Diesel verstuiver pakking vraagje

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Gisteren wilde ik met de enfield weg.. rook kwam uit de ventilatiekanalen van de kop (is niet goed) en compressie weg.
ik denk: kop kapot.
Net gezien dat de 2 tapeinden die de verstuiver op z'n plek houden wel wat los zaten. (deze moet je voorzichtig en niet te vast draaien, anders krijg je scheurtje in de kop, zo heb ik geleerd)
Nu heb ik deze tapeindjes weer vast gedraaid maar de compressie is nog steeds slecht.
Komt het er op neer dat ik de koperen 'brand'ringen toch moet vervangen, net als de koppakking als deze los is geweest?
 
ja, maar jij zei dat alles vlak is, dus dat er geen benzine op kanJe moet de vlloeistof ook aan de buitenkant van de cilinder, dus in het inlaatkanaal laten lopen om op lekkage te testen.De schotel kan krom trekken, bijv. door eerst een klein kooltje tussen de zetel en schotel waardoor hete gassen stromen en de inlaatklep door het grote temperatuurverschil krom trekt ( hoeft maar een heel klein beetje te zijn.)


Natuurlijk, ik zat vast met de gedachte benzine in de verbrandingsruimte te gieten. |(

Ik heb de kleppen er gister uitgewipt en zal strax eens kijken..gelukkig heb ik nog een setje kleppen liggen.
Vrijwel zeker is dat hij ook langs de verstuiver lekte.
Dit ding zit met een koperen ring afgedicht en mag je niet hard aandraaien, wat ik erg tegenstrijdig vind gezien de compressie van de diesel..
 
Zo, het vorige kopje wat ik gemold heb had dubbele klepveren, ook waren de buitenste veren iets dikker.
Ik heb de klepjes ingeslepen(niet krom) en dit oudere setje klepveren geïnstalleerd.
Nu alleen nog die isolatorpakkingdinges van de verstuiver te pakken krijgen en dan kan 't spul er weer op..
 
dat snap ik maar de pakking zal niet meer in z'n oude, ongeplette vorm gaan. Zachte geplet koper zal minder goed af kunnen dichten lijkt me dan de nieuwe, dikkere pakking?

wbt afdichting zal het wel goed gaan, dikte is een ander verhaal, heb je de dikte echt nodig ?

anders een setje originelen bestellen en vergelijken dan weet je gelijk of je het de volgende keer kunt recyclen.....

Maar ook de originelen zullen weer geplet worden tot de huidige dikte van de oude set ;)

Google zoeken naar: dieseltechniek Groningen

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan