen achter in een schuurtje zien eindigen.
Als ik 90S lees denk ik aan matching nummers, een steendure tank, speciale stuurstroppen en nog meer spullen die gecombineerd of los heel gezocht zijn. Daar krijgt halflive jeuk van.
Stel daarbij basale vragen zoals hoe gaat het blok er uit met het idee dat dit als eenheid compleet met luchtfilter en bak zou gaan. Dan ruikt halflive een coctail van mooie spullen en een nitwit die dat even naar de eeuwige jachtvelden helpt.
En ja, daar wordt halflive niet vrolijk van. -O-
 
Mijnheer halflive heeft al heel wat Cafe racer/Bobber topicz zien starten en nooit zien afmaken. Ik heb al heel wat mooie BMW's en Guzzi's in losse onderdelen achter in een schuurtje zien eindigen.
Als ik 90S lees denk ik aan matching nummers, een steendure tank, speciale stuurstroppen en nog meer spullen die gecombineerd of los heel gezocht zijn. Daar krijgt halflive jeuk van.
Stel daarbij basale vragen zoals hoe gaat het blok er uit met het idee dat dit als eenheid compleet met luchtfilter en bak zou gaan. Dan ruikt halflive een coctail van mooie spullen en een nitwit die dat even naar de eeuwige jachtvelden helpt.
En ja, daar wordt halflive niet vrolijk van. -O-


+1
Dan kan ie hem beter hier neerzetten maak ik er wel iets orgineels weer van :Y :Y :Y
 
Mijnheer halflive heeft al heel wat Cafe racer/Bobber topicz zien starten en nooit zien afmaken. Ik heb al heel wat mooie BMW's en Guzzi's in losse onderdelen achter in een schuurtje zien eindigen.
Als ik 90S lees denk ik aan matching nummers, een steendure tank, speciale stuurstroppen en nog meer spullen die gecombineerd of los heel gezocht zijn. Daar krijgt halflive jeuk van.
Stel daarbij basale vragen zoals hoe gaat het blok er uit met het idee dat dit als eenheid compleet met luchtfilter en bak zou gaan. Dan ruikt halflive een coctail van mooie spullen en een nitwit die dat even naar de eeuwige jachtvelden helpt.
En ja, daar wordt halflive niet vrolijk van. -O-

KwaSuz ook niet :N -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan