Den Bosch en Omg Deel 65 eindelijk mooi weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb mijn tank verpest... de tanktas had vuil onder de magneten dus helemaal onder de krassen :( . En echt diepe krassen. Dus heb de hele winter om te bedenken wat ik daarmee ga doen, een 2e handse zoeken of over laten spuiten incl nieuwe stickers enzo.
 
Heb mijn tank verpest... de tanktas had vuil onder de magneten dus helemaal onder de krassen :( . En echt diepe krassen. Dus heb de hele winter om te bedenken wat ik daarmee ga doen, een 2e handse zoeken of over laten spuiten incl nieuwe stickers enzo.


Dat is minder
Maar met commandant krijg je de meeste krassen wel weg hoor
Wel ff informeren welke korrel je dan nodig hebt
Maar het spul doet wonderen
 
Zo, weer aan het bijkomen na een enerverende dag op het circuit van Zolder.

1184943_576862129049182_1579796293_n.jpg


Verslag van de dag:

Gezien de motoren nog steeds in Zeeland staan en ik 140 km verderop (Hiero dus ;)) woon, vrijdagavond al richting Zeeland gegaan. Om daar in alle vroegte te vertrekken zodat we voor 8-en om de papieren konden.

Wekker 5:30 en om 6:30 op de motor (fijn met het donkere vizier) en op weg voor 100 km naar Zolder. Opzich ging dat goed, maar helaas slaat op de afslag naar Zolder het noodlot toe. Ik pak de bocht en merk dat m'n achterkant aan het glijden is. Ik kijk naar m'n band en ja hoor.....lek -O-

Met nog een paar km naar zolder te gaan besluit ik maar om langzaam aan door te rijden met het laatste beetje lucht omdat de kant groter is dat er op Zolder hulp te vinden is dan aan de kant van de snelweg.
Eigenlijk had ik op dat moment m'n dag al afgeschreven, ik denk dat wordt wegzetten en vervoer regelen.

Op het circuit aangekomen meteen motor aan de kant gezet aan de kant van de paddock. Komen er al wat mensen meekijken naar de m'n band die eigenlijk al meteen hulp aanbieden. Dus ik loop even mee met hun voor een wielsleutel. Die vragen ze aan iemand met een petje. Ik moest even kijken, maar dat was dus Erik Plucker (doet mee met de 3D cup) en toevallig had ik met hem op de motorbeurs gestaan in de Ducati Ollanda Club stand.
Die pakt eigenlijk meteen naar z'n stapeltje banden, kijkt even en zegt pak deze maar. *O* Daarna wordt ik geholpen met het wiel eraf te halen en kan ik met het bandje van Erik op naar de bandenservice om te laten wisselen.
Briefing gehad, terug naar de Paddock. Erik zet de boel weer vast en we kunnen weer :]

Van start...

Sessie 1
Lekker gereden, maar gezien ik dit jaar niet zo heel veel kilometers in de benen heb toch even wennen aan de motor, het circuit, de band en het rijden op tempo. Ik kwam er met knikkende knieën vanaf en was hard toe aan een bak koffie. Lekker gereden niettemin.

Sessie 2
Koffie had goed geholpen. Met wat meer vertrouwen aan de 2e sessie begonnen en een behoorlijk leuke run gehad. Helaas na een minuut of 2 afgebroken vanwege een ongeluk. 2 motoren op het rechte stuk op elkaar, ik heb de rest van de middag er mensen over horen praten, dus het moet een flinke klap geweest zijn.
Krijg wel een beetje last van de voorrem die ik steeds harder in moest knijpen, een probleem dat later op de dag fading bleek te zijn.

Sessie 3
De rem een tandje teruggezet, wat wat meer druk leek te geven. Dus met het volste vertrouwen aan sessie 3 begonnen. De eerste tien minuten gingen lekker. Helaas begon ik daarna steeds meer last te krijgen van een blokkerende achterkant bij het aanremmen. Toen enige tijd wat dingen geprobeerd, waaronder wat meer de achterrem erbij pakken en minder op de versnellingen, iets dat ik normaal eigenlijk niet doe. Dat maakte het eigenlijk alleen maar erger. Dus die sessie was toch niet alles. Ondanks de best redelijke tijden van rond de 1:56.
Ondertussen werd deze sessie ook gebruikt door de heren van de Trofeo Forza Rosso. Wat dan weer best ontnuchterend is als je snel denkt te zijn ;)
Zoals Erik, als zien in:

Sessie 4
Even bij Johnny van MCT (m'n vaste monteur, die er ook stond met z'n stand) wezen kletsen over de achterkant. Hij gaf me het advies om die achterrem 'met rust' te laten en dat werkte. Ondertussen had ik in de 2e en de 3e sessie 2 motormaten gevonden waarmee ik lekker op kon rijden. Ook deze sessie weer stuivertje gewisseld met die 996. Mooi en leerzaam om te zien waar ik sneller was en waar hij de boel beter onder controle had. Me daar wat aan proberen te passen wat uiteindelijk leidde tot tijden van 1:54 tot 1:55 en een uitschieter naar de 1:53.
De meneer die voor me reed met z'n 996 had overigens een motorsportschool Holland pak aan en reed daar met z'n eigen motor. Volgens mij was dit dan ook best een redelijk tempo.

Beeldverslag:

Sessie 5
Weer gestart met dezelfde club als de 3 sessies ervoor. Dat ging in eerste instantie weer op hetzelfde tempo, maar nu was helaas na 5 rondjes de remdruk voor tever weg om de sessie veilig voort te zetten. Dus ik naar binnen. Meteen maar even bij de MCT stand langsgereden en aan Johnny gevraagd of hij een quick fix had. Dat bleek het geval. Even de lucht uit de rem gelaten en ik kon m'n sessie weer voortzetten :).
M'n vriendin kreeg ondertussen een hartaanval omdat ik al 2 ronden niet voorbij was gekomen, ze had d'r bril ook niet op en zag me niet staan bij MCT
Weer gewacht op m'n vaste club en nog een paar rondjes lekker kunnen gassen.

Geslaagde dag, moe en voldaan weer 100 km op de motert naar Zeeland :]

Bandje voor:
219aqef.jpg


Bandje achter:
9hotiv.jpg


De vaste groep
wl4u41.jpg


*O* Volgend jaar weer


Heerlijk zo'n dagje op het circuit, zonder dat gejank van die 4 cylinders op de achtergrond, op een verdwaalde Aprillia een enkele tweetakt en een MV na ;) Alleen maar het mooie gebrom van de Ducs :]
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn maar weinig foto's -O- -O- -O- -O-
Klopt Jos zijn er veel te weinig. Als we de gopro hadden gehad was er vast meer, maar de pret was er niet minder om!

En inderdaad wat maurits zegt, krassen zitten echt door de lak heen, snap er eigenlijk nog steeds niks van, want dat moet dan met flink wat geweld gebeurt zijn. Een beetje vuil zou niet zulke krassen moeten veroorzaken. Maar het feit is dat het er zit. Dus even kijken hoe we dat op gaan lossen. Wil t iig niet laten zitten.
 
Klopt Jos zijn er veel te weinig. Als we de gopro hadden gehad was er vast meer, maar de pret was er niet minder om!

En inderdaad wat maurits zegt, krassen zitten echt door de lak heen, snap er eigenlijk nog steeds niks van, want dat moet dan met flink wat geweld gebeurt zijn. Een beetje vuil zou niet zulke krassen moeten veroorzaken. Maar het feit is dat het er zit. Dus even kijken hoe we dat op gaan lossen. Wil t iig niet laten zitten.

Is wel lastig dat van die tank
Denk dat het er op neer komt dat het overspuiten wordt en nieuwe stickers erop(onder de blanke lak)
Heb ook vaak met tanktas gereden maar nooit geen krassen van gehad dus snappen doe ik het dan niet helemaal
Maar zoals je het zegt je kunt er de hele winter over nadenken wat je ermee gaat doen
Suc7 ermee
 
Ja die pakken zijn soms lastig _O- _O- _O- _O-

Zou die kneepads er mooi afhalen en er een paar andere opzetten en deze in de kast leggen
Geloof dat de kneedown zo aan te leren is volgens het kneedown topic
Moet je maar eens door heen lezen(staan veel leerzame dingen in)

Ja, heb het weleens gelezen... Maar denk niet dat ik het zo eenvoudig zou kunnen.
Is een beetje lastig; ben van oorsprong een vierwiel racer heb altijd moeite met twee wielen. Althans als het echt hard de bocht om moet B|
 
Ja, heb het weleens gelezen... Maar denk niet dat ik het zo eenvoudig zou kunnen.
Is een beetje lastig; ben van oorsprong een vierwiel racer heb altijd moeite met twee wielen. Althans als het echt hard de bocht om moet B|

Veeeeeeeel oefenen!!!!!!!
Zo heb ik het ook geleerd O-) O-) O-)
Maar heb nooit moeite gehad met 2wielers :+ :+ :+
 
Zonder spiegels wordt de motor veul mooier :Y :Y :Y
Die van mij gaan er ook maar eens af :P :P :P
Gebruik ze toch niet zo veel :o :o :o
En dan loopt ie weer een paar kilometer harder natuurlijk *O* *O* *O*
En een kilo minder zwaar *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan