Demper vullen

Reini84

Rookie
27 aug 2018
4
0
Beste mensen

Misschien een hele domme vraag,

Maar is het mogelijk mijn demper/eindstuk te vullen met bijvoorbeeld glaswol of dergelijk?
Dit om het geluid wat te dempen?

De vorige eigenaar heeft namelijk de gehele demper er uit gehaald, er zit niks meer in, het is een holle buis met een deksel erop.

Graag probeer ik dit relatief goedkoop op te lossen aangezien de motor geen nieuwe uitlaat waard is vind ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet
 
Als het dekseltje er af kan zonder sloopwerk en er nog wel een geperforeerde pijp in zit dan kan je er gewoon demperwol in duwen.

Hoeveel is volgens mij te berekenen, te veel of te weinig is niet goed.
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Bedoel je dat pijpje die normaal gesproken in het midden hoort te zitten?
Die zit er namelijk ook niet meer in.

Het is echt een holle buis.

Mvg
 
alleen maar iets van vulling er in proppen gaat niet (lang) werken. je kan er een absorptiedemper van maken maar dan zal je wat meer moeten doen. te eerste een buis met gaatjes er in maken en daar omheen dan demperwol of desnoods staalwol. die buis in het midden is er voor om te zorgen dat de demperwol gefixeerd blijft en niet gaat ophopen voor de uitgang of gewoon door de uitgang naar buiten gaat. als je dat moet gaan laten doen is een goedkope demper kopen waarschijnlijk goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen

Misschien een hele domme vraag,

Maar is het mogelijk mijn demper/eindstuk te vullen met bijvoorbeeld glaswol of dergelijk?
Dit om het geluid wat te dempen?

De vorige eigenaar heeft namelijk de gehele demper er uit gehaald, er zit niks meer in, het is een holle buis met een deksel erop.

Graag probeer ik dit relatief goedkoop op te lossen aangezien de motor geen nieuwe uitlaat waard is vind ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet


Anders haal je een een stukje pijp/waterleiding bij de gamma, boor er gaten in en, bestel uitlaat dempingwol om er omheen te wikkelen.
zo duur is dat spul niet:
https://k-parts.nl/demperwol-keramisch-a-kwaliteit-39-x-61-cm.html
als het nodig is zet je nog een slangeklem op de pijp, onder de deksel dat die niet uit je
demper kan schuiven.

Glaswol helpt tijdelijk, dat vliegt er weer in stukjes uit. heb ik als eens geprobeerd.

of je schroeft er een decibel killer in.

op Aliexpress staan ook goedkope dempers vanaf 12 euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan