Deuk in tank

Sidewinder

MF veteraan
13 feb 2003
2.611
0
Wil ik gister een stukkie gaan toeren. Haal ik me motor onder zijn hoes vandaan, zit er ineens een deuk in me tank. Die zat er dus zaterdag toen hij eronder ging echt nog niet op. Er heeft dus een of andere onverlaat met zijn klauwen aan me fiets gezeten. En volgens mij moet je nog aardig je best doen om daar een deuk te krijgen.

Is wellis waar maar een klein deukje aan de zijkant, maar toch telkens als ik naar me fiets loop zie ik het zitten. Baal er flink van. Zat er over te twijfelen maar er komt nu dus echt een webcam met bewegings melder erop bij me fiets te hangen.

Iemand ervaring met dit soort gevallen met verzekering enzo om het eventueel te laten fixen ?
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motorretje (Honda CB450S) heeft ook een tijd een deuk(je) in de tank gehad... oorzaak; ik was een kilometer of 5 van huis gestrand met een kappote bobine en kreeg m'n pa niet zo gek dat 'ie de aanhanger ging halen om hem thuis te brengen (50 km heen en terug)Dus lopen... na 3 kilometer was ik het zo beu dat ik uit frustratie een mep op de tank geef, en sla er dus gelijk een (kleine) deuk in... (ik moet dit nog eens posten bij 'meest beschamende motormoment' :) )
Maar goed, ik had dus een deuk... zo te horen verglijkbaar met die van jouw (ondiep, geen grote lakschade) Ik heb uiteindelijk een metalen pijp kromgebogen en voorzien van rubber dop (lang leve ductape) en daarme voorzichtig de deuk terug-gedrukt. Hij sprong er net zo makkelijk weer uit als dat ik hem er in getikt had...
Ik zou het gewoon even proberen (als je iets aan de pijp bevestigd, rubber of poetsdoek ofzo, uiteraard wel zorgen dat het er niet vanaf kan vallen. dan ligt het in je tank )
Succes!
 
chips da's balen :(

kan er een andere motor tegenaan zijn gevallen ??
dat veroorzaakt zulke deuken nog wel eens of een fiets ?

verzekering weet ik niet ligt er aan hoe je verzekerd bent maar dan nog kan je je beter afvragen of dat geen no-claim kost want dan kan je hem soms beter op eigen kosten repareren B|
 
chips da's balen :(

kan er een andere motor tegenaan zijn gevallen ??
dat veroorzaakt zulke deuken nog wel eens of een fiets ?

verzekering weet ik niet ligt er aan hoe je verzekerd bent maar dan nog kan je je beter afvragen of dat geen no-claim kost want dan kan je hem soms beter op eigen kosten repareren B|

Hij staat naast het blik van me ouders op een bestraat voor tuintje (helaas dus langs de straat). Maar die zijn er zeker niet tegen aan gekomen. Mochten ze willen dat hun soesje bumpers had op die hoogte. Fietsen komen daar echt niet langs.

Vanmiddag maar ff bij het tennissende overbuurjongetje langs gaan. Sukkel heeft al een keer bijna de 6r van een vriend omver gelopen. Maar die is vervolgens wel zo geschrokken van onze reactie dat ie het niet zo snel meer zal doen.

pappa stond 's avonds voor de deur hoe het kwam dat ie niet meer naar buiten durfde als ik met me motor bezig was, en we hebben hem echt alleen maar toegesproken }) .
 
Tank eraf halen .. en dan vullen met split ertjes, dan wat water erbij, en hoppa weg deuk :)

Werkt echt, heb het al eens mogen aanschouwen bij een collega die het zo deed :)
 
Tank eraf halen .. en dan vullen met split ertjes, dan wat water erbij, en hoppa weg deuk :)

Werkt echt, heb het al eens mogen aanschouwen bij een collega die het zo deed :)

Nah, weinig vertrouwen in. Heb het niet zo op bio diesel.
 
Ik ken een bedrijf dat dat soort deuken er vrij goedkoop uit kan halen. Al sje er interesse aan hebt moet je het maar zeggen dan zal ik eens in de boeken duiken hier welk bedrijf dat ook alweer was.
 
Ik ken een bedrijf dat dat soort deuken er vrij goedkoop uit kan halen. Al sje er interesse aan hebt moet je het maar zeggen dan zal ik eens in de boeken duiken hier welk bedrijf dat ook alweer was.
Heb ik zeker wel intresse in. Blijft toch een doorn in het oog hoe klein ook. Vanmiddag nog ff verzekering bellen. Kijken wat die zeggen. Misschien storm schade. Is het wel niet, staat op dakpannen na niets in de buurt wat kan vallen en een dakpan had ik wel gezien. Maar met dit weer niet onrealistisch.
 
Heb ik zeker wel intresse in. Blijft toch een doorn in het oog hoe klein ook. Vanmiddag nog ff verzekering bellen. Kijken wat die zeggen. Misschien storm schade. Is het wel niet, staat op dakpannen na niets in de buurt wat kan vallen en een dakpan had ik wel gezien. Maar met dit weer niet onrealistisch.

Ik weet wel dat als je het via dit bedrijf laat doen het niet de moeite is via verzekering te laten lopen. Is niet meer dan 100 euro. Zal ff zoeken. Post het vandaag nog wel ff.

Edit: iets meer dan 100 euro dus...
 
Laatst bewerkt:
Zo na bijna 3 kwartier autobladen van 2 jaar tijd pagina voor pagina doorbladeren heb ik het artikel gevonden.

Het bedrijf heet Deuk- en LakTechniek (DLT), Houtduifstraat 26 in het Brabantse Oosterhout. Tel: 0162-424554, www.dlt.nl

Wat ik uit het artikel kan halen kost het €149,- en dan word het bij je op de stoep gedaan. Misschien kan het goedkoper als je er langs gaat. Maar dan moet je maar ff met ze bellen.

Succes!
 
Zo na bijna 3 kwartier autobladen van 2 jaar tijd pagina voor pagina doorbladeren heb ik het artikel gevonden.

Het bedrijf heet Deuk- en LakTechniek (DLT), Houtduifstraat 26 in het Brabantse Oosterhout. Tel: 0162-424554, www.dlt.nl

Wat ik uit het artikel kan halen kost het €149,- en dan word het bij je op de stoep gedaan. Misschien kan het goedkoper als je er langs gaat. Maar dan moet je maar ff met ze bellen.

Succes!

bedankt :} Al met de verzekering gebeld en ik ben hier gewoon voor verzekert. ANWB een stap onder all risk weet niet meer hoe het precies heet.
 
Tank eraf halen .. en dan vullen met split ertjes, dan wat water erbij, en hoppa weg deuk :)

Werkt echt, heb het al eens mogen aanschouwen bij een collega die het zo deed :)

ja maar dat moet toch met kokend water of nie? en helemaal tot het nokkie gevuld met dop erop, en als de deuk eruit springt de dop er gauw vanaf halen, anders knalt je tank

of heb ik het mis })
 
als de deuk verder op een vlak gedeelte zit, kan je deze er wellicht zelf uit halen met zo'n gootsteenonstopperzuignap (3x woordwaarde) of een ander soort zuignap (heb zelf een erg sterke in de badkamer hangen die je zelf aanspant, kan er 10 kg aan hangen).
 
als de deuk verder op een vlak gedeelte zit, kan je deze er wellicht zelf uit halen met zo'n gootsteenonstopperzuignap (3x woordwaarde) of een ander soort zuignap (heb zelf een erg sterke in de badkamer hangen die je zelf aanspant, kan er 10 kg aan hangen).
Deuk zit net onder een hoek. Aan de zijkant. Dus dat gaat nie werken.
 
Ik weet wat RoyR bedoelt. Heb een keer een rapportage gezien van deze techniek. Die jongens 'masseren' een deuk uit het staal. Echt vakmanschap, maar wel goedkoper dan traditionele schadeherstelbedrijven (vier maal woordwaarde; en ja, ik speel vals :P :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan