Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Dieseltank lassen, goed spoelen of niet?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.124
8.248
Assen
Ehm, een oor van de tank van m'n enfield is afgeknapt, ik kan nog wel een foto van de breuk maken..
Maar als lassen..
Spoelen? Met water heb ik wat angst voor roestvorming.. is het nodig/aan te raden met diesel?

Zou lijmen met epoxy- 2 compo-zooi een 'goed' alternatief zijn?
 
Benzinedamp is explosief binnen behoorlijke nauwe grenzen van lucht/benzinemengsel. daaronder en daarboven verbrand het alleen maar. In dit geval bij mijn benzinetank even iets van "pfff" en daarna werd er gelast.
 
Benzinetank: leeg, luchtspuit op standje heel laag in kraan opening, dop open en half uurtje doorstroming. Lassen met luchtspuit nog aan.

Diesel tank: Goed ontvetten en dan zelfde doen. Tikkie vliegroest in diesel tank kan geen kwaad.
 
Tank leeg maken, tot de nok vullen met water dan kan er geen gas meer in zitten en water brand niet en ontploft niet.
gewoon lassen ik heb het tientallen keren gedaan met tanks voor benzine of diesel maakt niks uit als je weet wat je doet
 
Ik vindt deze reactie het mooiste.
Vooral dit;
amusant leesvoer maar verder brengt het je niks..
En de volgende;
het probleem hier is dat sammy "al in zijn hoofd heeft besloten".
Dat krijg je er nooit meer uit, dat is zeker.

Veel, erg veel HD-SH tanks gelast, was bijna dagelijks werk.
Inderdaad leeg maken, lucht in de tank totdat ook de restjes benzine verdampt zijn en dat direct de vlam erin.
Geeft even een plof, maar dan verder niets meer.
Is het veel laswerk dan afentoe de vlam in de tank.