michel 1975
Rookie
hallo allemaal,
ik ben sinds een aantal maanden de trotse bezitter van een honda vfr 750 uit 1988.
Een heerlijke motor om lekker te touren en op zijn tijd eens heerlijk gas te geven.
Alleen heb ik 1 puntje wat de pret een beetje bederft.
Bij aankoop van de motor waren de voorvork keerringen lek.
aangezien de motor bij een garage gekocht is dit gewoon hersteld.
Alleen toen ik de motor na de reparatie opgehaald had kwam ik er achter dat de demping wel heel slap was. eigenlijk kun je er gewoon niet normaal een drempel of klinker weg over.
Nou heb ik even de handleiding van de motor er op nageslagen en daar staat in dat de voorvork met luchtdruk op spanning gezet kan worden er zitten nammelijk op allebei de poten een ventiel aansluiting onder een zwarte afdek dop.
maargoed voordat ik de poten onder druk wou zetten toch meer even navraag gedaan bij de garage en die kwam met de melding niet op druk zetten omdat dan de keeringen sneller stuk gaan.
De garage heeft er nu andere olie in de voorvork gedaan om em wat stuger te krijgen.
moet zeggen dit heeft wel een beetje geholpen alleen nog steeds klappert hij bij diepe kuilen in de weg en hoge drempels hij zakt dus nog steeds door zijn demping heen.
Wat nu te doen? toch maar lucht in het voorvork pompen met als risico dat de keeringen sneller stuk gaan?
met vriendelijke groet,
Michel
ik ben sinds een aantal maanden de trotse bezitter van een honda vfr 750 uit 1988.
Een heerlijke motor om lekker te touren en op zijn tijd eens heerlijk gas te geven.
Alleen heb ik 1 puntje wat de pret een beetje bederft.
Bij aankoop van de motor waren de voorvork keerringen lek.
aangezien de motor bij een garage gekocht is dit gewoon hersteld.
Alleen toen ik de motor na de reparatie opgehaald had kwam ik er achter dat de demping wel heel slap was. eigenlijk kun je er gewoon niet normaal een drempel of klinker weg over.
Nou heb ik even de handleiding van de motor er op nageslagen en daar staat in dat de voorvork met luchtdruk op spanning gezet kan worden er zitten nammelijk op allebei de poten een ventiel aansluiting onder een zwarte afdek dop.
maargoed voordat ik de poten onder druk wou zetten toch meer even navraag gedaan bij de garage en die kwam met de melding niet op druk zetten omdat dan de keeringen sneller stuk gaan.
De garage heeft er nu andere olie in de voorvork gedaan om em wat stuger te krijgen.
moet zeggen dit heeft wel een beetje geholpen alleen nog steeds klappert hij bij diepe kuilen in de weg en hoge drempels hij zakt dus nog steeds door zijn demping heen.
Wat nu te doen? toch maar lucht in het voorvork pompen met als risico dat de keeringen sneller stuk gaan?
met vriendelijke groet,
Michel