Diameter uitlaat

Graadje

MF veteraan
25 aug 2003
2.327
90
Ik heb de volgende situatie. Ik heb een demper gekocht van Eagle (Mach 7 Competition) van een Suzuki 750. Nu heb ik deze demper gezet op mijn XJR1200SP. Weet iemand of men verschillende motoren verschillende dempers maakt of dat alleen de uitlaatbochten verschillen. De vraag rijst bij mij namelijk aangezien ik niet weet of de diameter van de doorgang aan het uiteinde voldoende is. Hiermee bedoel ik als je achter de motor staat en dat prachtige gat dat je ziet in je uitlaat...... Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
 
Hoe groter, hoe meer lawaai... :P Als je (originele)1100 uitlaat is gehomologeerd zal hij waarschijnlijk nog meer weerstand hebben dan een 750 race uitlaat, zou me niet te druk maken. Bij mijn brommert (off the road 650 cc) zat er een gaatje van ongeveer 15 mm in de originele einddemper!! Pas als je echt voelt dat ie minder trekt, wat aan je uitlaat veranderen (tenminste, dat deed ík :z )
 
Zelf heb ik net even gereden. Zo op het gevoel merk ik er niets van (of zou het de kou zijn geweest). Ik heb de vraag ook uitstaan bij een leverancier in Duitsland. Hopelijk weet die me iets meer te vertellen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan