Diefstal verzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.

V-twin Kevin

MF veteraan
23 sep 2009
6.136
17
Easterwood
nieuwe verzekeringspolis viel vanmiddag op de mat. Ff doorgelezen en wat lees ik:

Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met (poging tot) diefstal of vandalisme dient het verzekerde voertuig 's nachts in een afgesloten ruimte te zijn gestald en dienen er in geval van schade sporen van braak aan deze ruimte aanwezig te zijn. Dit geldt in ieder geval op het woonadres van de verzekerde.

Als verzekerde met het voertuig niet op het woonadres verblijft, bijvoorbeeld wegens visite of vakantie, mag het voertuig buiten gestald zijn als er redelijkerwijs geen stallingmogelijkheid in een afgesloten ruimte is.

Bij iedere vorm van stalling buitenshuis dient het voertuig met een ART klasse 4 goedgekeurd slot aan een aard-of nagelvast voorwerp bevestigd te zijn.

Dit betekent dus, dat als mijn motor gestolen wordt, dat alleen gedekt is wanneer ik de motor in onze schuur heb staan. Dat is verdomme bijna onmogelijk bij ons, ik ben er voor de winterstalling 1 uur mee bezig geweest om hem in de schuur te krijgen. Dat is dus niet echt een optie om dat iedere dag voor school te doen.

Maar wat nou als je dus uberhaupt geen schuur/garage thuis hebt? Dan kun je je motor dus eigenlijk niet eens tegen diefstal verzekeren. :N

Het rare is dat hij dus wél verzekerd is als je hem bij je oma op de stoep aan een lantaarnpaal zet, maar niet wanneer je dit thuis doet :?
 
nieuwe verzekeringspolis viel vanmiddag op de mat. Ff doorgelezen en wat lees ik:Dit betekent dus, dat als mijn motor gestolen wordt, dat alleen gedekt is wanneer ik de motor in onze schuur heb staan. Dat is verdomme bijna onmogelijk bij ons, ik ben er voor de winterstalling 1 uur mee bezig geweest om hem in de schuur te krijgen. Dat is dus niet echt een optie om dat iedere dag voor school te doen.

Maar wat nou als je dus uberhaupt geen schuur/garage thuis hebt? Dan kun je je motor dus eigenlijk niet eens tegen diefstal verzekeren. :N

Het rare is dat hij dus wél verzekerd is als je hem bij je oma op de stoep aan een lantaarnpaal zet, maar niet wanneer je dit thuis doet :?

Ja.

Is bij sommigen al lang bekend, bij velen nog niet.
Zie verder het Centrale topic over verzekeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan